Witam. Dzis miałem dziwny problem. Po uruchomieniu silnika wyskoczyła mi kontrolka EML. Zgasiłem silnik, zniknęła. Załatwiłem swoje sprawy wróciłem do domu i wszystko było ok. Po 2h chciałem pojechać do pracy i tu niespodzianka. Zaświecił sie check engine + EML, moc spadła itd nie dało rady jechać autem. Zmieniłem auto, po pracy wracam, wziąłem kompa + kabel i diagnozuje. Odpaliłem auto, EML zgasło, świeci sie check. Sprawdzam błędy i wywaliło 2:
-2a67 p1050 - VALVETRONIC Wewnętrzny błąd - P1050 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu prądowego
-2a6b p1062 - VALVETRONIC moc Serwomotor Ograniczenie - P1062 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne położenie skoku nieosiągnięte
Skasowałem, przejechałem sie troche niby wszystko ok, ale z pewnością to powróci.
Ostatnim czasem miałem troche dziwnych błędów, szczególnie 2a67 - VALVETRONIC Wewnętrzny błąd i pare odnośnie sondy lambdy np
- 2c6f p1204 Lambda Cat post Sensor 1 - Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu prądowego
- 2c45 p1168 Lambda Sensor Cat Pre 1 - Regulacja paliwa za katalizatorem, rząd cylindrów 1 - nieprawidłowa wartość
- 2c45 p1168 Regulacja paliwa za katalizatorem, rząd cylindrów 1 - nieprawidłowa wartość
- 29f4 p0420 katalitycznej wydajności Converter 1
- 29E7 Adaptacja Mieszanka 1 przeciek powietrza
Nie wiem czy błędy są powiązane czy nie, ale głównie martwie sie o te 2 pierwsze z VALVETRONICiem
Ponizej dodaje screeny z inpy dla fachowców:
nie wiem czy to pomoze w diagnozie ale prosze o pomoc albo o polecenie rzetelnego warsztatu z okolic rudy śląskiej lub katowic
[e46] check engine + EML
Dziś chciałem sprawdzić przyczyne usterki bo błedy znow sie pojawiły i kontrolka EML (na ciepłym silniku sie pojawia EML, silnik ostygnie i błąd gaśnie).
Zdjąłem osłone silnika gdzie są świece i usłyszałem dziwny dzwięk od valvetronica. Otóż wydobywa sie z niego głośny klekot (silnik diesla ) i gdy położe na nim ręke są wyczuwalne wibracje. Wydaje mi sie ze powodem moich problemów jest właśnie valvetronic. Załączam filmik, mógłby ktoś sprawdzić czy to normalne? Czy definitywnie valvetronic do wymiany ?
https://www.youtube.com/watch?v=v5kiEx4 ... e=youtu.be
prosze o pomoc
Zdjąłem osłone silnika gdzie są świece i usłyszałem dziwny dzwięk od valvetronica. Otóż wydobywa sie z niego głośny klekot (silnik diesla ) i gdy położe na nim ręke są wyczuwalne wibracje. Wydaje mi sie ze powodem moich problemów jest właśnie valvetronic. Załączam filmik, mógłby ktoś sprawdzić czy to normalne? Czy definitywnie valvetronic do wymiany ?
https://www.youtube.com/watch?v=v5kiEx4 ... e=youtu.be
prosze o pomoc
Czy jak go wkrecisz troche na obroty cichna stuki? Sciagnij pokrywe zaworow, popatrz miedzy walkiem z valvetronika a walkiem na zaworach ssacych sa takie dzwigienki dociskane do walkow sprezynami te sprezynki czesto gesto lubia sie lamac i dzwigienki trzaskaja, sprawdz tez cisnienie oleju bo lubi tez puszczac napinacz lancucha i spada cisnienie przez co stukaja puste hydrauliki ew. Pompa oleju czasami pomaga sama kalibracja valvetronika ale to jedynie poprawia prace silnika jezeli ktosvtam grzebal bo powinno sie to robic po kazdej naprawie zwiazanej z rozrzadem itp ale zacznij od cisnienia oleju i sprezynek
Witam , ja mam rowniez problem z kontrolka silnika , mianowicie jesli przekrece kluczyk (zaplon) zgasna wszystkie lampki zostaje check engine , po odpaleniu gasnie i jezdzi sie normalnie wszystko smiga tylko kontrolka oleju na poczatku jazdy sie swieci po okolo 10 sekundach gasnie , wracajac do kontrolki silnika , ostatnio postanowilem autko przeciagnac na autostradzie i przy okolo 240km/h nagle zapalila sie kontrolka silnika i auto stracilo moc i smiesznie pierdzialo przy nawet delikatnym dotknieciu gazu , zjechalem na pobocze zgasilem auto odpalilem i moglem jechac dalej , jesli jest ktos w stanie cos powiedziec wielkie dzieki
Z lekkim opoznieniem ale odpisuje , bylem u elektryka podpial mnie do kompa nastepnie do drugiego urzadzenia i nic nie wyszlo, 0bledow , powoedzieli mi ze to musiala byc jednorazowa rzecz , wlaczyl sie tryb awaryjny , po zgaszeniu i odpaleniu auta zostal skasowany i niby wszystko jest w porzadku ale niepokoi mnie fakt taki ze jak jest sam zaplon to kontrolka silnika sie swieci natomiast po odpaleniu gasnie , elektrycy nie wiedzieli o co chodzi , w tej kwestii byli bezradni ..