[E39] delikatne szarpnięcia przy przyśpieszaniu.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 267
- Rejestracja: 2011-09-24, 16:27
- Lokalizacja: Chorzów/Częstochowa
[E39] delikatne szarpnięcia przy przyśpieszaniu.
Hey, mam ostatnio problem.
Ostatnio miałem problem z zapalaniem samochodu rano, nie zawsze łapał, zdarzało mu się zgasnąć, trzęsło całą budą.. aż pewnego dnia po prostu nie zapalił.. awaryjnie odpalony na LPG dojechał do mechanika i okazało się że padła pompa paliwa bo złapała powietrza zamiast paliwa (co zrobisz.. polak mądry po szkodzie, teraz zalewam co najmniej 1/3 baku). I wszystko wróciło do normy, natomiast (pewnie było to cały czas ale objawy znikały w porównaniu z psującą się pompą.) Często siedzę w samochodzie czekając aż rozgrzeje się i przełączy na gaz, zauważyłem że co ok. 5-7 sec obroty minimalnie opadają na dosłownie 0.5 sec. (jakby silnik był czymś obciążony, w małych silniczkach tak opadają jak się włącza ogrzewanie tylnej szyby). Do tego na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach i powolnym przyśpieszaniu samochód szarpie, nie jakoś bardzo mocno ale im zimniejszy silnik tym mocniejsze są szarpnięcia. Jak dodam więcej gazu wszystko ustaje (niezależnie czy jest na LPG czy PB). Ktoś ma jakiś pomysł co się mogło zepsuć?
Ostatnio miałem problem z zapalaniem samochodu rano, nie zawsze łapał, zdarzało mu się zgasnąć, trzęsło całą budą.. aż pewnego dnia po prostu nie zapalił.. awaryjnie odpalony na LPG dojechał do mechanika i okazało się że padła pompa paliwa bo złapała powietrza zamiast paliwa (co zrobisz.. polak mądry po szkodzie, teraz zalewam co najmniej 1/3 baku). I wszystko wróciło do normy, natomiast (pewnie było to cały czas ale objawy znikały w porównaniu z psującą się pompą.) Często siedzę w samochodzie czekając aż rozgrzeje się i przełączy na gaz, zauważyłem że co ok. 5-7 sec obroty minimalnie opadają na dosłownie 0.5 sec. (jakby silnik był czymś obciążony, w małych silniczkach tak opadają jak się włącza ogrzewanie tylnej szyby). Do tego na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach i powolnym przyśpieszaniu samochód szarpie, nie jakoś bardzo mocno ale im zimniejszy silnik tym mocniejsze są szarpnięcia. Jak dodam więcej gazu wszystko ustaje (niezależnie czy jest na LPG czy PB). Ktoś ma jakiś pomysł co się mogło zepsuć?
nie marcinie to nie silniczek krokowy..on dziala tylko na biegu jalowym.....tutaj problem jest z vanosem...albo jego brakiem wiem bo mialem to samo u siebie....do 60 stopni silnik sie bujal potem ustepowalo
trzeba zrobic regeneracje vanosa....u mnie po regeneracji ustaly wszelakie cyrki z bujaniem obrotow
w czasie przyspieszania szarpie bo vanos nie trzyma kata walka ( puszcza olej przez uszczelki )
trzeba zrobic regeneracje vanosa....u mnie po regeneracji ustaly wszelakie cyrki z bujaniem obrotow
w czasie przyspieszania szarpie bo vanos nie trzyma kata walka ( puszcza olej przez uszczelki )
...tak znowu sie czepiam...
1 - skasowanie adaptacji
2 - adaptacja przepustnicy na zgaszonym silniku
3 - odsluchanie vanosa na zimnym silniku ( ucho do obudowy silnika ) - jak bedzie ostre grzechotanie a potem bujanie obrotami to problem jasny
4 - mozna jeszcze podpiac kompa i zerknac na czujniki od walkow - jak nastawiany jest vanos
5 - kiedy byly zmieniane swiece ?
6 - odma i lewe powietrze sprawdzone ?
7 - lambdy pracuja w pelnym zakresie ?
2 - adaptacja przepustnicy na zgaszonym silniku
3 - odsluchanie vanosa na zimnym silniku ( ucho do obudowy silnika ) - jak bedzie ostre grzechotanie a potem bujanie obrotami to problem jasny
4 - mozna jeszcze podpiac kompa i zerknac na czujniki od walkow - jak nastawiany jest vanos
5 - kiedy byly zmieniane swiece ?
6 - odma i lewe powietrze sprawdzone ?
7 - lambdy pracuja w pelnym zakresie ?
...tak znowu sie czepiam...
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Tylko nowa oryginalna. W V8 wkladalem z 5 uzywanych przeplywek i dopiero na nowej silnik zaczal pracowac jak powinien.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.