BMW E39
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
BMW E39
Witam wszystkich zainteresowanych pragnących dowiedzieć się czegoś więcej na temat przedstawionego samochodu. Z przyjemnością podzielę się informacjami.
Nie będę pisał co zrobię w przyszłości a zacznę co już zrobiłem i na jakim jestem etapie prac.
Cieszę się iż kolejnym autem znowu jest BMW i tak od 9lat. Auto ma swój charakter ale niestety nie jest wolne od wad charakterystycznych jakie mają te modele E39. Co prawda większość z nich to już przeszłość ale wiele jeszcze do zrobienia
Po auto osobiście wybrałem się do Niemczech w 2013r. wrzesień kupiłem je z przebiegiem 216253 tyś km.
Wyposażenie
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBADM310X0GR07784
Kod typu DM31
Typ 523I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.50
Moc 125
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STOFF FLOCK/GRAU (F6TT)
Data prod. 1999-04-14
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Information
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
Nie będę pisał co zrobię w przyszłości a zacznę co już zrobiłem i na jakim jestem etapie prac.
Cieszę się iż kolejnym autem znowu jest BMW i tak od 9lat. Auto ma swój charakter ale niestety nie jest wolne od wad charakterystycznych jakie mają te modele E39. Co prawda większość z nich to już przeszłość ale wiele jeszcze do zrobienia
Po auto osobiście wybrałem się do Niemczech w 2013r. wrzesień kupiłem je z przebiegiem 216253 tyś km.
Wyposażenie
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBADM310X0GR07784
Kod typu DM31
Typ 523I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.50
Moc 125
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka STOFF FLOCK/GRAU (F6TT)
Data prod. 1999-04-14
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Information
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
Ostatnio zmieniony 2014-03-14, 11:50 przez Soki, łącznie zmieniany 14 razy.
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Serdeczne dzięki dzidek
Z racji do tego że jestem do tyłu z pewnymi sprawami w kwestii co było robione. Postaram się to wszystko ułożyć po kolei.
Zaraz po zakupie na wymianę poszyły świece NGK BKR6EQUP V-line 30
Oczywiście 6szt
Wymiana oleju Liqui Moly Long Life 5W 30 6,5litra
Wymiana filtr oleju może być MANN 1szt
Płukanka Liqui Moly 1szt 10-15 min na wolnych obrotach. Rozgrzewamy silnik do pełnej temperatury gaśmy wlewamy płukankę odpalamy czekamy 10-15min i od razu zlewamy.
Następnie poszła do wymiany uszczelka pokrywy zaworów, ponieważ gdzie nie gdzie pojawiały się już ślady drobnych wycieków.
Uszczelka pokrywy zaworów zestaw duża oraz dwie małe + oringii gumowe 11szt na śruby mocujące pokrywę zaworów.
Płyn ATE DOT 4 polecam kupić 2 litry tak żeby dobrze wypłukać układ wchodzi dokładnie 1,1litra
Kolejną rzeczą którą trzeba było zrobić to wymiana płynu hamulcowego.
Stary płyn niestety już nie był w dobrym stanie, miał w sobie zbyt dużo wody po sprawdzeniu miernikiem, poza tym kolor płynu hamulcowego mówił już sam za siebie żeby go zmienić
Nowy płyn wspomagania tak profilaktycznie wchodzi około 1litra wraz z nowym oringiem korka zbiorniczka oleju ponieważ delikatnie się pociło.
Nowy olej w skrzyni oraz tylnym moście niestety brak zdjęć
Jeżeli chodzi o płynu eksploatacyjne to niemalże wszystko został układ chłodzenia na wiosnę.
A teraz dalej w trakcie zmiany kół w tamtym roku przy dokręcaniu kół pękła szpilka, wpadłem w szok dokręcałem małą grzechotką tak żeby szpilki złapały koła aby następnie wygodniej dociągnąć je kluczem dynamometrycznym.
Stara piasta z urwaną szpilką
Nie myśląc długo zamówiłem nową nie chciało mi się gwintować otworu.
Zamówiłem oczywiście SKF co się okazało dopiero później iż w hurtowni zrobili mnie na wała pewnie nic by nie wyszło na jaw gdyby nie to że po zamontowaniu auto notorycznie przechodziło w tryb awaryjny i nie działało ASC z ABS. Po zdemontowaniu ukazał mi się napis na łożysko KOYO. Od tamtej pory i po kilku wcześniejszych incydentach z częściami moja przygoda z kupowaniem części w INTER CARS się skończyła. Kupiłem gdzie indziej SKF tym razem oryginał jak być powinno a stare oddałem w Carsie.
Po lewej stronie jest to rzekome SKF które okazało się KOYO a z prawej prawdziwe SKF
2 razy ta sama robota myślałem że oszaleje na pierwszy rzut oka widać spore różnice między jednym a drugim.
Oczywiście trzeba uważać na czujnik i dobrze oczyścić miejsce połączenia piasty ze zwrotnicą.
Na dziś wystarczy jutro kolejna porcja info
Z racji do tego że jestem do tyłu z pewnymi sprawami w kwestii co było robione. Postaram się to wszystko ułożyć po kolei.
Zaraz po zakupie na wymianę poszyły świece NGK BKR6EQUP V-line 30
Oczywiście 6szt
Wymiana oleju Liqui Moly Long Life 5W 30 6,5litra
Wymiana filtr oleju może być MANN 1szt
Płukanka Liqui Moly 1szt 10-15 min na wolnych obrotach. Rozgrzewamy silnik do pełnej temperatury gaśmy wlewamy płukankę odpalamy czekamy 10-15min i od razu zlewamy.
Następnie poszła do wymiany uszczelka pokrywy zaworów, ponieważ gdzie nie gdzie pojawiały się już ślady drobnych wycieków.
Uszczelka pokrywy zaworów zestaw duża oraz dwie małe + oringii gumowe 11szt na śruby mocujące pokrywę zaworów.
Płyn ATE DOT 4 polecam kupić 2 litry tak żeby dobrze wypłukać układ wchodzi dokładnie 1,1litra
Kolejną rzeczą którą trzeba było zrobić to wymiana płynu hamulcowego.
Stary płyn niestety już nie był w dobrym stanie, miał w sobie zbyt dużo wody po sprawdzeniu miernikiem, poza tym kolor płynu hamulcowego mówił już sam za siebie żeby go zmienić
Nowy płyn wspomagania tak profilaktycznie wchodzi około 1litra wraz z nowym oringiem korka zbiorniczka oleju ponieważ delikatnie się pociło.
Nowy olej w skrzyni oraz tylnym moście niestety brak zdjęć
Jeżeli chodzi o płynu eksploatacyjne to niemalże wszystko został układ chłodzenia na wiosnę.
A teraz dalej w trakcie zmiany kół w tamtym roku przy dokręcaniu kół pękła szpilka, wpadłem w szok dokręcałem małą grzechotką tak żeby szpilki złapały koła aby następnie wygodniej dociągnąć je kluczem dynamometrycznym.
Stara piasta z urwaną szpilką
Nie myśląc długo zamówiłem nową nie chciało mi się gwintować otworu.
Zamówiłem oczywiście SKF co się okazało dopiero później iż w hurtowni zrobili mnie na wała pewnie nic by nie wyszło na jaw gdyby nie to że po zamontowaniu auto notorycznie przechodziło w tryb awaryjny i nie działało ASC z ABS. Po zdemontowaniu ukazał mi się napis na łożysko KOYO. Od tamtej pory i po kilku wcześniejszych incydentach z częściami moja przygoda z kupowaniem części w INTER CARS się skończyła. Kupiłem gdzie indziej SKF tym razem oryginał jak być powinno a stare oddałem w Carsie.
Po lewej stronie jest to rzekome SKF które okazało się KOYO a z prawej prawdziwe SKF
2 razy ta sama robota myślałem że oszaleje na pierwszy rzut oka widać spore różnice między jednym a drugim.
Oczywiście trzeba uważać na czujnik i dobrze oczyścić miejsce połączenia piasty ze zwrotnicą.
Na dziś wystarczy jutro kolejna porcja info
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Kaper drewno kwestia gustu mi się akurat podoba Poza tym na razie mam do robienia inne rzeczy.Kaper pisze:Bardzo bardzo zadbane auto... naprawdę mało tutaj takich zadbanych bawarek - gratuluj, życzę bezawaryjności.
drewno bym wywalił ze środka bo kojarzy mi się to z komuną
Kolejny etap jaki przyszedł w moim aucie do zrobienia to hamulce. Widz polega na tym iż zakupiłem już E39 w Niemczech z objawem bicia kierownicy tylko przy hamowaniu. Tarcze + klocki przód oraz tył były dosłownie wymienione przed moim zakupem niestety albo je ktoś źle zamontował albo po prostu miałem pecha. Sądziłem że się dotrą w drodze powrotnej niestety tak się nie stało. Pojechał sprawdzić bicie tarcz i co się okazało że są krzywe. Więc postanowiłem kupić nowe.
Nie wiem czy to dobry wybór ale jak się nie sprawdzi to się nie przekona
Tarcze hamulcowe ATE
Klocki hamulcowe Ferodo
Jak widać wpadła jeszcze nowa osłona tarczy stara aluminiowa była już mocno utleniona
Teraz jeszcze pozostaje regeneracja zacisków hamulcowych żeby to ładniej wyglądało:)
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
SiemankoKsawer pisze:Piękna bestyja no i pozazdrościć kondycji silnika
Skoro tak piszesz to chyba jeszcze nie jest tak źle:) Wkładka K&N myślę że to ona daje to przewagę nad konkurencją
Teraz czas na mały lift przednich świateł było można powiedzieć że są okropne.
Postanowiłem wymienić same klosze już na poliftowe z białym kierunkiem pomarańczowy mi jakoś nie leżał
Klosze marki TYC
W trakcie zmiany oczywiście należy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu obudowy oraz odpowietrzników aby znowu nie dostawał się brud, kurz oraz wilgoć
Oraz boczne kierunki te akurat dorwałem z oryginału
Efekt końcowy
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Kolejny etap prac przypadł na wymianę osłon i odboju amortyzatora przedniego.
Sachs osłony + odboje
Niestety po demontażu całości okazało się że amorki są już dość słabe więc wpadły nowe Sachs amortyzatory + nowe poduszki amortyzatorów i gumy na sprężynę.
Dla świętego spokoju jak wszystko było już rozkręcone, postanowiłem wymienić drążki kierownicze oraz łączniki stabilizatora.
Lemforder drążki kierownicze-prawa lewa strona
Lemforder gałki kierownicze-prawa lewa strona
Lemforder łączniki stabilizatora-prawa lewa strona
Sachs osłony + odboje
Niestety po demontażu całości okazało się że amorki są już dość słabe więc wpadły nowe Sachs amortyzatory + nowe poduszki amortyzatorów i gumy na sprężynę.
Dla świętego spokoju jak wszystko było już rozkręcone, postanowiłem wymienić drążki kierownicze oraz łączniki stabilizatora.
Lemforder drążki kierownicze-prawa lewa strona
Lemforder gałki kierownicze-prawa lewa strona
Lemforder łączniki stabilizatora-prawa lewa strona
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Po to jest ten dział żeby podzielić się wiedzą oraz pochwalić autkiem co prawda nowy nabytek to nie jest ale dopiero teraz jest okazja coś więcej przedstawić
Po ostatnim wypadzie do Gliwic na spota coś zaczęło odzywać się w tylnym zawieszeniu.
Okazało się że do wymiany są tuleje pływające.
Tuleje pływające Lemforder 2szt
Sam montaż nie jest mocno skomplikowany ale bez ściągacza do tulej nie da rady.
Łącznik wahacza Lemforder 2szt
Po ostatnim wypadzie do Gliwic na spota coś zaczęło odzywać się w tylnym zawieszeniu.
Okazało się że do wymiany są tuleje pływające.
Tuleje pływające Lemforder 2szt
Sam montaż nie jest mocno skomplikowany ale bez ściągacza do tulej nie da rady.
Łącznik wahacza Lemforder 2szt
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Przyszedł czas na wymianę oleju z którego niestety nie jestem zadowolony i stanowczo odradzam Castrola pomimo iż zakupiony był w Niemczech. Najgorsze jest to że częściej słyszę teraz Vanosa na zimnym silniku a wcześniej było tego brak.
Zdecydowanie lepszym olejem okazuje się Liqui Moly, w tym jak i innym przypadku.
Na LM silnik pracuje ciszej zdecydowanie.
Lepsze właściwości myjące.
Znacznie większa lepkość w niższych temperaturach silnik pracuje ciszej.
Przebieg jak widać
Zdecydowanie lepszym olejem okazuje się Liqui Moly, w tym jak i innym przypadku.
Na LM silnik pracuje ciszej zdecydowanie.
Lepsze właściwości myjące.
Znacznie większa lepkość w niższych temperaturach silnik pracuje ciszej.
Przebieg jak widać