[E36] BMW E36 320i->328i Touring by Alexof
[E36] BMW E36 320i->328i Touring by Alexof
Po przykrej historii z E30 trzeba było garaż jakoś zapełnić. Przez moment szukałem E32, ale doszedłem do wniosku, że to jeszcze nie ten czas, później Cabrio aż wpadłem na pomysł E36 Touring Dakar Gelb ale znalezienie tego w PL praktycznie niemożliwe.
Dość pitolenia, konkrety:
VIN:
Art. Wartość
Numer podwozia WBACE51020EN66011
Kod typu CE51
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (3)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)
Data prod. 1996-09-19
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą
S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S386A DACHRELING Reling dachowy
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Po pokonaniu 670km w 2 strony jestem zadowolony. Jeździ, skręca, przyśpiesza. Dostałem 2 skrzynki listew, plastików i innych pierdułek + 2 instalacje gazowe + 55l butla z gazem. Malowana i swapowana ok. rok temu, lakier wymaga polerki, i prawy błotnik do malowania, gdyż przyklejony był sticker a po ściągnięciu odszedł lakier. Felgi podobno krzywe, chińskie, spawane, chodź do 130 bicia szczególnego nie czułem. Przednie opony mimo dobrego (wręcz bardzo dobrego) bieżnika są na śmietnik gdyż wyszły buły przy rantach.
Reszta na zdjęciach:
Bez "Carbonu" się nie odbyło:
Ale jest coś, co mnie bardzo raduje, szeroka listwa Motorsport International:
Wnętrze, do ogarnięcia, trzeba kupić panel climatronika gdyż ten co dostałem... Aż żal zdjęcie robić. Czarny dywan trzeba wyprać bo pełno syfu na nim szczególnie z tyłu. Manetka z OBC i intensywnego mycia. OBC trzeba podłączyć, na dniach mam dostać taśmę do poduszki z kiery. Podłokietnik z schowkiem - fajna sprawa.
Tak jak w VINie napisane, oryginalnie montrealblau metallic.
No i to co mnie najbardziej raduje, silnik. M52B28 z E38 (97r) z automatu. Jak był wyciągany miał podobno 111mil. Podpięcie pod kompa i wyskoczyło pare błędów: podgrzewanie sondy, krokowca, i co mnie boli Vanosa. Lecz doszliśmy do wniosku, że prawdopodobnie został źle złożony i przestawiony o jeden ząb. Zobaczymy.
Pozdro!
Dość pitolenia, konkrety:
VIN:
Art. Wartość
Numer podwozia WBACE51020EN66011
Kod typu CE51
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (3)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)
Data prod. 1996-09-19
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą
S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S386A DACHRELING Reling dachowy
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Po pokonaniu 670km w 2 strony jestem zadowolony. Jeździ, skręca, przyśpiesza. Dostałem 2 skrzynki listew, plastików i innych pierdułek + 2 instalacje gazowe + 55l butla z gazem. Malowana i swapowana ok. rok temu, lakier wymaga polerki, i prawy błotnik do malowania, gdyż przyklejony był sticker a po ściągnięciu odszedł lakier. Felgi podobno krzywe, chińskie, spawane, chodź do 130 bicia szczególnego nie czułem. Przednie opony mimo dobrego (wręcz bardzo dobrego) bieżnika są na śmietnik gdyż wyszły buły przy rantach.
Reszta na zdjęciach:
Bez "Carbonu" się nie odbyło:
Ale jest coś, co mnie bardzo raduje, szeroka listwa Motorsport International:
Wnętrze, do ogarnięcia, trzeba kupić panel climatronika gdyż ten co dostałem... Aż żal zdjęcie robić. Czarny dywan trzeba wyprać bo pełno syfu na nim szczególnie z tyłu. Manetka z OBC i intensywnego mycia. OBC trzeba podłączyć, na dniach mam dostać taśmę do poduszki z kiery. Podłokietnik z schowkiem - fajna sprawa.
Tak jak w VINie napisane, oryginalnie montrealblau metallic.
No i to co mnie najbardziej raduje, silnik. M52B28 z E38 (97r) z automatu. Jak był wyciągany miał podobno 111mil. Podpięcie pod kompa i wyskoczyło pare błędów: podgrzewanie sondy, krokowca, i co mnie boli Vanosa. Lecz doszliśmy do wniosku, że prawdopodobnie został źle złożony i przestawiony o jeden ząb. Zobaczymy.
Pozdro!
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
Olek gadał że gwint na maxa w górę skręci do tego koła 15 zwykłe stalówy i będzie kossa ;P, a tak na poważnie...masz co robić i przy czym dłubać plany? myślę że jak na początek OGARNIĘCIE wszystkiego po poprzedniku a potem można zacząć modzić...pozdro Oluś ;P
BYŁO - E36 318i SEDAN BYŁO - E36 323/325i SEDAN JEST E36 TOURING
Primo - Wydech to akurat najmniej ważna sprawa, przyjdzie z czasem. Chodź może skuszę się na dwururkę która mi z iS'y leży.
Whucrew - bezawaryjność to akurat by się przydała... Serce pod gardłem mam... Ale przyjdzie gotówka to zobaczymy... Kółko? Nie mam pojęcia, idzie zima więc na pewno stalówki
TargeT - Coś w tym jest
SebaE36 - Raczej nie
Tak jak Sebek pisze - na początek mechaniczne sprawy + ogarnięcie detali po poprzedniku.
Pozdro!
Whucrew - bezawaryjność to akurat by się przydała... Serce pod gardłem mam... Ale przyjdzie gotówka to zobaczymy... Kółko? Nie mam pojęcia, idzie zima więc na pewno stalówki
TargeT - Coś w tym jest
SebaE36 - Raczej nie
Tak jak Sebek pisze - na początek mechaniczne sprawy + ogarnięcie detali po poprzedniku.
Pozdro!
Ostatnio zmieniony 2014-09-23, 09:43 przez Alexof, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
Na pierwszy strzał poszły hamulce z przodu tarcze ATE PowerDisk + Klocki ATE + Zestaw naprawczy. Czekam teraz na przeprowadzke do garażu i montujemy.
Spontaniczna "sesja" z Sebkiem:
I pytanie. Wie ktoś coś na temat opcji wyposażenia w postaci:
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika
Co to oznacza, co to daje ?
Pozdro!
Spontaniczna "sesja" z Sebkiem:
I pytanie. Wie ktoś coś na temat opcji wyposażenia w postaci:
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika
Co to oznacza, co to daje ?
Pozdro!
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
Skopiowane z www.turbobmw.pl
Niedawno znalazłem info na temat 2 odmian m52 . Z tulejami stalowymi ,zmienionymi mapami i innymi ostrzejszymi wałkami
Mianowicie S962A MOTORKENNFELD Engine characteristic curves. Jest to na tyle malo spotykane, ze ludzie na polskich forach nie maja pojecia czym to jest i wymyslaja rozne bzdury. Wyczytalem na forach angielskich i dowiedzialem sie od znajomego iz jest to faktycznie komputer z agresywnymi mapami. Realoem potwierdza iz jest to komputer, ktory znajduje sie tylko w modelach, ktore maja ta opcje w numerze vin. Wychodzily tez 323i s961a ktore mialy fabrycznie dlubniety silnik ale tez byla to opcja za ktora sie doplacalo.
Program którym posluguje sie ten komputer jest oznaczony numerem 1430630
Opcja z ostrymi wałkami dawała w m52b25 190KM
Aguirre napisał(a):
Temat opisywałem na różnych forach aby ustalić co to za opcja.Rozebrałem taki silnik na części do budowy swojego strokera.Silnik był z angola.
Zamiast Nikasilu są teleje stalowe jak w m54.Tłoki są grafitowane jak w m52b28.Wałki rozrządu są inne i nie ma ich w katalogu.Z tego co udało mi się ustalić to mają kąty jak w m50b25Vanos.Są to wałki 228 stopni ale inne początki i końce otwarcia zaworów.Większy "overlap" tylko.
Program jest inny w sterowniku.Przerzuciłem wszystkie u siebie i z fabrycznych jest "najmocniejszy".
Ma trochę inną mapę zapłonu,Vanosa itd. Mapa paliwa i korekcyjne są takie jak we wszystkich więc do końca rewelacji nie ma się co spodziewać.
Jednak po wgraniu tego softu czuć różnicę zwłaszcza w środkowym zakresie obrotów i obciążeń.
W bloku jest z tyłu zaśłepiony blaszką otwór na czujnik obrotów i na wale jest koło foniczne.W m52 standard jest zaślepione odlewem.
Jak przyglądałem się głowicy to jest lepiej obrobiona w kanałach dolotowych i wylotowych.
Na mojej głowicy od góry był wybity napis "CONV" .Ale nie wiem jakie ma to znaczenie.
Niedawno znalazłem info na temat 2 odmian m52 . Z tulejami stalowymi ,zmienionymi mapami i innymi ostrzejszymi wałkami
Mianowicie S962A MOTORKENNFELD Engine characteristic curves. Jest to na tyle malo spotykane, ze ludzie na polskich forach nie maja pojecia czym to jest i wymyslaja rozne bzdury. Wyczytalem na forach angielskich i dowiedzialem sie od znajomego iz jest to faktycznie komputer z agresywnymi mapami. Realoem potwierdza iz jest to komputer, ktory znajduje sie tylko w modelach, ktore maja ta opcje w numerze vin. Wychodzily tez 323i s961a ktore mialy fabrycznie dlubniety silnik ale tez byla to opcja za ktora sie doplacalo.
Program którym posluguje sie ten komputer jest oznaczony numerem 1430630
Opcja z ostrymi wałkami dawała w m52b25 190KM
Aguirre napisał(a):
Temat opisywałem na różnych forach aby ustalić co to za opcja.Rozebrałem taki silnik na części do budowy swojego strokera.Silnik był z angola.
Zamiast Nikasilu są teleje stalowe jak w m54.Tłoki są grafitowane jak w m52b28.Wałki rozrządu są inne i nie ma ich w katalogu.Z tego co udało mi się ustalić to mają kąty jak w m50b25Vanos.Są to wałki 228 stopni ale inne początki i końce otwarcia zaworów.Większy "overlap" tylko.
Program jest inny w sterowniku.Przerzuciłem wszystkie u siebie i z fabrycznych jest "najmocniejszy".
Ma trochę inną mapę zapłonu,Vanosa itd. Mapa paliwa i korekcyjne są takie jak we wszystkich więc do końca rewelacji nie ma się co spodziewać.
Jednak po wgraniu tego softu czuć różnicę zwłaszcza w środkowym zakresie obrotów i obciążeń.
W bloku jest z tyłu zaśłepiony blaszką otwór na czujnik obrotów i na wale jest koło foniczne.W m52 standard jest zaślepione odlewem.
Jak przyglądałem się głowicy to jest lepiej obrobiona w kanałach dolotowych i wylotowych.
Na mojej głowicy od góry był wybity napis "CONV" .Ale nie wiem jakie ma to znaczenie.
Hmm byłoby miodzio, gdyby były ostrzejsze wałki, ale niestety komputer jest z innego silnika..
W wolnym czasie, walka z ringami/klejem:
Efekt:
Chciałem zmienić ramkę z przodu... Ale bez lepiej wygląda
Ale z tyłu... Czemu nie
Pozdro!
W wolnym czasie, walka z ringami/klejem:
Efekt:
Chciałem zmienić ramkę z przodu... Ale bez lepiej wygląda
Ale z tyłu... Czemu nie
Pozdro!
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
SebaE36 pisze:Od razu lepiej wygląda bez tych ringów
Mam tylko nadzieje ze lampy założyłes jak byś powinny Bo wcześniej....
I tak będę musiał jeszcze raz rozebrać aby poprawić BH bo nie jest tak jakbym chciał, parują mi szkła i prawdopodobnie w ogóle obudowe zmienie bo pęknięte na dole zaczepy są.
Powiem Ci, że jak na "oko" to dobrze świeci ale jak będą nowe zaczepy to się je ustawi na igłe.
Pozdro!
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT