[E39] Wieszające się wycieraczki

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Głodek pisze:nie trzeba sciagacza
zalezy jak bardzo masz zapieczone ramie :)

ruszanie gora dol nie zawsze pomaga a mozna cos jeszcze urwac :)
...tak znowu sie czepiam...
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

dokładnie to zależy jak mocno jest zapieczone :wink:

siknąc WD40 lub jakimś innym penetrantem powinno pomóc
Obrazek
szczepan03
Małopiszący
Posty: 53
Rejestracja: 2009-05-27, 11:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: szczepan03 »

Dzisiaj podmieniłem przekaźnik oraz moduł i dalej wycieraczki działały jak chciały. Nie chciałem rwać wycieraczek na siłę (już nie raz kilka rzeczy urwałem) więc skończyło się u elektromechanika. Efekt to 2h i 200zł w plecy ale przynajmniej po wyczyszczeniu i wysuszeniu silniczka wycieraczki jak na razie działają prawidłowo.
grzesag1985
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2014-10-11, 09:56
Lokalizacja: legionowo

Post autor: grzesag1985 »

Witam


Mam niestety problem z moimi wycieraczkami

Objaw po 8 cyklach pracy obojetnie na ktorej pozycji manetki wieszaja sie na dokladnie 3 minuty. (z sekundnikiem w reku). Przestaje rowniez automatycznie dzialac spryskiwacz.

Po wylaczeniu zaplonu i ponownym zalaczeniu znow dzialaja na 8 cykli razem ze spryskiwaczem.

Dane
Bmw e39 1997 523
Gm III high
Brak czujnika deszczu

* 2 przekazniki (rozowe) oczyszczone i sprawdzone w domowych warunkach na przelaczanie pod zasilaczem serwisowym. Brak wypalonych styków. Słyszalna praca
*silnik wycieraczek suchy, podlaczony na krotko działa cały czas.
*bezpieczniki sprawne pomiar w podstawce przekażnika multimetrem.
*sucho w podszybiu i w komorze z komputerem
* profilaktycznie oczyszczone wszystkie przekaźniki jakie znalazlem w samochodzie.Profilaktycznie spryskane kontaktronem.
* w złaczce idacej do silniczka pomiar multimetrem po przekreceniu kluczyka i uruchomieniu wycieraczek na stala prace pojawia sie 12v i dokladnie po czasie 8 cykli zanika.
*po uruchomieniu wycieraczek nawet na chwile (1 bieg) dzilaja zawsze 8 cykli
* inpa pokazuje tylko ze zablokowane wycieraczki (kasowanie bledów) ale zadnych konkretów
*wyjety gm ale na oko jak wiadomo ciezko cos stwierdzic, brak upalen przyciemnionych elementów. Jak wycyztalem modul komfortu jest odpowiedzialny nie tylko za wycieraczki ale reszta funkcjonalnosci dziala

Panowie macie moze jakies jeszcze pomysly??

Czy pozostaje juz tylko wymiana gm??

Wg mojego toku myslenia w kostce idacej do silniczka na maksymalnej pracy wycieraczek powinno byc caly czas napiecie ale ono tak jak mowilem zanika po 8 cyklach.


Dziekuje za zainteresowanie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

kup NOWY ( nie taki z 1997 roku - tylko NOWY z salonu BMW przekaznik )

ja mialem to samo...przekaznik tez dzialal ale to sie grzeje i komputer odpina wycieraczki bo opor idzie do gory na grzejacych sie stykach

u mnie wycieraczki wieszaly sie 3 cm od pozycji w ktorej powinny sie zatrzymac....przekaznik tez sprawdzalem testowalem i dopiero jego wymiana pomogla

wymiana nie jest droga - ale nie pamietam juz dokladnie ile...ze 25-35 zl

druga przyczyna to zatarte sworznie wycieraczek - ale zacznij od przekaznika nowego - potem dopiero rozkrecaj i sciagaj wycieraczki - nasmaruj tez mechanizm

zwroc tez uwage jak zalozony jest filr kabinowy od kierowcy - bo 90% E39 ma zle zalozona pokrywe i woda leje sie na ciegno wycieraczek...a tam powinno bys sucho - warto tez przeczyscic styki na silniczku i wtyczce - ja mialem tak zasniedziane kiedys ze komp wywalil brak polaczenia do silnika wycieraczek
...tak znowu sie czepiam...
grzesag1985
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2014-10-11, 09:56
Lokalizacja: legionowo

Post autor: grzesag1985 »

Witam

http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm



W module ZKE III znalazlem cos takiego:

Wiper motor

The wiper motor is configured for two different wiper speeds. The load is switched via two external relays.

The end position (park position) of the wiper motor is recognized by means of a reset contact integrated in the motor. This contact switches ground to the general module when the motor has reached its end position.

The reset contact is also used for monitoring the wiper motor. If the contact signal is not received for 16 seconds with the wiper motor switched on (e.g. dry running), the wiper motor is switched off in order to protect it from overloading.

The wiper is not switched on again before it has been switched off and a lock-out time of 3 minutes has elapsed.



to pozwolilo mi docieknac ze moze jednak ten silniczek jest zbyt obciazony.

calkowiecie wykrecilem wycieraczki i podlaczylem sam silnik i ......???? i problem znikl.
ponownie spiolem z mechanizmem wycieraczek i znow 8 cykli i odciecie na 3 min wraz ze spryskiwaczem

Przyjrzalem sie tym wszystkim ruchomym elementom.

Rozebralem co mozna bylo przeczyscilem , nasmarowalem smarem do lozysk.

i problem znikl.

niestety kupilem juz niepotrzebnie modul komfortu.

Rozebralem w silniczku mechanizm pozycjonera i wszystko bylo ok tak wiec usterka mechaniczna a nie elektryczna tak jak sie pierwotnie upieralem.



Generalnie u mnie problem rozwiązany

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

czyli klasyka - zatarte swoznie wycieraczek :)
...tak znowu sie czepiam...
ODPOWIEDZ