Od dłuższego czasu nurtowało mnie dziwne wskazania paliwa.Po bardzo długi zabieraniu sie do tego postanowiłem zerknąć na to.
Wiem że w zbiorniku są dwa.Zabrałem się za ten za kierowca bo ten od strony pompy był już kilkakrotnie wyciągany ze względu na pompę.Tam jest ok,pływak jak sama nazwa mówi pływa po powierzchni.Po rozbiórce drugiego zastanawiałem się czemu pływak po wsadzeniu całego kosza jest pod powierzchnia i tu zacząłem kombinować Wyjąłem cały kosz ponownie i oglądam co jest nie tak hmmm ku mojemu zdziwieniu ramię z pływakiem ma bardzo krótki skok.Ktoś coś kiedyś tam robił i nie umiejętni go wsadził,ramię przeskoczyło za plastikowy ząbek,stan paliwa według OBC około 15 a stan faktyczny(wizualny wydaje się większy)
Więc ramię wyjąłem za tego ząbka,bardzo delikatnie wsadziłem to w zbiornik i teraz stan paliwa jest taki jak powienien
Naczytałem się w necie że to może być elektryka,coś z układem scalonym prędkościomierza,komputer i wiele wiele innych rzeczy.Ja zacząłem od pływaków
Problem rozwiązany
[E39] Wskazania Paliwa
[E39] Wskazania Paliwa
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
oj z tym wskazaniem to jest roznie...bo po pierwsze...ilosc pokazywanego paliwa zalezy tez od stylu jazdy...np raz sie zapali rezerwa a jak jedziesz ekonomicznie to zgasnie...w e39 jest to bardzo dziwnie zrobione...czasami pokazuje wiecej czasami mniej...trzeba to traktowac tylko jako orientacje ile tego jest...bo dokladnie to sie nie da...jest pompka co wyrownuje poziomy w komorach itd...nie ma co sie glowy zaprzatac
jezeli w baku jest paliwa okolo 15 litrow to czesto jest tak ze rano wsiadasz i swieci rezerwa...potem w czasie jazdy przestaje bo paliwa jest przepompowywane do jednej komory i nagle robi sie wiecej na wskazniku...rosnie powyzej 15
nie ma co kombinowac...czesto jest tez tak ze wytarte sa juz sciezki na potencjometrze- jak ktos czesto smiga na rezerwie to wiadomo ze sie to powyciera wlasnie w okolicy rezerwy...co czesto ma miejsce przy lpg
jezeli chcesz wiedziec ile masz dokladnie paliwa...to wystarczy zerknac ile auto spala np: 12l/100
a zasieg pokazuje powiedzmy 300 km
tzn ze masz 12x3 co daje 36 litrow paliwa...ja sobie to tak zawsze przeliczam bo wskaznik to roznie pokazuje
jezeli w baku jest paliwa okolo 15 litrow to czesto jest tak ze rano wsiadasz i swieci rezerwa...potem w czasie jazdy przestaje bo paliwa jest przepompowywane do jednej komory i nagle robi sie wiecej na wskazniku...rosnie powyzej 15
nie ma co kombinowac...czesto jest tez tak ze wytarte sa juz sciezki na potencjometrze- jak ktos czesto smiga na rezerwie to wiadomo ze sie to powyciera wlasnie w okolicy rezerwy...co czesto ma miejsce przy lpg
jezeli chcesz wiedziec ile masz dokladnie paliwa...to wystarczy zerknac ile auto spala np: 12l/100
a zasieg pokazuje powiedzmy 300 km
tzn ze masz 12x3 co daje 36 litrow paliwa...ja sobie to tak zawsze przeliczam bo wskaznik to roznie pokazuje
...tak znowu sie czepiam...
Dobrze pokazuje.
Pływaki a raczej potencjometry o ile są sprawne to pokazują poprawną pojemność. Zasięg w km jest wyliczany na bazie algorytmu więc to oczywiste, że to co pokazuje to co najwyżej sugestia zasięgu.
To samo tyczy się też np oliserwisu, który mało co ma wspólnego z faktycznym przebiegiem.
Rezerwa i lpg szybciej dobije pompę niż potencjometry.
Pływaki a raczej potencjometry o ile są sprawne to pokazują poprawną pojemność. Zasięg w km jest wyliczany na bazie algorytmu więc to oczywiste, że to co pokazuje to co najwyżej sugestia zasięgu.
To samo tyczy się też np oliserwisu, który mało co ma wspólnego z faktycznym przebiegiem.
Rezerwa i lpg szybciej dobije pompę niż potencjometry.
BeleX, zanim się za to zabrałem to było ja piszesz,jazda ekonomiczna to wskaźnik paliwa nie drgnie ale przy ostrej jeździe zapalala mi sie nawet rezerwa.Teraz po reanimacji zawieszonego plywaka nie miałem okazji sie szybko przejechać.Nadmieniam ze auto mam z lpg
Ale ten zasieg i tak jest liczony z ilosci paliwa w baku.Jeżeli bedzie jakies uszkodzenie w ukladzie pływaków to do onca tego teznie policzymy.Jak się myle to mnie poprawjezeli chcesz wiedziec ile masz dokladnie paliwa...to wystarczy zerknac ile auto spala np: 12l/100
a zasieg pokazuje powiedzmy 300 km
tzn ze masz 12x3 co daje 36 litrow paliwa...ja sobie to tak zawsze przeliczam bo wskaznik to roznie pokazuje
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
ja zauwazylem ze ten zasieg liczony jest bardziej dokladny niz wskazowka od ilosci paliwa dlatego tak licze
druga sprawa...staram sie trzymac zawsze w okolicach 30-50 litrow w baku bo to zdrowsze dla pompki paliwa i silnik nie zaciaga z dna syfu...czesto tez smigne kawalek na paliwie ( ze swiatel np ;> ) wiec lepiej miec wiecej niz mniej szczegolnie np w zime..takze ja tam nie mam problemow ile mi pokazuje...ma byc miedzy 30 a 50 i tyle
druga sprawa...staram sie trzymac zawsze w okolicach 30-50 litrow w baku bo to zdrowsze dla pompki paliwa i silnik nie zaciaga z dna syfu...czesto tez smigne kawalek na paliwie ( ze swiatel np ;> ) wiec lepiej miec wiecej niz mniej szczegolnie np w zime..takze ja tam nie mam problemow ile mi pokazuje...ma byc miedzy 30 a 50 i tyle
...tak znowu sie czepiam...
Teraz tez tak bede miał,bede starał sie trzymac paliwo w granicach połowy zbiornikadruga sprawa...staram sie trzymac zawsze w okolicach 30-50 litrow w baku bo to zdrowsze dla pompki paliwa
Ja tez miałem czysto dopoki nie wymieniłem wtrysków paliwowych,moze gdzies cos było na sciankach i spłynelo do zbiornika kilka paroszków.Ale no problem wezme to wyciagne odsysarka u kolegi na warsztaciesamael16 pisze: Co do syfu w zbiorniku to ja bym nie przesadzał, u siebie wymieniałem pompę paliwa w e46, po 15 latach pracy w zbiorniku było czyściutko na dnie.
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie