Piski podczas skręcania E36, poduszki pod silnikiem

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Piski podczas skręcania E36, poduszki pod silnikiem

Post autor: BarMoto »

Witam,
Odkad kupilem moja E36( 4 lata temu), istnieje w niej pewien problem,
mianowicie cos piszczy przy skręcaniu, najczesciej przy skrecaniu mocniej, np przy wyjezdzie z parkingu.

Gosciu mowil ze to poduszki pod silnikiem, tez tak sadze, poniewaz wszystko co moglo skrzypieć zostalo wymienione. amorki, laczniki, koncowki drazkow, tuleje wahaczy..

I takie pytanie jeszcze..wymienial to juz ktos? ma ktos z tym jakies doswiadczenie, lub zna kogos kto zajal by sie tą wymianą?
Przeciez sam nie dzwigne silnika i nie wymienię ;)
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Poduszki pod silnikiem pierwsze słyszę żeby piszczały a tym bardziej przy skręcaniu :shock:
Jeżeli coś piszczy przy skręcaniu a jak już nadmieniłeś kilka rzeczy zostało wyeliminowane prócz bardzo częstej tego typu zachowań usterce górnego mocowania amortyzatora bywa że piszczy zużyta poduszka lub łożysko :smile: :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

przy maksymalnym skrecie najbardziej obciazona jest pompa...piszczy Ci pasek wieloklinowy a nie poduszki...wymien pasek i zerknij na caly naped pasowy - mozliwe ze napinacz jest do wymiany albo pasek stary i popekany
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

BeleX pisze:przy maksymalnym skrecie najbardziej obciazona jest pompa...piszczy Ci pasek wieloklinowy a nie poduszki...wymien pasek i zerknij na caly naped pasowy - mozliwe ze napinacz jest do wymiany albo pasek stary i popekany
Pytanie też co to za piszczenie bo możemy sobie wyobrażać nie wiadomo co takie wróżenie z fusów :roll:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

co racja to racja
...tak znowu sie czepiam...
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

BeleX pisze:przy maksymalnym skrecie najbardziej obciazona jest pompa...piszczy Ci pasek wieloklinowy a nie poduszki...wymien pasek i zerknij na caly naped pasowy - mozliwe ze napinacz jest do wymiany albo pasek stary i popekany
pasek byl wymieniony, przy starym i przy nowym piszczenie nie ustąpiło..

znaczy "piszczenie"..nie wiem...jakby ocieranie gumy o blachę...jakby ręką dłonią przejechać po balonie...hehe ...taki glos..

wlasnie nie zawsze przy maksymalnym skrecie "piszczy/ociera" nie wiem jak to nazwac..
mogą to byc poduszki amortyzatora...chociaż były one wymieniane kilka lat temu, ale na jakis tani badziew z allegro wiec moze to to,za rok wymieni na bilstein wiec zobacze co wtedy
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 20:48 przez BarMoto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

BarMoto, Na 98 % stawiam na poduszki górnego mocowania amortyzatora prawdopodobnie i gumy i łożyska masz wylatane :wink:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

kazdym telefonem da sie nakrecic film...wiele by pomoglo w diagnozie ;]
...tak znowu sie czepiam...
dm-bmw
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2012-10-15, 20:37
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: dm-bmw »

jak możesz to zadzwoń 602656899 podjedziesz pooglądamy i możę coś zaradzimy.
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

German pisze:BarMoto, Na 98 % stawiam na poduszki górnego mocowania amortyzatora prawdopodobnie i gumy i łożyska masz wylatane :wink:
wymiana amortzatorow pomoze? o jakich łożyskach mówisz bo nie wiem.gdzie tam sa lozyska?
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

BarMoto pisze:o jakich łożyskach mówisz bo nie wiem.gdzie tam sa lozyska?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymienia sie całe mocowanie komplet z łożyskiem :wink:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

masz na mysli nr 1?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 10&lang=pl

wymienię to tylko gdy wyciągnę amorek, tak?
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Tak...
O tym z resztą Ci pisałem ;)
Podnieś auto na lewarku do góry,
poodkręcaj śrubki i kapniesz co dalej ;)

Nie jestem pewien, ale nowe z max gear'a kosztuje coś ok. 40tu kilku zł ;)
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

dzięki panowie za pomoc, pewnie to lozysko się konczy i dlatego takie piski przy skręcaniu..

czyli te lozyska, i jakies dobre amorki by wypadalo wymienic zeby pozbyc sie tych piskow nie?

lozysko dopiero wymienie z amorkami, nie bede sie bawil teraz w to.
ODPOWIEDZ