e39 m52 ASC+T
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 2012-01-06, 15:11
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
e39 m52 ASC+T
Witam mam pytanie odnośnie dzialania tego systemu e39 z silnikiem m52 -przepustnica na linke. Jak wiadomo w kryzysowych sytuacjach dlawi silnik i blokuje poszczególne kolo ale czy potrafi dodac sam gazu gdy następuje uślizg tylnej osi przy redukcji (np. na sniegu) jak ma to miejsce w m57 ??
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
W internetach pisza inaczej:
ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie. System ASC+T występował w modelach BMW E31, E32, E34, E36, E39, E38.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.