[E39] Podpora wału napędowego ...olej w skrzyni biegów - stu
[E39] Podpora wału napędowego ...olej w skrzyni biegów - stu
Jakie są objawy uszkodzonej podpory wału?
Piszę co następuje -
Kola wyważone,zawieszenie sztywne i sprawne,tarcze proste,piasty i wszystko co związane z układem biegowym sprawne.
W zakresie prędkości 100km/h do 130km/h odczuwalne lekkie drganie "buty" poniżej i powyżej tej prędkości nic nie czuć.A na postoju w wrzucaniu biegi wstecznego lub jedynki i to nie zawsze idzie odczuć na "budzie" jak bieg wchodzi
Piszę co następuje -
Kola wyważone,zawieszenie sztywne i sprawne,tarcze proste,piasty i wszystko co związane z układem biegowym sprawne.
W zakresie prędkości 100km/h do 130km/h odczuwalne lekkie drganie "buty" poniżej i powyżej tej prędkości nic nie czuć.A na postoju w wrzucaniu biegi wstecznego lub jedynki i to nie zawsze idzie odczuć na "budzie" jak bieg wchodzi
Ostatnio zmieniony 2015-06-05, 20:18 przez Mroziu, łącznie zmieniany 2 razy.
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
jak stare masz opony ?
z podpora walu to jest tak...ze ona ten wal tylko podtrzymuje...to nie jest tak ze bez niej ten wal lata jak cegla w pralce...bo sam wal jest wywazany w fabryce ( dlatego trzeba go oznaczyc w czasie rozpinania zeby potem nie bylo cyrkow w aucie )...podpora tylko go podtrzymuje...ALE bez zerkniecia na nia wiele nie powiesz...tak samo lacznik elastyczny walu...zwykle w jakim jest stanie widac dopiero po wyciagnieciu ( zwykle jego stan jest agonalny hehe )
osobiscie u siebie tego nie ruszalem...nigdy tam nawet nie zagladalem...pewnie dlatego ze nie wymienialem sprzegla...bo przy sprzegle warto to wtedy wymienic
z podpora walu to jest tak...ze ona ten wal tylko podtrzymuje...to nie jest tak ze bez niej ten wal lata jak cegla w pralce...bo sam wal jest wywazany w fabryce ( dlatego trzeba go oznaczyc w czasie rozpinania zeby potem nie bylo cyrkow w aucie )...podpora tylko go podtrzymuje...ALE bez zerkniecia na nia wiele nie powiesz...tak samo lacznik elastyczny walu...zwykle w jakim jest stanie widac dopiero po wyciagnieciu ( zwykle jego stan jest agonalny hehe )
osobiscie u siebie tego nie ruszalem...nigdy tam nawet nie zagladalem...pewnie dlatego ze nie wymienialem sprzegla...bo przy sprzegle warto to wtedy wymienic
...tak znowu sie czepiam...
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
Luzy w e39 w zawieszeniu czuć najczęściej podczas hamowania, jeśli była by to podpora to było by słychać stuki podczas ruszania w tył jak i w przód. Jak hamujesz drży ci kierownica? E39 lubi krzywić tarcze także nawet najmniejsze skrzywienie tarczy i będzie Ci biło. Również stawiam na opony. Załóż zimówki na testy przejedź się i zobacz co i jak. to najtańsza i najszybsza diagnoza
Opony mam dwuletnie z Falken-a.
Zimówki to jest szrot,jakieś gó.....e nalewki,idą na śmietnik.Na nich przy hamowaniu to mało kierownicy nie wytargało,po założeniu letnich wszystko jest ok,zero drgań.
Ale co do kół pojadę je sprawdzić na wyważarce,może jakiś odważnik odpadł
W czerwcu będę wymieniał uszczelniacze na wale korbowym to nie omieszkam sprawdzić łącznika i tej podpory
Z krzywieniem tarcz walczyłem dobre pół roku,jechałem z nimi do przetoczenia co sie okazało,tarcze proste.Winowajcą okazała się krzywa piasta kola którą wymieniałem bo huczało łożysko,więc tarcz proste mam.Jak pisałem w pierwszym poście czasami słychać puknięcie przy wbijaniu jedynki lub wstecznego,przy ruszaniu nic się nie dzieje
Zimówki to jest szrot,jakieś gó.....e nalewki,idą na śmietnik.Na nich przy hamowaniu to mało kierownicy nie wytargało,po założeniu letnich wszystko jest ok,zero drgań.
Ale co do kół pojadę je sprawdzić na wyważarce,może jakiś odważnik odpadł
W czerwcu będę wymieniał uszczelniacze na wale korbowym to nie omieszkam sprawdzić łącznika i tej podpory
Z krzywieniem tarcz walczyłem dobre pół roku,jechałem z nimi do przetoczenia co sie okazało,tarcze proste.Winowajcą okazała się krzywa piasta kola którą wymieniałem bo huczało łożysko,więc tarcz proste mam.Jak pisałem w pierwszym poście czasami słychać puknięcie przy wbijaniu jedynki lub wstecznego,przy ruszaniu nic się nie dzieje
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
to nie jestem sam hehe,widocznie tak musi byćto pukniecie przy 1 i wstecznym tez mam...nie wiem jaka jest tego przyczyna bylo zawsze
Czy chodzi o ta tulej pod plastikową osłonką ? Jeżli to ta osłonka to wahacze są po wymienie ale sprawdzezerknij jeszcze na tuleje reakcyjne na krzywych wahaczach przednich ( te tuleje sa pod oslonami na kluczyk 10 )
brecha w lape i zerknac na kanale jakie tam sa luzy
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
wroce do tematu ostatnio wymienilem u siebie olej w skrzyni i moscie przy przebiegu 300500km i co...pukniecie zniknelo...wiec ma to zwiazek z olejem w skrzyni i moscie ( gdzie dokladnie to nie wiem ) - swoja droga to polecam operacje wymiany...skrzynia chodzi lepiej i plynniej a to co sie zlalo ze skrzyni...no coz...lepiej nie mowic czarna masakra ktorej nie nazywam olejem...w moscie byl luzik nawet "to" przezroczyste byloMroziu pisze:Cytat:
to pukniecie przy 1 i wstecznym tez mam...nie wiem jaka jest tego przyczyna bylo zawsze
to nie jestem sam hehe,widocznie tak musi być
...tak znowu sie czepiam...
Moje auto stoi u lakiernika,koła wyważyłem i nie miałem jak sprawdzic tych lekkich drgan.BeleX pisze:wroce do tematu ostatnio wymienilem u siebie olej w skrzyni i moscie przy przebiegu 300500km i co...pukniecie zniknelo...wiec ma to zwiazek z olejem w skrzyni i moscie ( gdzie dokladnie to nie wiem ) - swoja droga to polecam operacje wymiany...skrzynia chodzi lepiej i plynniej a to co sie zlalo ze skrzyni...no coz...lepiej nie mowic czarna masakra ktorej nie nazywam olejem...w moscie byl luzik nawet "to" przezroczyste byloMroziu pisze:Cytat:
to pukniecie przy 1 i wstecznym tez mam...nie wiem jaka jest tego przyczyna bylo zawsze
to nie jestem sam hehe,widocznie tak musi być
Po odbiorze zaraz to sprawdzę
Co do olejów słyszałem dwie wersje,ze nie zaleca sie wy miany no i ta druga ze mozna wymienic.Ja to chyba mam jeszcze olej fabryczny Przy ostatniej kontroli czyli jakis rok temu po odkreceniu korków olej siegał prawie gornej granicy i jego kolor nie wskazywał ze jest uświniony.Więć kkotra opcja jest dobra,zaleca sie wymiane czy też nie ?
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
bmw nie zaleca wymiany w zadnej skrzyni biegow - producenci skrzyni zalecaja wymiany co xxx km - np nowe automaty co 60 tys km - bmw mowi zeby nie ruszac wcale - ale wiadomo ze jak padnie skrzynia to sie idzie po nowa co im jest na reke - ja nie zaluje wymiany - skrzynia chodzi duzo lepiej
u mnie stan oleju tez byl dobry - nie bylo problemow - wymienilem bo ten olej mial juz tyle lat...ze nie byl olejem
u mnie stan oleju tez byl dobry - nie bylo problemow - wymienilem bo ten olej mial juz tyle lat...ze nie byl olejem
...tak znowu sie czepiam...
pierwsza rzecz to trzeba sprawdzic jaki olej jest w skrzyni - na jej boku jest naklejka zolta albo pomaranczowa i trzeba to sprawdzic bo nawet w salonie nie powiedza Ci co jest wlane w skrzynie...nie da sie tego sprawdzic po vinie na 100%Mroziu pisze:Tu się zgodzę.Jakim zalałaś skrzynię ?
ja mam zolta naklejke wiec wlecial fuchs lepkosci Ci teraz nie podam bo nie pamietam...
tutaj opisanie co i jak: http://.skrzynie.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=16
calkowity koszt: 100zl dwa oleje ( 1.2 do skrzyni - wchodzi 1.1 ale bralem wiecej na wszelki... + 1.0 do mostu - wchodzi calosc ) plus wymiana 50 zl ( most i skrzynia ) ...jeszcze sie okazalo ze przedstawicieli fuchsa mam 3 min od domu wiec dlugo sie nie zastanawialem
ktos kiedys napisal ze skrzynia na starym oleju chodzi jak lopata w wiadrze piachu...i to bardzo dobre porownanie - teraz jest zupelnie inna bajka
STRASZNIE ZESZLISMY Z TEMATU - MOZE KTOS ZMIENI TYTUL...DODAJAC: "...olej w skrzyni biegow - stukanie przy wstecznym i jedynce "
...tak znowu sie czepiam...
BeleX pisze:pierwsza rzecz to trzeba sprawdzic jaki olej jest w skrzyni - na jej boku jest naklejka zolta albo pomaranczowa i trzeba to sprawdzic bo nawet w salonie nie powiedza Ci co jest wlane w skrzynie...nie da sie tego sprawdzic po vinie na 100%Mroziu pisze:Tu się zgodzę.Jakim zalałaś skrzynię ?
ja mam zolta naklejke wiec wlecial fuchs lepkosci Ci teraz nie podam bo nie pamietam...
tutaj opisanie co i jak: http://.skrzynie.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=16
calkowity koszt: 100zl dwa oleje ( 1.2 do skrzyni - wchodzi 1.1 ale bralem wiecej na wszelki... + 1.0 do mostu - wchodzi calosc ) plus wymiana 50 zl ( most i skrzynia ) ...jeszcze sie okazalo ze przedstawicieli fuchsa mam 3 min od domu wiec dlugo sie nie zastanawialem
ktos kiedys napisal ze skrzynia na starym oleju chodzi jak lopata w wiadrze piachu...i to bardzo dobre porownanie - teraz jest zupelnie inna bajka
STRASZNIE ZESZLISMY Z TEMATU - MOZE KTOS ZMIENI TYTUL...DODAJAC: "...olej w skrzyni biegow - stukanie przy wstecznym i jedynce "
Fakt,odbiegliśmy i to fest.Dzięki za info
Więc wracamy do tematu.Jak odbiore auto i zrobie rundke na wywazonych kołach to damznac czy nastapiła jakas poprawa
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie