[E46] 320td by Dante
[E46] 320td by Dante
Witam. Na tym forum zarejestrowałem sie nie dawno lecz od dłuższego czasu jestem na bmw-sport Żeby rozpocząć przygode z BMW sprzedałem "Cebre" i zakupiłem Compacta E36 z m43b19 pod maska. Autko spisywało się bardzo dobrze i byłem mega zadowolony. Jednak nieoczekiwanie wpadło parę groszy wiec postanowiłem sprzedać Compacta i kupić jakaś nowsza E46. Po obejrzeniu paru sztuk, które byly kompletnie nie warte swojej ceny postanowiłem pojechać po kolejnego Compacta tyle ze w budzie E46 Oczywiście stan autka nie powala na kolana, ale jeśli chce się mieć idealne to trzeba iść do salonu ;/ Niemniej jednak jestem bardzo zadowolony z mojego 3/4. Mało pali, jest bezawaryjny i dobrze jeździ Postaram się stopniowo uzupełniać galerie zdjęciami z przeprowadzonych prac
Tutaj rozkodowany VIN:
Vehicle information
Type
Value
VIN WBAAT71062FR68491
Type code AT71
Type 320TD (EUR)
E series E46 (5)
Series 3
Type COMP
Steering LL
Doors 3
Engine M47DO1
Displacement 2.00
Power 110
Drive HECK
Transmission MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STOFF INTERNATIONAL/ANTHRAZIT (H2AT)
Prod.date 2002-01-30
Close Options
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
S315A HECKSCHEIBENWISCHER Rear window wiper
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S530A KLIMAANLAGE Air conditioning
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
S984A KODIERUNG WARTUNGSINTERVALL Maintenance interval encoding
S993A MODELLJAHRESCODE model year code in VIN
Close Standard equipment
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
Oraz pare fotek mojego gruza
Kupiłem go na najzwyklejszym styling45 ale niestety zdjecia się nie zachowaly ;/ Te poniżej to zimowy setup
Mała przymiarka
Przymiarka c.d
Tutaj juz ze springami H&R ale niestety tylko na przodzie ;/
Obecnie jest juz troszke lepiej
W Planach:
-obniżenie - zrobione
-kat out - zrobione
-korekta lakieru
-czarna nerka - zrobione
-rozpórka kielichów - zrobione
-oklejenie listew ozdobnych - zrobione
-dołożenie BC - zrobione
-jakaś felga na lato - zrobione
-IC FMIC - zrobione
-chip
-dołożenie sportów
-m pakiet
-climatronic
-renowacja felg
-Końcowy od E46 R6
Zapraszam do komentowania i czekam na jakies pomysły
Tutaj rozkodowany VIN:
Vehicle information
Type
Value
VIN WBAAT71062FR68491
Type code AT71
Type 320TD (EUR)
E series E46 (5)
Series 3
Type COMP
Steering LL
Doors 3
Engine M47DO1
Displacement 2.00
Power 110
Drive HECK
Transmission MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STOFF INTERNATIONAL/ANTHRAZIT (H2AT)
Prod.date 2002-01-30
Close Options
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
S315A HECKSCHEIBENWISCHER Rear window wiper
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S530A KLIMAANLAGE Air conditioning
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
S984A KODIERUNG WARTUNGSINTERVALL Maintenance interval encoding
S993A MODELLJAHRESCODE model year code in VIN
Close Standard equipment
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
Oraz pare fotek mojego gruza
Kupiłem go na najzwyklejszym styling45 ale niestety zdjecia się nie zachowaly ;/ Te poniżej to zimowy setup
Mała przymiarka
Przymiarka c.d
Tutaj juz ze springami H&R ale niestety tylko na przodzie ;/
Obecnie jest juz troszke lepiej
W Planach:
-obniżenie - zrobione
-kat out - zrobione
-korekta lakieru
-czarna nerka - zrobione
-rozpórka kielichów - zrobione
-oklejenie listew ozdobnych - zrobione
-dołożenie BC - zrobione
-jakaś felga na lato - zrobione
-IC FMIC - zrobione
-chip
-dołożenie sportów
-m pakiet
-climatronic
-renowacja felg
-Końcowy od E46 R6
Zapraszam do komentowania i czekam na jakies pomysły
Witam po dlugiej przerwie
Nie mialem zbytnio czasu na prowadzenie dwoch galerii, ale zaczalem coraz czesciej odwiedzac forum BTS wiec postanowilem troche odswiezyc swoj temat
A wiec na poczatek troche staroci...
W planach oczywiscie bylo zrobienie programu wiec wczesniej chcialem troszke przygotowac kompocika Na pierwszy ogien poszedl IC. Wpadl tez nowy filtr powietrza Pipercross (ktory mam do teraz).
Nastepnie przyszedl czas na wywalenie kata. Mial zostac jeden, ale jednak po pewnym czasie wylecial tez srodkowy
Przy okazji czyszczenia EGR postanowilem sprawdzic czy poprzedni wlasciciel faktycznie usunal klapki z kolektora. Szkoda ryzykowac uszkodzenie motoru przez wlasne niedbalstwo...
Mozna spac spokojnie
W pewnej galerii zauwazylem prosty i ciekawy mod. Dlugo sie nie zastanawialem i pomysl szybko zrealizowalem Podobno czerwone wskazowki dodaja +10 do mocy
Narazie koniec fotorelacji... Jutro postaram sie uzupelnic galerie kolejnymi zdjeciami Tak wyglada na chwile obecna --->
Nie mialem zbytnio czasu na prowadzenie dwoch galerii, ale zaczalem coraz czesciej odwiedzac forum BTS wiec postanowilem troche odswiezyc swoj temat
A wiec na poczatek troche staroci...
W planach oczywiscie bylo zrobienie programu wiec wczesniej chcialem troszke przygotowac kompocika Na pierwszy ogien poszedl IC. Wpadl tez nowy filtr powietrza Pipercross (ktory mam do teraz).
Nastepnie przyszedl czas na wywalenie kata. Mial zostac jeden, ale jednak po pewnym czasie wylecial tez srodkowy
Przy okazji czyszczenia EGR postanowilem sprawdzic czy poprzedni wlasciciel faktycznie usunal klapki z kolektora. Szkoda ryzykowac uszkodzenie motoru przez wlasne niedbalstwo...
Mozna spac spokojnie
W pewnej galerii zauwazylem prosty i ciekawy mod. Dlugo sie nie zastanawialem i pomysl szybko zrealizowalem Podobno czerwone wskazowki dodaja +10 do mocy
Narazie koniec fotorelacji... Jutro postaram sie uzupelnic galerie kolejnymi zdjeciami Tak wyglada na chwile obecna --->
Ciag dalszy galerii
Po wpakowaniu IC, lekkim odetkaniu wydechu i zalaniu swiezych plynow udalem sie na program do chlopakow z Łodzi - TC Performance.
Efekt jak najbardziej zadowalajacy W koncu zaczelo sie odpychac. Po drodze pare autek objechanych i banan z twarzy nie schodzil
Kreski
Przyszedl czas na renowacje felg. Jedna sztuka byla naprawde mocno zniszczona przez poprzedniego wlasciciela...
Po piaskowaniu
Kola sie malowaly wiec na zastepstwo wpadly stylingi 68. Niestety nie wyglada
Trafily sie w dobrej cenie stylingi 32 w rozmiarze 8 i 9J Et 20/22. Pytanie czy sie zmieszcza... Za te pieniadze grzech bylo ich nie wziac wiec troche pisania i za pare dni kola byly u mnie
E46 Compact i styling 32, 8J et20 i 9J et22
Niestety tyl za bardzo wystawal i sprzedalem felgi znajomemu... Byc moze na mniejszej gumie by weszlo, ale odpuscilem temat, bo wrocily stylingi 194 z malowania
Kolejny fant to short shifter pochodzacy od Z4. Kolosalna roznica po zamontowaniu! Pomimo tego ze nia mam galki mpakietowej to drazek jest mega krotki. Skok lewarka bardzo krotki i taki byl plan
Troche starych fotek brzydala
Nastal ten piekny dzien i wpadly w koncu tylne lampy z polifta. O roznicy chyba nie trzeba pisac Zdecydowanie tego najbardziej brakowalo...
Przy okazji wpadly tez nowe dymione kierunki boczne
Niestety z przodu mialem 2 rozne amorki. Jeden byl ori BMW Sachs a drugi KYB, ktory sie rozlal. Widzialem sporo dobrych opinii o KONI wiec dlugo sie nie zastanawialem.
No i pare fotek po zmianie tylnych lamp
VS
Kolejna porcja zdjec w najblizszym czasie
Pozdrawiam
Po wpakowaniu IC, lekkim odetkaniu wydechu i zalaniu swiezych plynow udalem sie na program do chlopakow z Łodzi - TC Performance.
Efekt jak najbardziej zadowalajacy W koncu zaczelo sie odpychac. Po drodze pare autek objechanych i banan z twarzy nie schodzil
Kreski
Przyszedl czas na renowacje felg. Jedna sztuka byla naprawde mocno zniszczona przez poprzedniego wlasciciela...
Po piaskowaniu
Kola sie malowaly wiec na zastepstwo wpadly stylingi 68. Niestety nie wyglada
Trafily sie w dobrej cenie stylingi 32 w rozmiarze 8 i 9J Et 20/22. Pytanie czy sie zmieszcza... Za te pieniadze grzech bylo ich nie wziac wiec troche pisania i za pare dni kola byly u mnie
E46 Compact i styling 32, 8J et20 i 9J et22
Niestety tyl za bardzo wystawal i sprzedalem felgi znajomemu... Byc moze na mniejszej gumie by weszlo, ale odpuscilem temat, bo wrocily stylingi 194 z malowania
Kolejny fant to short shifter pochodzacy od Z4. Kolosalna roznica po zamontowaniu! Pomimo tego ze nia mam galki mpakietowej to drazek jest mega krotki. Skok lewarka bardzo krotki i taki byl plan
Troche starych fotek brzydala
Nastal ten piekny dzien i wpadly w koncu tylne lampy z polifta. O roznicy chyba nie trzeba pisac Zdecydowanie tego najbardziej brakowalo...
Przy okazji wpadly tez nowe dymione kierunki boczne
Niestety z przodu mialem 2 rozne amorki. Jeden byl ori BMW Sachs a drugi KYB, ktory sie rozlal. Widzialem sporo dobrych opinii o KONI wiec dlugo sie nie zastanawialem.
No i pare fotek po zmianie tylnych lamp
VS
Kolejna porcja zdjec w najblizszym czasie
Pozdrawiam
Dzidek, Nie ma problemu Moze na jakims spocie bedzie okazja
Kolejny UP:
Przyszla kolej na turbo. Moje mialo sie bardzo dobrze, ale wpadl pomysl na cos wydajniejszego Udalem sie wiec do fachowca w dziedzinie BMW (Roger-nysa) na montaz turbo GT1752v. Krzyska gorąco polecam bo zrobil kawal roboty z diagnostyka i montazem tego skromnego slimaczka Stary program wylecial i wpadla najnowsza aktualizacja z BMW wiec seria 150km. Na probe zaaplikowalismy dosyc mocny program i byl naprawde ogien... Wiec nie moglem doczekac sie wypadu do tunera
Zanim odwiedzilem zaklad CTR Zabrze borykalem sie z problemem wstawania turbo. Gdy juz odwiedzilem Bartka z CTR okazalo sie ze turbo przeladowuje. Dobrze ze trafilem na tak doswiadczonych ludzi, bo autko logowalismy przez 5-6 godzin na autostradzie i zrobilem wtedy ponad 100km, bo pewnie na rolkach nie bylo by widac takiego efektu. Smialo moge chlopakow polecic bo znaja sie na rzeczy
A wiec kreski:
Osoby, ktore jezdza tylko cyferkami powiedza ze jest slabo... Szczerze sam sie zdziwilem ze tylko tyle wyszlo, bo podczas logow wydawalo mi sie ze jest spokojnie powyzej 200km. Jest slabsza wersja czyli 191km i 413nm, poniewaz na mocniejszej zaczynal dymic. Niby roznica z poprzednim programem jest niewielka, ale odczucia z jazdy zdecydowanie lepsze. Wynik moglby byc lepszy ale obecne wtryski wiecej paliwa nie sa w stanie podac. Z wtryskami 131 (Eu3) lub 216 (Eu4) moglo by wyjsc w granicach 210-215km.
Zeby nie bylo tak pieknie...
Pewnego wieczora wracalem sobie spokojnie z grilla od brata. Byla dopiero 21-22, pusto na drogach. Nigdzie mi sie nie spieszylo wiec tempo emeryta. Podczas mijania z drugim autem sarenka wyleciala mi przed maske. Bylem pewien ze jej nie trafilem tylko odbila sie od drugiego samochodu! Po zatrzymaniu pani ktora kierowala drugim pojazdem zaczela od tego jak jezdze, ze jej lusterko rozwalilem Na tym odcinku drogi akurat nie bylo znaku o dzikich zwierzetach, mialem kilku swiadkow, 2 samochody uszkodzone wiec zadzwonilem na Policje. Niestety tylko pisali notatke... Moglem sie cieszyc ze nie zabrali dowodu za zbity kierunkowskaz... Ale nie odlozylem sprawy. Na drugi dzien zadzwonilem do zarzadu drog powiatowych. Spawe zglosilem do ich ubezpieczyciela, przyjechal rzeczoznawca, wycena byla i teraz oczekiwanie na wyrok. Przyszla odmowa, ze to moja wina bla, bla. Odwolalem sie ale niestety za drugim razem to samo. No coz, gdyby sie mialo jakies znajomosci albo bym sie zglosil do firmy, ktora "walczy" o odszkodowania to pewnie bym wygral bez problemu, ale stwierdzilem ze nie bede biegal po sądach.
A teraz troche fotek
Niby wydaje sie nie duzo, ale jednak straty spore jak na glupia sarne. Rzeczoznawca wycenil szkody na ponad 3tys
Tutaj juz w wersji łaciatej ;P
Reszta fotek pozniej;>
Kolejny UP:
Przyszla kolej na turbo. Moje mialo sie bardzo dobrze, ale wpadl pomysl na cos wydajniejszego Udalem sie wiec do fachowca w dziedzinie BMW (Roger-nysa) na montaz turbo GT1752v. Krzyska gorąco polecam bo zrobil kawal roboty z diagnostyka i montazem tego skromnego slimaczka Stary program wylecial i wpadla najnowsza aktualizacja z BMW wiec seria 150km. Na probe zaaplikowalismy dosyc mocny program i byl naprawde ogien... Wiec nie moglem doczekac sie wypadu do tunera
Zanim odwiedzilem zaklad CTR Zabrze borykalem sie z problemem wstawania turbo. Gdy juz odwiedzilem Bartka z CTR okazalo sie ze turbo przeladowuje. Dobrze ze trafilem na tak doswiadczonych ludzi, bo autko logowalismy przez 5-6 godzin na autostradzie i zrobilem wtedy ponad 100km, bo pewnie na rolkach nie bylo by widac takiego efektu. Smialo moge chlopakow polecic bo znaja sie na rzeczy
A wiec kreski:
Osoby, ktore jezdza tylko cyferkami powiedza ze jest slabo... Szczerze sam sie zdziwilem ze tylko tyle wyszlo, bo podczas logow wydawalo mi sie ze jest spokojnie powyzej 200km. Jest slabsza wersja czyli 191km i 413nm, poniewaz na mocniejszej zaczynal dymic. Niby roznica z poprzednim programem jest niewielka, ale odczucia z jazdy zdecydowanie lepsze. Wynik moglby byc lepszy ale obecne wtryski wiecej paliwa nie sa w stanie podac. Z wtryskami 131 (Eu3) lub 216 (Eu4) moglo by wyjsc w granicach 210-215km.
Zeby nie bylo tak pieknie...
Pewnego wieczora wracalem sobie spokojnie z grilla od brata. Byla dopiero 21-22, pusto na drogach. Nigdzie mi sie nie spieszylo wiec tempo emeryta. Podczas mijania z drugim autem sarenka wyleciala mi przed maske. Bylem pewien ze jej nie trafilem tylko odbila sie od drugiego samochodu! Po zatrzymaniu pani ktora kierowala drugim pojazdem zaczela od tego jak jezdze, ze jej lusterko rozwalilem Na tym odcinku drogi akurat nie bylo znaku o dzikich zwierzetach, mialem kilku swiadkow, 2 samochody uszkodzone wiec zadzwonilem na Policje. Niestety tylko pisali notatke... Moglem sie cieszyc ze nie zabrali dowodu za zbity kierunkowskaz... Ale nie odlozylem sprawy. Na drugi dzien zadzwonilem do zarzadu drog powiatowych. Spawe zglosilem do ich ubezpieczyciela, przyjechal rzeczoznawca, wycena byla i teraz oczekiwanie na wyrok. Przyszla odmowa, ze to moja wina bla, bla. Odwolalem sie ale niestety za drugim razem to samo. No coz, gdyby sie mialo jakies znajomosci albo bym sie zglosil do firmy, ktora "walczy" o odszkodowania to pewnie bym wygral bez problemu, ale stwierdzilem ze nie bede biegal po sądach.
A teraz troche fotek
Niby wydaje sie nie duzo, ale jednak straty spore jak na glupia sarne. Rzeczoznawca wycenil szkody na ponad 3tys
Tutaj juz w wersji łaciatej ;P
Reszta fotek pozniej;>
Dzidek, wiadomo ze fajnie bylo by miec wiecej skoro juz turbo zostalo zmienione i potencjal jest nadal nie wykorzystany ;/ EGR juz dosyc dawno jest wywalony. Mial byc tez elektronicznie wylaczony ale chyba tuner o tym zapomnial ;/ Fizycznie rowniez cala instalacja od EGR jest usunieta. Zamiast niego wpadla flansza na 56mm i otwor w kolektorze ssacym rowniez jest powiekszony na 56mm. Oryginalnie EGR ma bodajze 48mm + zmniejszony przekroj w srodku. Ostatnio sprawdzalem wtryski i jeden odbiega od reszty wiec moze to bedzie bodziec do zmiany na 216stki EU4
PRIMO, dzieki O stluczce juz dawno zapomnialem, bo galerie uzupelniam w sumie ze sporym opoznieniem... Bedzie czas wieczorem to wpadnie kolejna aktualizacja.
Pomimo skromnych 191km (moze wiecej) potrafi utrzymac sie ze sporo mocniejszymi samochodami. Ostatnio mialem okazje stanąć z a6 c5 4.2 + quattro i bylo rowno. Gdybym jechal na pusto pewnie bylbym z przodu Nawet jest filmik z tego przejazdu, ale niestety nie bede udostepnial, bo rozni sa ludzie a szkoda sobie robic problemy.
PRIMO, dzieki O stluczce juz dawno zapomnialem, bo galerie uzupelniam w sumie ze sporym opoznieniem... Bedzie czas wieczorem to wpadnie kolejna aktualizacja.
Pomimo skromnych 191km (moze wiecej) potrafi utrzymac sie ze sporo mocniejszymi samochodami. Ostatnio mialem okazje stanąć z a6 c5 4.2 + quattro i bylo rowno. Gdybym jechal na pusto pewnie bylbym z przodu Nawet jest filmik z tego przejazdu, ale niestety nie bede udostepnial, bo rozni sa ludzie a szkoda sobie robic problemy.