[E34] Silnik 1.8M40 po remoncie olej w dolocie.

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Grzegorz
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2014-06-11, 00:04
Lokalizacja: Pszów

[E34] Silnik 1.8M40 po remoncie olej w dolocie.

Post autor: Grzegorz »

Witam w bmw e34 mojego kolegi padł silnik. (woda poszła do oleju i tuleje sie przytarły)
Kupiliśmy nowy silnik taki sam rozebraliśmy go i wyremontowali.
Silnik dostał:
-Nową uszczelkę głowicy
-nowe uszczelniacze zaworowe
-nowy rozrząd
-nowa pompa wody
-nowe simmeringi
-nowe łożysko oporowe
-nowe filtry
-nowe wszystkie paski
-nowe płyny
-nowe świece
-nowa kopułka i palec
-nowe przewody

Problem z tym że po włożeniu silnika w budę odpalił dość ładnie kiedy już olej wszędzie dotarł popychacze zaworowe się utwardziły pracował łądnie i równo po odpowietrzeniu układów pojechałem na stację zatankować. w drodze silnik zaczął mi przygasać na wolnych obrotach dojechałem do domu i już nie chodził równo dławił się przygasał a przy dodawaniu gazu czasem strzelił w kolektor ssący.
myślałem ze winna jest przepływka bo dostało się do jej układu trochę wody podczas mycia.
Rozebrałem ją aby podmienić na inną i zauważyłem że dolot pływie w oleju było go tam sporo.Dodam że olej jest białawy jak by się mieszał z wodą choć to mnie aż tak bardzo nie martwi bo po myciu, czyszczeniu ,dmuchaniu zapewne dostało się trochę wody do układu olejowego. Moje pytanie skąd tyle oleju w dolocie? przez ten olej silnik przygasa na wolnych obrotach. czyżby odma ? jak ją sprawdzić?
Grzegorz
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2014-06-11, 00:04
Lokalizacja: Pszów

Post autor: Grzegorz »

Problem ogarniety okazalo sie ze glowica byla peknieta i litr wody poszedl do oleju poziom sie podniosl i wywalilo go do dolotu. Glowica wymieniona problem znikl.ale pojawil sie nowy. Moze ktos z was mi pomorze.
Silnik na zimnym chodzi w miare spoko wystarczy ze troche sie zagrzeje i zaczyna tracic wolne obroty swiruje przygasa i sam dodaje sobie gazu.kiedy nia jechalem raz trzymala 1000 na wonych za chwilkę zaczęła gasnąć a znow za chwilkę trzymala 3k na wolnych wrzucalem juz przeplywke inna ale mam tylko z 1.6 i jest to samo silniczek krokowy chodzi. Dodam ze przed wymiana silnika. Wolne trzymal bardzo ladnie a caly osprzet zostal stary.
ODPOWIEDZ