[E39] by MarMen1983
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
lepiej kupic prestone i zapomniec o wymianach na 5 lat lub 250 tys km...ppatryk pisze:moim zdaniem lepiej taki i co rok wymieniać, gdyż kosztuje niewiele...
zdjecia male wiec o aucie wiele nie powiem
szkoda ze znowu wsadziles 2.0...trzeba bylo juz kupic calosc pod E39 i mial bys problem z moca z glowy
...tak znowu sie czepiam...
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Przekładka udana!!!
Silnik M52B20 z E36 cabrio, który kupiłem od Matek okazał się być w idealnej kondycji. Nawet sprzęgło jest prawie idealne, brak oznak upalania. Mechanik miał trochę problemów, bo nigdy nie wsadzał silnika z innego modelu BMW, ale po zamianie wiązki i, jak się później okazało też miski olejowej poradził sobie z tematem. Cały osprzęt został mój, więc będzie kilka gratów z tamtego do sprzedania. Olej Valvo 5W40, płyn chłodniczy został K2, jedynie do wspomagania zalał mi dextronIII z Valvo, zamiast dextronII, który kupiłem... zamiana wg mnie na lepsze. Mechanik dołożył mi też katalizator, którego nie miałem, co skutkowało tylko głupkowatym dźwiękiem. Nie jest on typowy dla BMW, ale pochodzi z 250konnej Acury i jest ceramiczny. Po sprawdzeniu i ustawieniu u gazownika moja 5tka odżyła
W końcu, po wymianie prawie całego zawieszenia i teraz silnika mogę w pełni cieszyć się jazdą
Silnik M52B20 z E36 cabrio, który kupiłem od Matek okazał się być w idealnej kondycji. Nawet sprzęgło jest prawie idealne, brak oznak upalania. Mechanik miał trochę problemów, bo nigdy nie wsadzał silnika z innego modelu BMW, ale po zamianie wiązki i, jak się później okazało też miski olejowej poradził sobie z tematem. Cały osprzęt został mój, więc będzie kilka gratów z tamtego do sprzedania. Olej Valvo 5W40, płyn chłodniczy został K2, jedynie do wspomagania zalał mi dextronIII z Valvo, zamiast dextronII, który kupiłem... zamiana wg mnie na lepsze. Mechanik dołożył mi też katalizator, którego nie miałem, co skutkowało tylko głupkowatym dźwiękiem. Nie jest on typowy dla BMW, ale pochodzi z 250konnej Acury i jest ceramiczny. Po sprawdzeniu i ustawieniu u gazownika moja 5tka odżyła
W końcu, po wymianie prawie całego zawieszenia i teraz silnika mogę w pełni cieszyć się jazdą
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Kolejna rzecz doprowadzona do stanu fabrycznego... klima. Po tym jak posypał się kompresor, nie miałem za dużego wyboru i musiałem zainwestować w inny, zregenerowany. Niestety jak już zdążyłem zauważyć, to nie był jedyny koszt. Po kolei poszły do wymiany: wisko, wentylator klimy, chłodnice (klimy i wody) skraplacz i osuszacz.
Teraz, mam nadzieję, zostało jedynie oddać 5tkę do blach-lak i pozbyć się spojlera z tylnej klapy, wymienić drzwi kierowcy i ogólnie odświeżyć powłokę lakierniczą, która jak się zresztą okazało po badaniu miernikiem grubości lakieru, nie była jeszcze nigdy ruszana. I to chyba byłoby na tyle (oby)
Pzdr
Teraz, mam nadzieję, zostało jedynie oddać 5tkę do blach-lak i pozbyć się spojlera z tylnej klapy, wymienić drzwi kierowcy i ogólnie odświeżyć powłokę lakierniczą, która jak się zresztą okazało po badaniu miernikiem grubości lakieru, nie była jeszcze nigdy ruszana. I to chyba byłoby na tyle (oby)
Pzdr
-
- Małopiszący
- Posty: 68
- Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
- Lokalizacja: Zabrze