Mam wielki problem silnik pije dużo oleju , kopci na biało jak stoję na skrzyżowaniu i to bardzo. Znajomi straszą mnie że to uszczelniacze, ale nie jestem pewien. Ostatnio jak sprawdzałem płyny też uciekł płyn chłodniczy ostatnio do lałem 2 litry i jest ok. Mam też szlam pod kurkiem + wydaje mi się że w w silniku jest rdzawy brud. Jest ktoś na forum co by to sprawdził ew. podejmie się naprawy tego silnik 3 litry benzyna rok 2001. A jeszcze padł termostat i auto nie nagrzewa się do 90 C.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Witam. Sprawdzales czy jak bagnet wyciagniesz masz to "maslo"? Jak masz to sprawdzilbym na twoim miejscu pierwsze co to odme czy jest drozna. Jak odkrecisz korek wlewu oleju silnik ma jakas reakcje czy chodzi tak sama? I dmucha cisnienie w korek? Zacznij sprawdzanie od najtanszych rozwiazan. W plynie chlodniczym nie widac gdzies "tlustych" kropek? I czy nie ma plynu chlodniczego w oleju. Maz na korku i na bagnecie osadza sie gdy jezdzisz na male odcinki.. mam to samo u siebie. Wlasnie oddallem samochod wczoraj na wymiane odmy bo tez troche oleju przez nia ubylo. A uszczelniacze mozesz latwo sprawdzic zaworowe czy sa dobre. Jak autko postoi z dzien bez jezdzenia niech ktos ci odpali jak sa zuzyte to przykopci na jasny niebieski (mialem tak w a3).
Pozdrawiam.
AtosE46 pisze:A jeszcze padł termostat i auto nie nagrzewa się do 90 C.
Wymień termostat jak masz padnięty ,będzie zamknięty i nie będie obiegu wody w silniku ,
Jak go bedziesz odpalał jezdził ,to długo ci nie po służy
A co do odmy ,to tak jak kolega wyżej pisze ,na pewno jest do wymiany ,przez to bedzie ci kopcił i brał olej
Jak odkreci korek wlewu oleju i ma zatkana odme to cisnienie bedzie wyczuwalne jak przylozy reke ze sie wydobywa. Jak by mial sprawna odme silnik powinien przykulec na obrotach i zaczac nie rowno pracowac.
Zrobiłem dziś testy jak radziliście , w momencie odpalania nie wyrzuca niebieskiego dymu w sumie to żadnego i po odkręceniu korka nie kuleje na obrotach i mi się wydaje że zasysa powietrze.
Ja mialem to samo odma do wymiany tzn. Separator oleju i ewentualnie przewody zalezy w jakim stanie beda. Ja mialem ja doszczetnie zapchana.. ale wymienilem i teraz autko lepiej chodzi.
Na 99% to bedzie wina zapchanego sepaaratora oleju i przewodow. Jak naprawisz usterke to daj znac ;D
Jestem po wymianie odmy i termostatu oraz oleju, wydaje mi się że silnik lepiej pracuje, mechanik nie zdiagnozował nic więcej, a czy olej będzie brał to się okaże .