[E46] 320LCi by Johny
[E46] 320LCi by Johny
Witam!
I wkoncu moze i ja pochwale sie swoja Perelka..
mimo iz kiedys bywalem na spotach oraz mialem okazje byc na zlocie w rybniku w 2011
Ogolnie milosc do bmw od zawsze..w wujka bmw stawialem swoje pierwsze porzadne kroki
za kierownica.. Co prawda e36 m43b18 ale cos pozniej przewinelo sie znajomych e36 m40b18,e34 m50b25 i e46 m52tub20 az wkoncu zaczalem myslec o swoim Pierwsze poszukiwania ohohoho temu e30 nie znazlalem nic..padlo na astre F! Ale na silniku 1.6 16v 101km! w zeszlym roku szukalem e36 coupe tylko z r6 bo niestety gdyz astra dawala rade(opierdzielila nie jedna "kosiarke") no niestety przod naped byl mega nudny i wkoncu pasja oraz wyzwanie wzielo gore...po nie udanych poszukiwaniach e36 z nerwow strzelilem w e46.. Poczatkowo mialbyc przedlift 2.5-3.0 ale tu zas zaczal sie dylemat...przedlift czy po lift...sentyment do przedlifta ale kusil polift...az wkoncu kupilem e46 m54b22 2003 coupe po lifcie ze szwajcarii i jestem pierwszym wlascicielem w pl.sprawdzane na 3 stacjach oraz przez rzeczoznawce przy oc i nikt nie mial jakis ale do niej ze bita itd choc byly male poprawki lakiernicze ale ogolnie slyszalem jak na tyle lat..taki stan..pozazdroscic
i tak oto jestem posiadaczem swojej perelki od 8 marca 2016 wiec w marcu bede musial sprawic jej jakis prezent na dzien kobiet i rocznice
dla ciekawskich koncowka VIN'u chodz auto niektorym znane : pm29041
ogolnie w skrocie:
-stolki skora zwykle grzane pompowane
-czujnik deszczu zmierzchu
-roleta tyl
-szyby tyl elektryka
-czujniki parkowania tyl
ogolnie zwyczajna
w miedzy czasie:
zakodowane swiatla drl oraz postoje us,stroboskopowe awaryjne oraz hmm..stop ; p
zmiana oswietlenia typu postoje,tablica,wnetrze na led oraz kombinacje w stylu zmiana radia,pociagniecie kabli pod skrzynie itd,malowanie zaciskow na kolor zloty,malowanie srodka nerek z chromu na czarny,wymiana plasticzku ktory trzymal linke od klamki zewnetrznej oczywiscie ori bmw dostepne jedynie w aso bo ktos kiedys odwalil fuszerke(ojj byla pozniej walka gdy spadla linka od klamki )
a ze auto w gruncie rzeczy...fabryczne?tak od wyjazdu z fabryki poza podstawami klocki tarcze amory nie bylo robione nic?reszta na orginalach bmw z fabryki
wiec na pierwszy strzal wiadomo podstawy filtr powietrza na knechta,wymiana oleju na valvoline 5w40 z plukanka liqui moly z castrola wraz z filtrem mann,oraz kabinowy knecht,oraz wymiana aku z ori bmw ktory mial dosc na varte silver
po paru msc jazdy no trzeba bylo cos porobic bo fabryka po tylu latach wkoncu tez ma dosc a wiec:
-uszczelka dekla victor reinz wraz z silikonem tej firmy
-dla pewnosci gdyz zima idzie odma od meyle wraz z wezami
-dolny waz chlodzenia ori bmw wraz z czujnikiem temp wody
-strzelila chlodnica, kupiona firmy nissens
-swiece ngk v-line 30
-poduszki skrzyni lemforder
-lacznik elastyczny walu febi
-oraz jakies tam firmy uszczelniacz wybieraka na skrzyni
-filtr paliwa mann
-przy okazji nowy olej motul x-cess 8100 5w40 oraz filtr oleju knecht i oczywiscie plukanka liqui moly
-nowy olej w skrzyni biegow
-guma od dolotu przed przepustnica
ogolnie o Perle staram sie dbac na tyle ile moge ladowac w miare najlepsze graty na ile portfel pozwoli chodz uzytkuje ja na codzien do dojazdow do pracy,sklepu itd wiec wiadomo idealna nie bedzie.. bo sie uzytkuje
i jeszcze "pare fotek"
no i pierwszy wkoncu swoja Perla zlot
w miedzy czasie dolozony "zenon" gdyz reflektory moje firmowe AL sa z soczewka oraz homologacja na ksenon zdecywalem sie na probe na zestaw hid gdyz na ori bmw ktory z czasem wpadnie no brakuje funduszy obecnie nie ukrywam boli troche fuszerka ale jakosc ze zwyklych zarowek h7 ktore "swiecily bo swiecily "(osram night breaker unlimited) a zenony mimo wszystko bez porownania...
ogolne dalsze plany?
-zajrzec do zawieszenia oraz hamulcy
-wydech koncowy na cos ladniejszego(moze wywalic ostatnia puche wstawic rury z ladna koncowka? )
-czarny sufit
-dokleic dekory boczkow i kiery w carbon(front testowo jest)
-szyby przod,tyl w czern ale nie zabardzo
-radio 2din z androidem i pewnie male kombinacje z audio
-moze mooooze kiedys m54b30 bo no...malo no...
a reszta hmm...dylemat... rozmyslania nad stylingiem 132 a moze cos innego..ogolnie ciezko mi cos dobrac do polifta gdyz jestem bardzo wybredny...
ale to wszystko zalezne od zasobnosci portfela
I wkoncu moze i ja pochwale sie swoja Perelka..
mimo iz kiedys bywalem na spotach oraz mialem okazje byc na zlocie w rybniku w 2011
Ogolnie milosc do bmw od zawsze..w wujka bmw stawialem swoje pierwsze porzadne kroki
za kierownica.. Co prawda e36 m43b18 ale cos pozniej przewinelo sie znajomych e36 m40b18,e34 m50b25 i e46 m52tub20 az wkoncu zaczalem myslec o swoim Pierwsze poszukiwania ohohoho temu e30 nie znazlalem nic..padlo na astre F! Ale na silniku 1.6 16v 101km! w zeszlym roku szukalem e36 coupe tylko z r6 bo niestety gdyz astra dawala rade(opierdzielila nie jedna "kosiarke") no niestety przod naped byl mega nudny i wkoncu pasja oraz wyzwanie wzielo gore...po nie udanych poszukiwaniach e36 z nerwow strzelilem w e46.. Poczatkowo mialbyc przedlift 2.5-3.0 ale tu zas zaczal sie dylemat...przedlift czy po lift...sentyment do przedlifta ale kusil polift...az wkoncu kupilem e46 m54b22 2003 coupe po lifcie ze szwajcarii i jestem pierwszym wlascicielem w pl.sprawdzane na 3 stacjach oraz przez rzeczoznawce przy oc i nikt nie mial jakis ale do niej ze bita itd choc byly male poprawki lakiernicze ale ogolnie slyszalem jak na tyle lat..taki stan..pozazdroscic
i tak oto jestem posiadaczem swojej perelki od 8 marca 2016 wiec w marcu bede musial sprawic jej jakis prezent na dzien kobiet i rocznice
dla ciekawskich koncowka VIN'u chodz auto niektorym znane : pm29041
ogolnie w skrocie:
-stolki skora zwykle grzane pompowane
-czujnik deszczu zmierzchu
-roleta tyl
-szyby tyl elektryka
-czujniki parkowania tyl
ogolnie zwyczajna
w miedzy czasie:
zakodowane swiatla drl oraz postoje us,stroboskopowe awaryjne oraz hmm..stop ; p
zmiana oswietlenia typu postoje,tablica,wnetrze na led oraz kombinacje w stylu zmiana radia,pociagniecie kabli pod skrzynie itd,malowanie zaciskow na kolor zloty,malowanie srodka nerek z chromu na czarny,wymiana plasticzku ktory trzymal linke od klamki zewnetrznej oczywiscie ori bmw dostepne jedynie w aso bo ktos kiedys odwalil fuszerke(ojj byla pozniej walka gdy spadla linka od klamki )
a ze auto w gruncie rzeczy...fabryczne?tak od wyjazdu z fabryki poza podstawami klocki tarcze amory nie bylo robione nic?reszta na orginalach bmw z fabryki
wiec na pierwszy strzal wiadomo podstawy filtr powietrza na knechta,wymiana oleju na valvoline 5w40 z plukanka liqui moly z castrola wraz z filtrem mann,oraz kabinowy knecht,oraz wymiana aku z ori bmw ktory mial dosc na varte silver
po paru msc jazdy no trzeba bylo cos porobic bo fabryka po tylu latach wkoncu tez ma dosc a wiec:
-uszczelka dekla victor reinz wraz z silikonem tej firmy
-dla pewnosci gdyz zima idzie odma od meyle wraz z wezami
-dolny waz chlodzenia ori bmw wraz z czujnikiem temp wody
-strzelila chlodnica, kupiona firmy nissens
-swiece ngk v-line 30
-poduszki skrzyni lemforder
-lacznik elastyczny walu febi
-oraz jakies tam firmy uszczelniacz wybieraka na skrzyni
-filtr paliwa mann
-przy okazji nowy olej motul x-cess 8100 5w40 oraz filtr oleju knecht i oczywiscie plukanka liqui moly
-nowy olej w skrzyni biegow
-guma od dolotu przed przepustnica
ogolnie o Perle staram sie dbac na tyle ile moge ladowac w miare najlepsze graty na ile portfel pozwoli chodz uzytkuje ja na codzien do dojazdow do pracy,sklepu itd wiec wiadomo idealna nie bedzie.. bo sie uzytkuje
i jeszcze "pare fotek"
no i pierwszy wkoncu swoja Perla zlot
w miedzy czasie dolozony "zenon" gdyz reflektory moje firmowe AL sa z soczewka oraz homologacja na ksenon zdecywalem sie na probe na zestaw hid gdyz na ori bmw ktory z czasem wpadnie no brakuje funduszy obecnie nie ukrywam boli troche fuszerka ale jakosc ze zwyklych zarowek h7 ktore "swiecily bo swiecily "(osram night breaker unlimited) a zenony mimo wszystko bez porownania...
ogolne dalsze plany?
-zajrzec do zawieszenia oraz hamulcy
-wydech koncowy na cos ladniejszego(moze wywalic ostatnia puche wstawic rury z ladna koncowka? )
-czarny sufit
-dokleic dekory boczkow i kiery w carbon(front testowo jest)
-szyby przod,tyl w czern ale nie zabardzo
-radio 2din z androidem i pewnie male kombinacje z audio
-moze mooooze kiedys m54b30 bo no...malo no...
a reszta hmm...dylemat... rozmyslania nad stylingiem 132 a moze cos innego..ogolnie ciezko mi cos dobrac do polifta gdyz jestem bardzo wybredny...
ale to wszystko zalezne od zasobnosci portfela
Ostatnio zmieniony 2016-12-10, 01:29 przez Johny, łącznie zmieniany 1 raz.
Jedna miłość, jedna marka.BMW
ostatnimi czasy jak wspomnialem w innym temacie wzialem sie za wyczyszczenie krokowca oraz przepustnicy robiac to jak bozia nakazala czyli powyciagac wszystko czyszczone srodkiem liqui moly przy uzyciu pedzelka oraz recznika papierowego a nie ukrywam bylo troche tam troche syfu..
w niedziele rowniez byla diagnostyka pod kompem ktora generalnie nie wykazala nic,wszystko w porzadku..
a dzis z okazji walentynek moja milosc dostala maly prezent w postaci sprawnej DIS'y
pierwsze odczucia na dystansie 4-5km ze sprawna disa? lepiej zbiera sie od dolu,zmiany biegow oraz ruszanie bez "kangurka" czy szarpniec ktore czesto towarzyszylo. ale pare dni jazdy pokaze czy poprawa faktycznie jest czy to pierwsze poprostu hmm "wow" bo cos wymienilem
p.s. ost dla picu wlalem srodek do czyszczenia ukladu paliwowego liqui moly i po paru dni jazdy udalo mi sie przejezdzac 160-170km przy tankowaniu za 100zl a nie jak wczesiej 120km ale szczerze nie wiem czy akurat ten srodek mial jakis wplyw na to czy to czysty zbieg okolicznosci
w niedziele rowniez byla diagnostyka pod kompem ktora generalnie nie wykazala nic,wszystko w porzadku..
a dzis z okazji walentynek moja milosc dostala maly prezent w postaci sprawnej DIS'y
pierwsze odczucia na dystansie 4-5km ze sprawna disa? lepiej zbiera sie od dolu,zmiany biegow oraz ruszanie bez "kangurka" czy szarpniec ktore czesto towarzyszylo. ale pare dni jazdy pokaze czy poprawa faktycznie jest czy to pierwsze poprostu hmm "wow" bo cos wymienilem
p.s. ost dla picu wlalem srodek do czyszczenia ukladu paliwowego liqui moly i po paru dni jazdy udalo mi sie przejezdzac 160-170km przy tankowaniu za 100zl a nie jak wczesiej 120km ale szczerze nie wiem czy akurat ten srodek mial jakis wplyw na to czy to czysty zbieg okolicznosci
Jedna miłość, jedna marka.BMW
ale bylem wlasnie na diagnostyce glownie o te sondy (bo mam dwie) i nic parametry na zywo sprawdzane w czasie jazdy w INPA oraz test ich obydwoch w DIS
pozatym dise wymienic i tak musialem bo klapka latala jak szma..
https://www.youtube.com/watch?v=nOHnpTpwTZA
a ta co kupilem tak:
https://www.youtube.com/watch?v=72W-6M-O6eA
pozatym dise wymienic i tak musialem bo klapka latala jak szma..
https://www.youtube.com/watch?v=nOHnpTpwTZA
a ta co kupilem tak:
https://www.youtube.com/watch?v=72W-6M-O6eA
Jedna miłość, jedna marka.BMW
jak wiadomo kupe czasu borykalem sie z wysokim spalaniem..coz wkoncu sie zmotywowalem mialem oddac do jakiegos "magika" ale slyszac terminy maj czerwiec zirytowalem sie postanowilem rozwiaze to sam i tak padlo na zakup nowej przeplywki VDO SIEMENS
wynik z pierwszych 42km jazdy? cykl mieszany: korki w godz szczytu,troche po obrzezach miasta na spokojnie plynnie i lekko depnieta po miescie wieczorkiem
tak wiec wydaje sie byc operacja zakonczona sukcesem ale dodatkowe km pokaza jak jest
w miedzy czasie okazalo sie jeszcze ze lampa na tyle sie rozszczelnila i mialem w niej basen..caly zgrzew klosza z korpusem puscil u samej gory wiec kazdy deszcz czy mycie skutkowalo zalewaniem lampy,odziwo zadne ledy sie nie popalily bo tej wody bylo tam na serio sporo a na poczatku tej wody nawet nie bylo widac i byla doslownie tylko zaparowana, ilosc wody ukazala sie po wyciagnieciu i poruszaniu nia w rekach.. ale udalo sie odratowac za az 13zl i 2godzinkami roboty
ps. jak dobrze pojdzie wpadnie czarny sufit na wielkanoc
wynik z pierwszych 42km jazdy? cykl mieszany: korki w godz szczytu,troche po obrzezach miasta na spokojnie plynnie i lekko depnieta po miescie wieczorkiem
tak wiec wydaje sie byc operacja zakonczona sukcesem ale dodatkowe km pokaza jak jest
w miedzy czasie okazalo sie jeszcze ze lampa na tyle sie rozszczelnila i mialem w niej basen..caly zgrzew klosza z korpusem puscil u samej gory wiec kazdy deszcz czy mycie skutkowalo zalewaniem lampy,odziwo zadne ledy sie nie popalily bo tej wody bylo tam na serio sporo a na poczatku tej wody nawet nie bylo widac i byla doslownie tylko zaparowana, ilosc wody ukazala sie po wyciagnieciu i poruszaniu nia w rekach.. ale udalo sie odratowac za az 13zl i 2godzinkami roboty
ps. jak dobrze pojdzie wpadnie czarny sufit na wielkanoc
Jedna miłość, jedna marka.BMW
wkoncu wpada to co planowalem czyli wymarzony czarny sufit i shadowline
generalnie zakup planowany byl na kiedys tam ale ze udalo sie dorwac w dosc fajnej cenie to szkoda bylo nie skorzystac i tak zrobilem swojej perelce prezent na zajaczka paczka miala dojsc przed swietami ale coz kurierzy juz sobie dali "siana" i niestety przyszlo spoznione dopiero we wtorek zamiast w piatek przed swietami..a do roboty wzialem sie dopiero dzis ze wzgledu na pogode w ostatnich 2 dniach
tak wiec dzis ogarniety demontaz jasnego sufitu w calosci,demontaz gornej listwy chrom oraz montaz gornej czarnej a reszte roboty zostawilem sobie na jutro bo juz popoludniu zaczelo troche pizgac po plecach
generalnie zakup planowany byl na kiedys tam ale ze udalo sie dorwac w dosc fajnej cenie to szkoda bylo nie skorzystac i tak zrobilem swojej perelce prezent na zajaczka paczka miala dojsc przed swietami ale coz kurierzy juz sobie dali "siana" i niestety przyszlo spoznione dopiero we wtorek zamiast w piatek przed swietami..a do roboty wzialem sie dopiero dzis ze wzgledu na pogode w ostatnich 2 dniach
tak wiec dzis ogarniety demontaz jasnego sufitu w calosci,demontaz gornej listwy chrom oraz montaz gornej czarnej a reszte roboty zostawilem sobie na jutro bo juz popoludniu zaczelo troche pizgac po plecach
Jedna miłość, jedna marka.BMW
tak wiec dzisiaj wszedl juz sufit z calosci pozostalo jeszcze tylko dolne listwy szyb podmienic na czarne a potem wysprzatac srodek bo sie narobilo troche syfu przy okazji wlecialy czarne kierunki w blotnikach bo przy ostatnim myciu wyszlo ze zaczepy w jednym ze starych juz zakonczyly swoj zywot i sie trzymal na slowo honoru.. ale mysle ze te czarne ladnie siadly
Jedna miłość, jedna marka.BMW
shadowline wkoncu w komplecie troche bylo zabawy ze starym klejem/pianka przy dolnych tylnych listwach ale juz jest z glowy
przy okazji byl maly dylemat i pomysl
i dylemat biale czy czerwone
ale tez niestety nie obylo sie bez problemow.. po wymianie przeplywki by wykluczyc jedna rzecz z wysokim spalaniem a wyskakiwaly bledy po ok 300-400km syply sie kolejne tym razem z check engine na budziku:
i coz...wymiana sond?
przy okazji byl maly dylemat i pomysl
i dylemat biale czy czerwone
ale tez niestety nie obylo sie bez problemow.. po wymianie przeplywki by wykluczyc jedna rzecz z wysokim spalaniem a wyskakiwaly bledy po ok 300-400km syply sie kolejne tym razem z check engine na budziku:
i coz...wymiana sond?
Jedna miłość, jedna marka.BMW
A wiec tak z czasem wpadlo co nieco plus male przygody. wpadly dekielki czarne pod felgi plus ostatecznie lampy tylne boczne na czerwono
oraz byla jedna przygoda z niby niewielka dziura,zwyczana "dziura" i amor tyl zakonczyl zywot,wyciagany z 3 kawalkach. chwilowo bo to bylo przez sama wyplata wpadl slynny tatechnix bo juz zmienialem oczywiscie kpl nie chcac walic az takiej cebuli ze jeden ale odziowo sprawuje sie w miare robione na szybko byle by auto znow moglo byc w ruchu a starym amorom za zle nie mam. ori fabryka i prawie 280tys nalatane. sam bylem zdziwiony jak je wyciagalem widzac znaczki bmw od amorow oslon i odboi
w miedzy czasie wpadly drobnostki typu rozporka od slynnego nakretki,jakies zarowki led do halogenow (ktore mi sie nie podobaja bo nie ta barwa co oczekiwalem a ciezko znalesc led 5730 jak mam w postojach czysta biel) ledy wsteczny i do bagaja wpadly tez wpadly ledy
przy okazji stwierdzilem ze na sprobe zobacze jak nerki w czerni by siadly wiec na sprobe psiknalem nim poprostu kupie normalne czarne wiec foto z moich cheblem zastepczym
przy okazji spotkalem kulege pod blokiem wiec byl mini spot (ps tym razem ja bylem pierwszy )
no i rowniez w zwiazku moimi cudami z odpalaniem spalaniem itd wiec po wymianie disy,przeplywki itd poszedl czas na pompe paliwa. na sprobe uzywka dla testu i nagle magia, odpala normalnie na chwile obecna 3dni w aucie spalanie rowniez normalne ale pojezdzi sie troche i zobaczy efekty jak to bedzie to z czasem zakupie nowa bo ta stara rowniez siedziala od fabryki(ori plomba) generalnie jak jakies 99% rzeczy w tym aucie poza tymi ktore sam zmienilem majac ja w swoich rekach wiec prawie 14,5 roku, prawie 280tys nalotu mogla tez odmowic posluszenstwa
jak widac luty 2003
a przy "nowej" pompie na az 2 dni zostawilem stara opaske jakas jednorazowa co w fabryce dali i tak mnie sumienie zjadalo ze musialem dac ta stara i ja jakos posciskac byle by trzymala ze zmienilem na normalna zeby na porzadnie bylo
oraz byla jedna przygoda z niby niewielka dziura,zwyczana "dziura" i amor tyl zakonczyl zywot,wyciagany z 3 kawalkach. chwilowo bo to bylo przez sama wyplata wpadl slynny tatechnix bo juz zmienialem oczywiscie kpl nie chcac walic az takiej cebuli ze jeden ale odziowo sprawuje sie w miare robione na szybko byle by auto znow moglo byc w ruchu a starym amorom za zle nie mam. ori fabryka i prawie 280tys nalatane. sam bylem zdziwiony jak je wyciagalem widzac znaczki bmw od amorow oslon i odboi
w miedzy czasie wpadly drobnostki typu rozporka od slynnego nakretki,jakies zarowki led do halogenow (ktore mi sie nie podobaja bo nie ta barwa co oczekiwalem a ciezko znalesc led 5730 jak mam w postojach czysta biel) ledy wsteczny i do bagaja wpadly tez wpadly ledy
przy okazji stwierdzilem ze na sprobe zobacze jak nerki w czerni by siadly wiec na sprobe psiknalem nim poprostu kupie normalne czarne wiec foto z moich cheblem zastepczym
przy okazji spotkalem kulege pod blokiem wiec byl mini spot (ps tym razem ja bylem pierwszy )
no i rowniez w zwiazku moimi cudami z odpalaniem spalaniem itd wiec po wymianie disy,przeplywki itd poszedl czas na pompe paliwa. na sprobe uzywka dla testu i nagle magia, odpala normalnie na chwile obecna 3dni w aucie spalanie rowniez normalne ale pojezdzi sie troche i zobaczy efekty jak to bedzie to z czasem zakupie nowa bo ta stara rowniez siedziala od fabryki(ori plomba) generalnie jak jakies 99% rzeczy w tym aucie poza tymi ktore sam zmienilem majac ja w swoich rekach wiec prawie 14,5 roku, prawie 280tys nalotu mogla tez odmowic posluszenstwa
jak widac luty 2003
a przy "nowej" pompie na az 2 dni zostawilem stara opaske jakas jednorazowa co w fabryce dali i tak mnie sumienie zjadalo ze musialem dac ta stara i ja jakos posciskac byle by trzymala ze zmienilem na normalna zeby na porzadnie bylo
Jedna miłość, jedna marka.BMW