wymiana: pasek wieloklinowy łączący alternator, pompe itd...

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

wymiana: pasek wieloklinowy łączący alternator, pompe itd...

Post autor: BarMoto »

Witam,
myśle że już przydałaby się wymiana owego paska, ponieważ prawie wszędzie są pionowe mini pęknięcia na nim (od strony wewnętrzej)
jak na foto:
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... t/pic6.jpg

dodam że nie ma żadnych objawów zewnętrznych potwierdzających natychmiastową jego wymianę, hałasów itd. ale te mini pęknięcie mnie niepokoją, chociaż jeździ się gitara...wszystko gra i buczy.

mam też pytanie czy wymianie podlega sam pasek czy automatycznie trzeba wymienić napinacz, jakieś rolki??... nie mam pojęcia dlatego pytam.
:lol:

chodzi o E36 316 bez klimy
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Kup pasek i trzymaj w bagażniku ;)
Jak strzeli to będziesz miał gotowy
na podmiankę.
Nic nie trzeba przy okazji wymieniać.
Jak rolki nie gwiżdżą to są OK.

Jak by co to pasek sobie sam zmienisz...
Śruba na napinaczu to chyba 17tka.

Na obecny stan paska wpłynęły jakieś
"detergenty" czyli może benzyna lub
coś w tym rodzaju przez co parcieje guma.
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Przemo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: 2011-02-27, 22:00
Lokalizacja: Rokitno Szlacheckie
Kontakt:

Post autor: Przemo »

tak jak wyżej. poza jednym,
radze ci zrobic jakies foto w jaki sposob gdzie jest prowadzony pasek;] chyba ze masz dobra pamiec. inaczej mozesz miec male ,,kuukuu'' :mrgreen: i nasunie Ci sie pytanie- jak to bylo? ...
zabieg w ciagu 5minut wykonasz. klucz 17- lub 19 nie pamietam.
powodzenia :bmw:
Zapraszam do mojej Galerii

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=224761#224761


Bawarskie Zakłady Motorowe ;)
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

Wymien pasek juz teraz. Jego stan wskazuje na to, ze juz dawno powinie byc wymieniony- po co masz sie zdziwic kiedys, w nakmniej odpowiednim momencie?
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
dareke36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2013-01-15, 20:24
Lokalizacja: Rydy

Post autor: dareke36 »

pięknie doradzacie ..... lepiej wymienić za wczasu bo zdarzały się przypadki że pękający pasek niefortunnie się zawinął i zniszczył napinacz. Ach ci fani marki a doradzacie jak właściciele opla …
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab239316.gif[/img][/url]
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

klucz 17, przesuwam napinacz w lewo,i schodzi pasek, zakladam tak jak byl, puszczam napinacz i wszystko sie samo napina i dopasowuje tak?

demotaz oslony wiatraka i samego wiatraka wystarczy?
Awatar użytkownika
Przemo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: 2011-02-27, 22:00
Lokalizacja: Rokitno Szlacheckie
Kontakt:

Post autor: Przemo »

tak bartku tak. odciagasz napinasz pasek luzuje, wymieniasz, i spowrotem ;].
ja nic nie demontowalem.
:bmw:

tylko rowno paseczek załóż :mrgreen:
Zapraszam do mojej Galerii

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=224761#224761


Bawarskie Zakłady Motorowe ;)
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

tak zrobię!! ;) fenk Ju
ODPOWIEDZ