[E46] E46 N42b20 układ wydechowy

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

[E46] E46 N42b20 układ wydechowy

Post autor: Cupi »

Siemanko :)
Dawno mnie tu nie bylo ale każdy wraca do starych korzeni hehe
Dobra no to tak...
N42b20 nie zapominajac o valvetroniku.....
Czy moge spokojnie wywalić katalizator (zamontowac w rurze emulator sondy) i srodkowy tlumik?

Tu są bodajże 3 katalizatory więc obawiam się ze przy wycince tego ostatniego komp bedzie wariowal i do tego dojdzie spadek?
Mody tu wyjdą na minus?
Ktoś coś orientuję się w tym temacie?
Pytam bo dzień przed tym jak miałem wszystko wycinać, znajomy magik od BMW odradzil mi mówiąc ze bmw maja dobre uklady wydechowe....
Ktos coś zaproponuje?


P.S.
Zapomniałem dodać info o podtlenku gazotu :kolebka:
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

A więc tak. Co do sond za katami nigdzie jak na razie nie znalazłem pewnej informacji część mówi biorą udział a część, że nie biorą udziały w regulacji składu mieszanki.

Wyciąć możesz wszystkie katy, ale jeśli nie będzie emulatora sond to dostaniesz checka.
Zamiast emulatora pomyśl bardzie o wycięciu sond z kompa.

Zabawa ogólnie bez sensu o ile masz sprawne katalizatory oraz sondy, a mechanik ma rację.
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Cupi »

Check i tak sie raz zapala raz gaśnie bo śmigam na podtlenku gazotu...
Czyli ogólnie wiecej strat i roboty niż to warte?
Czy katy sprawne? Hmm nie wiem w jakim mogą być stanie po przejechaniu 220tys i 13 latach życia... :)

Ogólnie chciałbym poprawić dźwięk bo mocy to tu bez swapa nie podniose :P
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

To wyreguluj instalację bo długo nie pożyje silnik.
Jak sprawne to tak więcej roboty i strat niż to warte.

Podłącz inpę, jeśli za katami parametry sond są inne niż przed to znaczy, że są sprawne no i zobaczysz czy w ogóle pracują wszystkie sondy.
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Cupi »

Podepne dziś screeny do tematu jak wrócę z pracy.
Instalacja jest wyregulowana więc nie widze potrzeby kombinowania....
Check z tego co slyszalem na lpg się pojawia bo to inny rodzaj paliwa...
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Check pojawia się wtedy i tylko wtedy kiedy jest zły skład mieszanki paliwowej co oznacza albo uboga i wypala silnik, lub bogatą mieszankę czyli katy itp pójdą szybko papa.
Widzisz ja mam gaz i nie mam checków jaki z tego wniosek?
Co nasuwa tylko jedną konkluzję niedomaga silnik, lub instalacja lpg.
Nie screeny tylko film na youtube na którym będzie odczyt wszystkich sond a ty najpierw dasz mu wolne obroty, a potem lekko dodasz gazu i wtedy zobaczy się czy sondy żywe. To samo należało by zrobić dla odczytu składu mieszanki labda coś tam.
Awatar użytkownika
Flar
Zaawansowany forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2013-09-24, 22:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Flar »

Też mam N42B20, na LPG od 2 lat i jedyny check który się pojawił był w momencie jak padła jedna sonda Lambda. Więc sugeruję to co samael16 i usunięcie usterek a nie wycinanie katów.
Pozdrawiam
Piotrek
Mój "Bumbuś" ;)
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Cupi »

https://youtu.be/tIIqFgegIzU
Link do odczytu sond lambda
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Silnik był rozgrzany? Z tego co widzę to sonda za katem na początku była trochę martwa nie wyrzuca Ci błędu sondy za katem jako przyczyny checka?
Po prawdzie pi razy oko wygląda to ok, martwi tylko ta jedna sonda. Powiedz mi bo nie znam tego silnika masz odczyt 3 sondy za katem bo na filmie nie widziałem?

Po prawdzie wygląda to dobrze, jednak chyba warto przyjrzeć się tej sondzie. Lub przejechać tak z 80km tylko na pb i zobaczyć czy coś na nim wyjdzie w historii błędów.
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Cupi »

Samochód rozgrzany.

http://tufotki.pl/sKJA0

Tu fotki części błędów...

Pomiar oczywiście na LPG bo zapomniałem dodać :P
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Przepławka do wymiany a co jeszcze to no cóż dobra diagnoza i sprawdzenie wszystkiego związanego z dolotem.
Wyłącz lpg bo na razie będzie szkodzić i zajmij się silnikiem co jest nie tak, a potem regulacja gazu po korektach/afr i będzie jeździć.

Co do checka powiedział Ci to gaziarz, jeśli tak to zmień partacza.
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Cupi »

Przeplywka jest oki. Blad wyskoczyl przez moje mody dotyczące dopływ zimnego powietrza. (dostawał za dużo powietrza)

Zrobie jeszcze jeden pomiar ale na Pb i zobaczymy.
Przez lpg wydaje mi sie ze zawsze bedzie cos nie tak na sondzie....
Inny rodzaj paliwa i wgl...
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Zapisz błędy, skasuj je i następnie po 15km na pb znów pokasuj co wyskoczy i przejedź min z 100km i zobacz co i jak. To nie jest kwestia za dużo powietrza bo co najwyżej skończy się jej skala, ale błąd sugeruje uszkodzenie przepływki ale powinna dalej mierzyć powietrze błędnie ale jednak mierzy.

Tylko pomiar rób po min 100km na pb aby sterownik przestawił się na pb dobrze.

No a twój to niby spala benzynę w stanie ciekłym?

Na dobrze założonej i wystrojonej instalacji lpg nie ma prawa rzucać checkami. Co więcej sam mam M54B30 i nawet jak śmigam do odcięć lub do odcięcia elektrycznego na a4 to myślisz, że mam checka albo jakieś błędy co do mieszanki?

Gaziarz powiedział Ci o checku to partacz, jak ty tak twierdzisz to bądź tak dobry i nie powielaj mitów :mrgreen:
Awatar użytkownika
Cupi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2013-07-10, 11:50
Lokalizacja: Myszków

Post autor: Cupi »

Nie spinaj sie już tak :D
Przekazałem tylko co powiedział.
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Jak gaziarz Ci coś takiego powiedział to czas szukać nowego :) A co do różnic paliw bmw i to i to spala w formie gazowej.
Nie spinam się tylko staram się w dobitny sposób przekazać moje myśli a z mb54b30 chodziło, że on ma delikatnie większe zapotrzebowanie na gaz przy bucie i nie wali checkami więc wiesz.

To może wróćmy do początku. Samochód miewał błędy na pb zanim dostał gaz, jaki przebieg na gazie?
Możesz zrobić zdjęcie jak wygląda cała instalacja pod maską, oraz podać części na których została złożona?

Osobiście obstawiam, że coś niedomaga w silniku, a gaz możliwe, że jest niezestrojony poprawnie i potęguje to wszystko.
Swoją drogą silnik posiada vanosa?

Jak byś mieszkał koło katowic to bym wiedział, gdzie na kontrolę komputerową i gazową wysłać.
ODPOWIEDZ