E46 328Ci by Arcanum
E46 328Ci by Arcanum
Witam wszystkich
Nie mieliśmy okazji jeszcze się poznać, ale mam nadzieję, że niedługo trafimy się gdzieś na spocie.
Przedstawiam Wam mój nowy nabytek. Wśród kilku aut, które miałem jest to moje 3 BMW. Kiedyś było E30 318i, potem E46 328i Sedan a teraz nadszedł czas na E46 328 Coupe.
Tak wyglądało moje pierwsze auto:
Po kilku następnych autach znowu wróciłem do BMW, tym razem E46 sedan. Gdy je kupiłem wyglądało tak:
Gdy je sprzedawałem wyglądało tak:
Aktualnie stałem się posiadaczem niebieskiego Coupe.
Auto przyjechało z Niemiec w połowie października. W aucie już są sprężyny H&R czerwone, zmieniony tłumik, boczne kierunki i nerki. Poza tym to seria.
Auto ładnie się prezentuje, zwraca na siebie uwagę, jest dobrze wyposażone, ma wszystko, co chciałem mieć. Nie jest idealne, ale ma potencjał i można z niego coś zrobić. Wymaga dopieszczenia i żeby poświęcić mu trochę uwagi (i pieniędzy…).
Planów jest wiele, na początku jednak najważniejsze, żeby mechanicznie porobić wszystko co istotne.
Rozkodowany (sory, ale nie chciało mi się tego tłumaczyć, można się domyśleć o co chodzi) VIN:
VIN long WBABM51020JH25215
Type code BM51
Type 328CI (EUR)
Dev. series E46 (2)
Line 3
Body type COUPE
Steering LL
Door count 2
Engine M52/TU
Cubical capacity 2.80
Power 142
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)
Prod. date 1998-12-18
Order options
No. Description
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL
288 LT/ALY WHEELS
313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
640 CAR TELEPHONE PREPARATION
661 RADIO BMW BUSINESS
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
999 ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS
Jak na razie zmieniłem:
-odme
-filtr powietrza i kabinowy,
-przy okazji przeczyściłem silnik krokowy.
Co do planów to na początek:
wymiana oleju i filtra oleju
prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod podstawą filtra oleju
prawdopodobnie też termostat (długo się nagrzewa zanim wskazówka temp. będzie idealnie na środku)
wymiana panelu klimatronika (nie zapamiętuje ustawień)
prawdopodobnie wymiana spryskiwacza xenonu (jest wyciek spod lampy, jeszcze nie wiem czy to luźny wężyk czy spryskiwacz do wymiany)
Jak na razie auto wygląda tak:
Planów jest wiele, w miarę postępów będę opisywać wszystko na forum, szkoda tylko że akurat mamy taki okres że idzie zima i nie jest zbyt przyjemnie dłubać sobie przy aucie w zimnym garażu...
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do oglądania
Nie mieliśmy okazji jeszcze się poznać, ale mam nadzieję, że niedługo trafimy się gdzieś na spocie.
Przedstawiam Wam mój nowy nabytek. Wśród kilku aut, które miałem jest to moje 3 BMW. Kiedyś było E30 318i, potem E46 328i Sedan a teraz nadszedł czas na E46 328 Coupe.
Tak wyglądało moje pierwsze auto:
Po kilku następnych autach znowu wróciłem do BMW, tym razem E46 sedan. Gdy je kupiłem wyglądało tak:
Gdy je sprzedawałem wyglądało tak:
Aktualnie stałem się posiadaczem niebieskiego Coupe.
Auto przyjechało z Niemiec w połowie października. W aucie już są sprężyny H&R czerwone, zmieniony tłumik, boczne kierunki i nerki. Poza tym to seria.
Auto ładnie się prezentuje, zwraca na siebie uwagę, jest dobrze wyposażone, ma wszystko, co chciałem mieć. Nie jest idealne, ale ma potencjał i można z niego coś zrobić. Wymaga dopieszczenia i żeby poświęcić mu trochę uwagi (i pieniędzy…).
Planów jest wiele, na początku jednak najważniejsze, żeby mechanicznie porobić wszystko co istotne.
Rozkodowany (sory, ale nie chciało mi się tego tłumaczyć, można się domyśleć o co chodzi) VIN:
VIN long WBABM51020JH25215
Type code BM51
Type 328CI (EUR)
Dev. series E46 (2)
Line 3
Body type COUPE
Steering LL
Door count 2
Engine M52/TU
Cubical capacity 2.80
Power 142
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)
Prod. date 1998-12-18
Order options
No. Description
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS
256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL
288 LT/ALY WHEELS
313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
640 CAR TELEPHONE PREPARATION
661 RADIO BMW BUSINESS
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
999 ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS
Jak na razie zmieniłem:
-odme
-filtr powietrza i kabinowy,
-przy okazji przeczyściłem silnik krokowy.
Co do planów to na początek:
wymiana oleju i filtra oleju
prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod podstawą filtra oleju
prawdopodobnie też termostat (długo się nagrzewa zanim wskazówka temp. będzie idealnie na środku)
wymiana panelu klimatronika (nie zapamiętuje ustawień)
prawdopodobnie wymiana spryskiwacza xenonu (jest wyciek spod lampy, jeszcze nie wiem czy to luźny wężyk czy spryskiwacz do wymiany)
Jak na razie auto wygląda tak:
Planów jest wiele, w miarę postępów będę opisywać wszystko na forum, szkoda tylko że akurat mamy taki okres że idzie zima i nie jest zbyt przyjemnie dłubać sobie przy aucie w zimnym garażu...
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do oglądania
BMW
Korzystając z wolnej chwili w aucie zmieniony został termostat.
Niestety nie obeszło się bez komplikacji... Przy odkręcaniu jedna ze śrub urwała się i została w bloku silnika...
Wygląda na to, że termostat od początku nie był zmieniany bo śruby nie wyglądały za ciekawie. Na szczęście dzięki pomocy kolegi i jego spawarki udało się urwaną śrubkę wykręcić i wszystko fajnie poskładać
Po wymianie wskaźnik temperatury elegancko stoi na środku, nie spada podczas jazdy i auto szybciej się nagrzewa. Do wymiany został jeszcze płyn w układzie chłodniczym. Stary to nie wiadomo co to jest, poza tym pływa w nim jakiś dziwny brokat...
Wygląda mi to na środek do uszczelniania chłodnic. Może chłodnica powoli się kończy albo były jakieś wycieki. Zobaczymy co będzie się robić
Niestety nie obeszło się bez komplikacji... Przy odkręcaniu jedna ze śrub urwała się i została w bloku silnika...
Wygląda na to, że termostat od początku nie był zmieniany bo śruby nie wyglądały za ciekawie. Na szczęście dzięki pomocy kolegi i jego spawarki udało się urwaną śrubkę wykręcić i wszystko fajnie poskładać
Po wymianie wskaźnik temperatury elegancko stoi na środku, nie spada podczas jazdy i auto szybciej się nagrzewa. Do wymiany został jeszcze płyn w układzie chłodniczym. Stary to nie wiadomo co to jest, poza tym pływa w nim jakiś dziwny brokat...
Wygląda mi to na środek do uszczelniania chłodnic. Może chłodnica powoli się kończy albo były jakieś wycieki. Zobaczymy co będzie się robić
BMW
Przeplukaj ten uklad puki to dziadostwo sie jeszcze nigdzie nie przykleilo. Zatkana chlodnica to bedzie najmniejszy problem- pierwsza zatka sie nagrzewnica.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Witam
Dzisiaj (właściwie to wczoraj) zlałem to dziadostwo co krążyło w obiegu, przepłukałem układ i zalałem nowym płynem chłodniczym. Trochę tego "brokatu" jeszcze było widać ale chyba mniej niż za pierwszym razem. Albo mi się wydaje i sobie coś wymyślam, ale mam wrażenie, że trochę szybciej się nagrzewa, łapie temperaturę i ładnie stoi na środku. Póki co jest ok i zobaczymy co będzie
Pozdrawiam
Dzisiaj (właściwie to wczoraj) zlałem to dziadostwo co krążyło w obiegu, przepłukałem układ i zalałem nowym płynem chłodniczym. Trochę tego "brokatu" jeszcze było widać ale chyba mniej niż za pierwszym razem. Albo mi się wydaje i sobie coś wymyślam, ale mam wrażenie, że trochę szybciej się nagrzewa, łapie temperaturę i ładnie stoi na środku. Póki co jest ok i zobaczymy co będzie
Pozdrawiam
BMW
No i jednak jest wyciek miałem cichą nadzieję, że po wymianie tego syfu co miałem w chłodnicy może nic nie będzie ciekło ale jednak...
Po demontażu tego co zbędne okazało się, że pompa wody przepuszcza
Poza tym pewnie chłodnica też będzie do wymiany bo jest już od spodu do połowy żeberek mokra jakby w środku, między żeberkami...
Pompa już zamówiona, ale pytanie: co z paskami klinowymi? Bo jak zaczęło cieknąć przez pompe to wszystko z przodu obrzygało płynem, wszystko jest mokre a paski klinowe są aż nasączone tym płynem. Nie wiem czy paski też wymieniać czy nie, czy płyn im jakoś szkodzi czy nie?
Jak radzicie...?
Po demontażu tego co zbędne okazało się, że pompa wody przepuszcza
Poza tym pewnie chłodnica też będzie do wymiany bo jest już od spodu do połowy żeberek mokra jakby w środku, między żeberkami...
Pompa już zamówiona, ale pytanie: co z paskami klinowymi? Bo jak zaczęło cieknąć przez pompe to wszystko z przodu obrzygało płynem, wszystko jest mokre a paski klinowe są aż nasączone tym płynem. Nie wiem czy paski też wymieniać czy nie, czy płyn im jakoś szkodzi czy nie?
Jak radzicie...?
BMW