[E46] Powolny ubytek płynu chłodniczego

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

wymieniales kiedys odme w tym aucie ? i jaki olej masz tam wlany ?

prawde mowiac ten bagnet wyglada fatalnie
...tak znowu sie czepiam...
bodzio90
Małopiszący
Posty: 10
Rejestracja: 2015-03-17, 17:29
Lokalizacja: Radlin/Rybnik

Post autor: bodzio90 »

Nie wymieniałem odmy. A olej to Castrol Edge 5w30.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

odme bym wymienil - olej zreszta tez.....plukanie bym silnikowi zafundowal ( liqui moly )

moze to byl castrol...bo wyglada na kujawski....zmienil bym olej a przynajmniej dostawce
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

BeleX, że tak się dołacze do tematu.
Jeżeli z układem chłodzenia jest wszystko ok.Stan plynu na zimny nie pracującym silniku jest taki jak powinien czyli rowno z kreską :mrgreen: To na rozgrzanym silnku do własciwej pracy stan powinien sie podnisć-prawo fizkyki.Jeżeli sie myle to mnie popraw
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Mroziu pisze:BeleX, że tak się dołacze do tematu.
Jeżeli z układem chłodzenia jest wszystko ok.Stan plynu na zimny nie pracującym silniku jest taki jak powinien czyli rowno z kreską :mrgreen: To na rozgrzanym silnku do własciwej pracy stan powinien sie podnisć-prawo fizkyki.Jeżeli sie myle to mnie popraw
podniesc tak - wybijac nie :) fontanna to zly objaw :)
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

Teraz resumując :mrgreen:
Jeżeli płyn po odkręceniu korka wylewa się(fontanna) czyli układ jest jeszcze zapowietrzony :cry:
Otóż to.Mi strzelił waż z głowicy co idzie do pompki obiegowej z ogrzewania.Został on wymieniony i juz nic nie cieknie.Starałem sie jak najlepiej odpowietrzyć ale po odkreconiu korka wywalało plyn,myslałem ze juz cos nie teges z silnikiem(czarny scenariusz,wizja katastrofy :shock: ) Ale po przeczytaniu tego tematu zabrałem sie jeszcze raz za opowietrzanie,chyba sie udało bo po odkreceniu korka jest tylko pssssyk i nic sie nie wylewa.Stan plynu na cieplym silniku jakies 2 lub 3 cm na kresska na razie to malo wiarygodne.Jak silnik bedze zimny jutro rano uzupełnie lub odejme plyn do stanu jaki powienien byc
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Mroziu pisze:Jeżeli płyn po odkręceniu korka wylewa się(fontanna) czyli układ jest jeszcze zapowietrzony
TAK - pewnie masz M52 na pojedynczym vanosie ( ogrzewana przepustnica woda z obiegu...itd )
chyba jeden z najciezej odpowietrzajacych sie silnikow :)

najlepiej jechac na jakas gorke...ulatwia zadanie ogrmnie plus przegazowanie w trakcie
Mroziu pisze: zabrałem sie jeszcze raz za opowietrzanie
ja to zwykle robie nawet przez 3 dni :) (3 dni jazdy do pracy i odpowietrzanie pod robota - TYLKO UWAGA NA ODPOWIETRZNIKI BO LUBIA PEKAC JAK SIE JE ZA DUZO MECZY ) .....dla pewnosci :)
Mroziu pisze:chyba sie udało bo po odkreceniu korka jest tylko pssssyk i nic sie nie wylewa
dokladnie tak ma byc....nie ma powietrza nie ma sie co rozszerzac wiec woda sama z siebie nie wybije
Mroziu pisze:Stan plynu na cieplym silniku jakies 2 lub 3 cm na kresska na razie to malo wiarygodne.Jak silnik bedze zimny jutro rano uzupełnie lub odejme plyn do stanu jaki powienien byc
z mojego doswiadczenia to lepiej jest miec nieco mniej plynu niz za duzo..... a najlepiej na styk do maxa ( podobnie jak z olejem )
...tak znowu sie czepiam...
bodzio90
Małopiszący
Posty: 10
Rejestracja: 2015-03-17, 17:29
Lokalizacja: Radlin/Rybnik

Post autor: bodzio90 »

Jadę dalej z tematem mojego parowozu (na postoju leci para z nerek) :P Jest wyciek gdzieś przed korkiem zbiornika wyrównawczego, w rejonie chłodnicy. Nawet na postoju gdzieś spod pasa przedniego z prawej strony leci para . Obstawiam więc chłodnicę do wymiany. Termostat też jest cały mokry. I jeszcze pytanie - dolny gruby przewod chłodzenia ma być wyraźnie chłodniejszy niż ten dochodzący do zbiorniczka? U mnie tego górnego nie da sie chwycić, a dolny bez problemu mozna złapać. Oba mają jednakową twardość na nagrzanym silniku, ale nie są twarde jak kamień. Gdy próbuje odpowietrzyć pętle ogrzewania (ten odpowietrznik przy filtrze oleju) to zawsze wali stamtąd wielkie ciśnienie wody z powietrzem.
Awatar użytkownika
marzok
Zaawansowany forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2014-04-27, 13:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marzok »

Na zbiorniku wyrownawczym masz dwa oringi, wymien je i nie bedzie leciec. Moze sam zbiorniczek jest strzelony.

Nie moze Ci leciec caly czas woda z powietrzem. Jak ogrzewanie dziala to nic tam nie odpowietrzaj.
CHIPTUNING HAMOWNIA PODWOZIOWA BOSCH 698463776

https://www.facebook.com/gorillaelectronics/
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

w e46 czesto te zbiorniczki leca -warto to sprawdzic
...tak znowu sie czepiam...
bodzio90
Małopiszący
Posty: 10
Rejestracja: 2015-03-17, 17:29
Lokalizacja: Radlin/Rybnik

Post autor: bodzio90 »

Problem z parą buchającą nerkami i ubytkiem 1 zbiornika wyrównawczego płynu na 3 dni rozwiązany. Tak jak pisałem wcześniej chłodnica się rozciekła. Wsadziłem nową - THERMOTEC za 350zł. Starą wybrzuszyło trochę i tam był wyciek. Teraz tylko odpowiednio trzeba odpowietrzyć i będzie spoko. W następnym tygodniu pójdzie olej, uszczelka miski olejowej i uszczelki obudowy filtra oleju. No i wydaje się że pompa wspomagania też gdzieś puszcza płyn wspomagania bo cała jest uwalona i płyn ubywa (też baaardzo powoli). No a po doprowadzeniu do porządku mechanicznie trzeba się będzie wziąć za wizualną stronę tego samochodu - ale na to trzeba mieć zezwolenie małżonki :P
ODPOWIEDZ