[E46] 318d by Antek
- Antek
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-02-17, 20:07
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
[E46] 318d by Antek
Witam.
Chciałbym Wam przedstawić swój nowy nabytek , jakim jest BMW 318d z 2002 roku , oczywiście w jednej ze słuszniejszych wersji nadwoziowych jaką jest sedan.
Silnik to 1951 ccm o mocy 116 KM , niewiele , lecz jak najbardziej dla mnie wystarczająco.
Małe spalanie , w miarę tanie koszta utrzymania , no i w końcu w pełni podobająca mi się wersja samochodu.
Samochód nie jest bez wad , lecz są naprawdę znikome , wręcz są to poprawki dla prawdziwego pedanta (jakim jestem) .
Jak na razie jestem bardzo zadowolony .
Rozkodowany VIN :
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAEU51000CJ04005
Kod typu EU51
Typ 318D (EUR)
Typoszereg E E46 (4FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 85
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SCHWARZ 2 (668)
Tapicerka STOFF TEX 2000/ANTHRAZIT (J1AT)
Data prod. 2002-02-18
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S286A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Najbliższe plany :
- alu 18" (bo stoi na zimówkach)
- ogarnąć co nie co
- polerka całego samochodu
- kierunki w błotnikach na pomarańczowe
- wymiana wszystkich filtrów i oleju
itd.
Kilka zdjęć , dla smaku .
Wiem , wiem , seria . Ale to dopiero początek .
Pozdrawiam !
Chciałbym Wam przedstawić swój nowy nabytek , jakim jest BMW 318d z 2002 roku , oczywiście w jednej ze słuszniejszych wersji nadwoziowych jaką jest sedan.
Silnik to 1951 ccm o mocy 116 KM , niewiele , lecz jak najbardziej dla mnie wystarczająco.
Małe spalanie , w miarę tanie koszta utrzymania , no i w końcu w pełni podobająca mi się wersja samochodu.
Samochód nie jest bez wad , lecz są naprawdę znikome , wręcz są to poprawki dla prawdziwego pedanta (jakim jestem) .
Jak na razie jestem bardzo zadowolony .
Rozkodowany VIN :
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAEU51000CJ04005
Kod typu EU51
Typ 318D (EUR)
Typoszereg E E46 (4FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M47
Pojemność skokowa 2.00
Moc 85
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor SCHWARZ 2 (668)
Tapicerka STOFF TEX 2000/ANTHRAZIT (J1AT)
Data prod. 2002-02-18
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S286A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Najbliższe plany :
- alu 18" (bo stoi na zimówkach)
- ogarnąć co nie co
- polerka całego samochodu
- kierunki w błotnikach na pomarańczowe
- wymiana wszystkich filtrów i oleju
itd.
Kilka zdjęć , dla smaku .
Wiem , wiem , seria . Ale to dopiero początek .
Pozdrawiam !
- Antek
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-02-17, 20:07
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Witam.
Co nie co , prace przy aucie posuwają się do przodu , ostatnie zmiany to :
-polerka
-nacieranie czarnym mleczkiem
-pomarańczowe kierunki
-czarne nerki
-zakodowanie wszystkiego co mnie interesowało w NCSie (selektywne otwieranie , autoryglowanie, powiadamianie o kluczyku w stacyjce, kierunki USA , DRL, kierunki przy otwieraniu i zamykaniu itp itd.)
Zdjęcia po polerce , z czarnymi nerami i pomarańczowymi kierunkami w błotnikach:
(zdjęcia robione niskobudżetowym Smartphonem, także przepraszam za jakość)
Następne zmiany wkrótce.
Co nie co , prace przy aucie posuwają się do przodu , ostatnie zmiany to :
-polerka
-nacieranie czarnym mleczkiem
-pomarańczowe kierunki
-czarne nerki
-zakodowanie wszystkiego co mnie interesowało w NCSie (selektywne otwieranie , autoryglowanie, powiadamianie o kluczyku w stacyjce, kierunki USA , DRL, kierunki przy otwieraniu i zamykaniu itp itd.)
Zdjęcia po polerce , z czarnymi nerami i pomarańczowymi kierunkami w błotnikach:
(zdjęcia robione niskobudżetowym Smartphonem, także przepraszam za jakość)
Następne zmiany wkrótce.
- Antek
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-02-17, 20:07
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Jako że powoli idę z tematem do przodu , to chciałbym się pochwalić takowymi zmianami .
W ostatnim czasie zmianą zaszły:
- pomalowanie listew zewnętrznych w kolor;
- wymiana oleju (5w40 Valvoline DuraBlend) i wszystkich filtrów;
- kupno oraz założenie nowych butów - Ronal LZ-8, 2-teilig (tlg) , 8,5x18 na których są na razie opony 225/40 oraz 255/35 .
Tak to się prezentuje:
Oczywiście na tym nie poprzestaję ..
Plany na dalsze mody są , mam nadzieję że niedługo się ziszczą .
Pozdrawiam !
W ostatnim czasie zmianą zaszły:
- pomalowanie listew zewnętrznych w kolor;
- wymiana oleju (5w40 Valvoline DuraBlend) i wszystkich filtrów;
- kupno oraz założenie nowych butów - Ronal LZ-8, 2-teilig (tlg) , 8,5x18 na których są na razie opony 225/40 oraz 255/35 .
Tak to się prezentuje:
Oczywiście na tym nie poprzestaję ..
Plany na dalsze mody są , mam nadzieję że niedługo się ziszczą .
Pozdrawiam !
- Antek
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-02-17, 20:07
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Spadaj .Mystic888 pisze:Dobre X3!
Będzie dobrze !
Kaper pisze:mam nadzieje, że w tych planach jest glebaAntek pisze:Plany na dalsze mody są
Takie se to koło - lepsze niż było ale szału ni ma
Gabrielo pisze:Troszka baloniki, myśla, że jak będzie gleba, to i koło wyładnieje..
PRIMO pisze:gleby brakuje koło całkiem fajnie
Co do felg to mnie przekonało że są 2tlg (a nie imitacja) .
Opony będą po sezonie zmieniane na 215/40 na każde kółko .
No i co do gleby to w tym sezonie już dużo nie wymodzę , ale przyszły sezon stoi otworem przed ziszczeniem tego planu .
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Antoni, 2tlg to zawsze plus dla felg, ale co z tego jak sa totalnie nie rozwojowe...
Obnizysz bolida i bedzie dobrze.
Obnizysz bolida i bedzie dobrze.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
- Antek
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-02-17, 20:07
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
No , dziś do mnie przyszedł filtr odmy , którego nie wymienia większość posiadaczy BMW w dieslu i oto efekt w jakimże stanie był stary (lał się z niego olej, tak przesiąkł, zwalony na maksa!):
Oczywiście nie zdziwiła mnie data produkcji FILTRA : 12.01 (12 miesiąc 2001 roku)
No ale obudowę filtra ładnie wyczyściłem:
I zamontowałem tenże nowy filtr wraz z kompletem uszczelek :
Koszt nieduży , wiele też czasu nie pochłonęła wymiana , ale za to turbinie jak i silnikowi będzie lżej.
Pozdro .
Oczywiście nie zdziwiła mnie data produkcji FILTRA : 12.01 (12 miesiąc 2001 roku)
No ale obudowę filtra ładnie wyczyściłem:
I zamontowałem tenże nowy filtr wraz z kompletem uszczelek :
Koszt nieduży , wiele też czasu nie pochłonęła wymiana , ale za to turbinie jak i silnikowi będzie lżej.
Pozdro .