Stuki w silniku

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
BULI

Stuki w silniku

Post autor: BULI »

Witam!

Mam problem jak w temacie. dokladnie to jest taki dzwiek przypominajacy stukanie zaworow ale mysle ze to nie to poniewaz nie stuka caly czas podczas jazdy (a zawory raczej non stop slychac) tylko roznie. Nawet nie ma zadnych zaleznosci np. od przyspiesznia, czy hamowania. Poprostu chwile stuke potem nie i za chwile znowu (beznadziejne) Jak myslicie co to moze byc? mam nadzieje ze to nie glowica do remontu, a jak tak to mniej wiecej jaki jest koszt regeneracji glowicy (silnik 1.8 1992 rok ; przebieg 192000)
daro 16v

Post autor: daro 16v »

kolego ciezko stwierdzic jak sie tego nie slyszy moze to byc panewka,moga zawory grac a moze jakies gulpie kolo pasow bic i tez bedzie podobny efekt .moja rada podjedz do specjalisty bo przez forum "nie slychac" wiec Ci go nie uleczymy
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

daro 16v pisze:kolego ciezko stwierdzic jak sie tego nie slyszy moze to byc panewka,moga zawory grac a moze jakies gulpie kolo pasow bic i tez bedzie podobny efekt .moja rada podjedz do specjalisty bo przez forum "nie slychac" wiec Ci go nie uleczymy
jestem tego samego zdania :P jak nie slychac i nie widac to nie bardzo mozna pomoc :P
Obrazek
BULI

Post autor: BULI »

Bylem dzis u mechanika. Diagnoza taka, ze stukaja popychacze zaworow. Doradzil mi zebym zmienil olej na fullsyntetic ( teraz mam polsyntetyk) Dodam jeszcze ze te stuki zaczely sie po wymianie oleju (tydzien temu) a wlalem polsyntetyk bo nie wiedzialem jaki olej byl wczesniej. Jezeli po wymianie oleju nie przestanie stukac to zostaje wymiana popychaczy. Co Wy na to??
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

a masz pewnosc ze przedtem miales syntetyka?? Slyszalem juz ze zminiaja na syntetyki z polsyntetykow w beemkach i niektore zmiany byly pozytywne, natomiast reszta wyplukalo co mialo itd...
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
adamwsb

Post autor: adamwsb »

moze i ja sprobuje syntetyka wlac :)
daro 16v

Post autor: daro 16v »

adamwsb pisze:moze i ja sprobuje syntetyka wlac :)
adam wiemy ze slyniesz z szokujacych decyzji ale nie uszczesliwiaj twojego silnika syntetykiem :D a co do tej teorii co napisal autor postu bardziej bym sie przychylil ze wczesniej miales minerala i silnik przeplukalo teraz pol syntetykiem i teraz glowa zaczela grac.... :wink:
adamwsb

Post autor: adamwsb »

hehe dobra nie leje syntetyka :)
BULI

Post autor: BULI »

Nie wiem wogole jaki mialem olej wczesniej. Auto przyjechalo z niemiec i mam nadzieje ze raczej mineralu nie bylo. A poza tym dzis rano na zimnym silniku byly stuki ale jak sie zagrzal to jechalem odcinnek 30kilometrow i bylo wszystko ok. Wiec z tego wynika ze na zimnym stuka. Teraz to nie wiem czy zmieniac ten olej na syntetyk!!! Orientujecie sie jaki jest koszt nowych popychaczy i ich wymiana?
Raflik

stuki puki

Post autor: Raflik »

Wymien sobie olej na syntetyka i wszystko bedzie spox!!
BULI

Post autor: BULI »

A moze dolac do silnika jakis dodatek typu STP lub cos podobnego? Co myslicie o tych wynalazkach? Warto je uzyc czy to raczej jekies dziadostwo jest??
daro 16v

Post autor: daro 16v »

Raflik pisze:Wymien sobie olej na syntetyka i wszystko bedzie spox!!
a jaka dasz mu gwarancje ze silnika tak nie wyplucze ze zacznie klepac bardziej pobierac olej i wszystkie kolejne nastepstwa.....

Dodane po 2 minutach:
BULI pisze:A moze dolac do silnika jakis dodatek typu STP lub cos podobnego? Co myslicie o tych wynalazkach? Warto je uzyc czy to raczej jekies dziadostwo jest??
wez zajedz chlopie do mechanika ktory sie na tym zna a nie eksperymentuj przez forum bo moze Cie to drozej kosztowac ta pozorna oszczednosc.dobrze Ci radze z punkytu widzenia mechanika.moje doswiadczenie(mego ojca) do dolaniu moto -doktora kilkanascie lat temu -silnik sie wyciszyl zaczal rowniej pracowac a po 3 dniach urwalo denko tloka. :D
BULI

Post autor: BULI »

Okazalo sie, ze padly popychacze zaworow. Mam juz je zamowione i w tym tygodniu beda wymieniane. Wie ktos czy do tej operacji potrzebne jest zdejmowanie glowicy, czy wystarczy zdjac dekiel od zaworow ???
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

wystarczy zdjac dekiel :P :wink:
Obrazek
BULI

Post autor: BULI »

odebralem dzis BMW od mechanika. Wymienilem popychacze zaworow i teraz jest tak jak powinno :D .Bez dziwnych stukow. przy okazji napisze, ze koszt popychaczy to 35zl za sztuke + nowa uszczelka pod dekiel (20zl) + robocizna (150 zl)
ODPOWIEDZ