[E34] Problem z przegrzewaniem silnika

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

[E34] Problem z przegrzewaniem silnika

Post autor: bartek1988 »

Witam

Wczoraj pojawił się mały problem nagle jak pojeździłem w korku silnik zaczął się grzać oczywiście szybko to zauważyłem i dałem wiatrak i ogrzewanie na full. oczywiście jak odkręcić chciałem korek wlewu to wywalało płyn dodam że płyn nowy jest.

Rok temu wymieniłem chłodnicę na nową i zregenerowałem visco, testowałem ją rok temu w max temp w korkach i nic temperatura taka jaka ma być żadnej odchyłki. Do puki nie było upałów temp. w normie.

Zauważyłem jedno że jak popuściłem korek aż zaczęło wyciskać spod korka płyn to płyn stał na górze w zbiorniku wyrównawczym i zawsze było tak że jak dodawałem gazu to poziom opadał i po chwili się dźwigał tak jak powinno być tym razem gazu dodaje na maxa i nic poziom dalej tak jak był czyli prawie na samej górze muszę to sprawdzić na zimnym siniku czy pompuje.

Rozmyślam czy to może robić termostat choć ogrzewanie w środku działa,
Jeszcze czy może to być przyczyna pompy wody????

Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Ja bym obstawial wisco u mnie regenerowane wytrzymalo 4 miesiące. Wisco powinno działać tak odpalasz zimne auto wisco przez okolo 30 s-1min jest spiete na 100% po tym czasie odpuszcza potem jak silnik zagrzeje sie do pionu zakladasz rękawiczki i próbujesz je zatrzymać (tylko ostrożnie) jesli zatrzymujesz je bez problemu to do wymiany. Co do pompy wody jesli jest sprawna po odkreceniu korka od zbiornika powinnien pojawic sie z gory strumyk przelewowy.
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Właśnie ze na początku spina tak jak pisałeś przez ok 30s do 1min, a co do strumyka to właśnie nie ma go a zawsze był temu moje podejrzenia ze pompa siadła bo jak dodaje gazu to w zbiorniku wyrównawczym poziom się dźwiga a zawsze opadało i potem jak puściłem gaz to znów wracał do swojego położenia. Ale dziwne że jechałem na trasie i nic się nie uważyło temp był w normie a jakby pompa padła to chyba by w końcu wywalilo płyn?
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Hej po oglądałem trochę układ chłodzenia i zauważyłem że mimo zakreconego korka wlewu i odpowietrznika to jak naciskam na wąż łączący chłodnice z blokiem to jak puszczam to słychać małe syk z tego co wyobserwowalem to gdzieś na zlaczu zbiorniczka z chłodnica jest nieszczelnosc i tu się pojawia moje pytanie czy jeżeli jest mała nieszczelnosc i zaciaga powietrze to może przez to nie pompowac bo jest zapowietrzone???
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Może tak być że jak się zapowietrzy to nie będzie tego "strumyka", na dole przy chłodnicy zbiorniczek jest wciśnięty tylko na oringu do obudowy.
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Od góry jak sciągne tą osłonę pod korkiem to słyszę syk więcej to bedzie ten górny mały oringi, nic zrobie i dam znać czy cos pomogło
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Hej witam ponownie dałem auto do kumpla mechanika i zrobił z ta chłodnica wymienił oringi na zbiorniku wyrównawczym i da jeszcze silikon do dodatkowego zabezpieczenia, rozmawiając z nim pytałem się czy był strumyk jak odpowietrzal układ mówi że nie zwrócił uwagi ale mówi że płyn się rusza w zbiorniku jak da gazu do tego mam pytanie ile ma być w końcu płynu w chłodnicy zalane bo w starej chłodnicy było napisane kreska i kolt a w nowej z harta nie było więc mazakiem plus minus sobie zaznaczyłem i tego się trzymalem zaś on mówił że zalal prawie do pełna bo niby tak się w bmw robi czy wie coś ktoś na ten temat. Bo jak silnik jest gorący i chce odkrecic korek to wylewa się płyn czy ma tak być?? Bo nie mam jak sprawdzić strumyka a węże jakieś twarde mi się wydaja

Nie słychać już syku jak się naciska wąż gumowy.
Przyjechałem do domu pokonując 10km i temp w normie.
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

Zalewa się do pełna.
Zagadka dlaczego wylewa się płyn. Rozwiązanie powiąż to z temperaturą wrzenia czynnika roboczego. Podpowiedź korek jest ustawiony na 2 atmosfery.

Strumyk sprawdź na zimnym silniku.
ŁooLTeR
Małopiszący
Posty: 8
Rejestracja: 2015-05-13, 22:09
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdroj

Post autor: ŁooLTeR »

Witam. Podepnę się pod ten temat. Moja bunia to e34 2,0 24V bez vanosa. Problem mam taki. Padła mi pompa wody, wymieniłem na nową, zalałem nowym płynem i odpowietrzyłem autko. Pojeździłem ze dwa dni i temperarura w górę :(. Termostat, ok wymieniłem i znowu zalałem płynem odpowietrzyłem. Pojeździłem około tygodnia i znowu temperatura w górę. jestem w kropce. Autkiem stanąłem pyskiem do góry, ogrzewanie na full, nawiew na trójke i odpowietrzałem, faktycznie wtedy jeszcze trochę syczało z odpowiecznka zanik poleciał płyn. Teraz jeżdżę i nic się nie dzieje, ale też pogoda sprzyja. Obawiam się, że w czasie ciepłych dni problem wróci. Co to może być??
Znajomy twierdzi, że może być uszczelka, ale nie mam "masła", olej czysty, jak spuszczałem płyn tez śladów oleju w nim nie było, a autko również nie kopci.Prosze o pomoc. :br:
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Pojeździj i zobacz czy nie ubywa lub czy nie Kopci na biało czasem jak uszczelka jest rąbnięta to ciągnie do i spala więc nie ma mleka
ŁooLTeR
Małopiszący
Posty: 8
Rejestracja: 2015-05-13, 22:09
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdroj

Post autor: ŁooLTeR »

Nie kopci, ubywało przed wymiana pompy. Może visco siada??
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Samael16 dzięki za odpowiedź, ogólnie to wiedziałem że płyn po nagrzaniu rośnie tylko wolałem się upewnić z tą ilością płyny bo kumpel mi coś mówił że jak jest nadmiar to sam wywala a nie wiedziałem że korek ma takie coś hehe a ja 4 lata jeździłem na połowie zbiorniczka i nie miałem problemu hehe.


To pewnie z pompy ubywało, sprawdź visco taka jak pisał tds-ik, ja sam zregenerowałem i rok już chodzi jak byś potrzebował pomocy daj cynk to ci pomogę telefonicznie, przez forum lub mam własny filmik chyba jeszcze gdzieś nakręcony jak zregenerować lub wpadnij na cieszyn a nie masz daleko więc luz a ogólnie to regeneracja dziecinnie proste jeżeli nie boisz się pare śrubek odkręcić.
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

Hej to znów ja sprawdzałem na silniku jak miał okazję 60 stopni ten strumyk czy leci i ku mojemu ździwieniu strumyka nie ma węże są gorące i twarde. Chłodnica gorąca i ogrzewanie działa hmm auto jako tako nie grzeje się zrobiłem ok 150km i wskazówka w normie co to może być? Bo gdyby pompa była walnieta to raczej nie ujechał bym 10km. Macie jakieś podpowiedzi? Będę chciał się nad morze wybrać autem może i wolałbym żeby wszystko było ok
samael16
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2015-04-16, 17:03
Lokalizacja: Kaukaz

Post autor: samael16 »

A sprawdź na wszelki wypadek czy nie masz CO w układzie.
bartek1988
Małopiszący
Posty: 13
Rejestracja: 2014-04-29, 12:08
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: bartek1988 »

CO czyli chodzi o spaliny czy o instalacje gazowa bo mam nie jakiś badziew tylko wysokiej klasy brc na wtryskach keihin a redaktor mam brc genius 1500 regenerowany rok temu na oryginalnych częściach brc sam go robiłem więc myślę że jest ok???
ODPOWIEDZ