BMW E36 Coupe by Xantin
BMW E36 Coupe by Xantin
Cześć !
Oto mój gruzik jakim jest BMW E36 Coupe. Zakupiona jakiś czas temu ( 3 lata ) w łodzi jako standardowy golas.
Type code: BF11
Model: 320I (EUR)
E-F-R series: E36 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M50
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 287 - MAURITIUSBLAU METALLIC
Upholstery code: 1994-06-14
Prod.date: JA52025 BF11 287 0506 3' E36
S235 Towing hitch, detachable
S240 Steering wheel, leather
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428 Warning triangle and first aid kit
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S529 Microfilter
S542 Check Control
S556 Outdoor temperature indicator
S651 Radio BMW Reverse RDS
L801 National version Germany/Austria
S900 Electronic immobilizer
S915 Omission of outer-skin preservation
Jak widać wyglądem nie zachwyca ale spokojnie z czasem się to zmieni
Zostały zakupione nowe części zawieszenia takie jak :
- Tuleje poliuretanowe
- Łączniki stabilizatorów
- Amortyzatory gwintowane mts technic
- Nowe wahacze wraz ze sworzniami
- Nowe łożyska FAG
Hamulce :
- Nowe tarcze + klocki zimmerman
- Czyszczenie zacisków
- Okładziny zimmermann
Wnętrze :
- Zmienione fotele + kanapa tył Vadery czarna skóra oem M3
- Podłokietnik wraz z tunelem
- Tylne szyby uchylane elektrycznie
- Boczki z wersji HIFI
- dekory BMW Motorsport International
Audio :
- Radio pioneer
- Głosniki przy nogach Canton
- Drzwi Hifonics
- Tył Blaupunkt + skrzynia i wzmacniacz pioneer
Outside:
- Zderzaki Mpakiet
- Maska, błotniki drzwi zmienione z powodu korozji
- Malowanie całości na ten sam kolor Mauritiusblau metalic
- Lampy soczewka ZKW
- Szerokie listwy + dekory Motorsport International
- Felgi Bmw styling 86
Motorownia :
- Oryginalnie m50b20 aktualnie M52b25 usa
- Żeliwny blok ( specjal motor z vin)
- kolektor m50b25
- Olej valvoline 5w30
- Nowe filtry
Wydech :
- przelot 2,5 "
- Końcówka Proex
Zmian ciąg dalszy, dodam na bieżąco
Oto mój gruzik jakim jest BMW E36 Coupe. Zakupiona jakiś czas temu ( 3 lata ) w łodzi jako standardowy golas.
Type code: BF11
Model: 320I (EUR)
E-F-R series: E36 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M50
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 287 - MAURITIUSBLAU METALLIC
Upholstery code: 1994-06-14
Prod.date: JA52025 BF11 287 0506 3' E36
S235 Towing hitch, detachable
S240 Steering wheel, leather
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428 Warning triangle and first aid kit
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S529 Microfilter
S542 Check Control
S556 Outdoor temperature indicator
S651 Radio BMW Reverse RDS
L801 National version Germany/Austria
S900 Electronic immobilizer
S915 Omission of outer-skin preservation
Jak widać wyglądem nie zachwyca ale spokojnie z czasem się to zmieni
Zostały zakupione nowe części zawieszenia takie jak :
- Tuleje poliuretanowe
- Łączniki stabilizatorów
- Amortyzatory gwintowane mts technic
- Nowe wahacze wraz ze sworzniami
- Nowe łożyska FAG
Hamulce :
- Nowe tarcze + klocki zimmerman
- Czyszczenie zacisków
- Okładziny zimmermann
Wnętrze :
- Zmienione fotele + kanapa tył Vadery czarna skóra oem M3
- Podłokietnik wraz z tunelem
- Tylne szyby uchylane elektrycznie
- Boczki z wersji HIFI
- dekory BMW Motorsport International
Audio :
- Radio pioneer
- Głosniki przy nogach Canton
- Drzwi Hifonics
- Tył Blaupunkt + skrzynia i wzmacniacz pioneer
Outside:
- Zderzaki Mpakiet
- Maska, błotniki drzwi zmienione z powodu korozji
- Malowanie całości na ten sam kolor Mauritiusblau metalic
- Lampy soczewka ZKW
- Szerokie listwy + dekory Motorsport International
- Felgi Bmw styling 86
Motorownia :
- Oryginalnie m50b20 aktualnie M52b25 usa
- Żeliwny blok ( specjal motor z vin)
- kolektor m50b25
- Olej valvoline 5w30
- Nowe filtry
Wydech :
- przelot 2,5 "
- Końcówka Proex
Zmian ciąg dalszy, dodam na bieżąco
Kiedy idziesz do garażu na pięć minut a kończy się jak zawsze
W taki oto sposób wpadło intensywne mycie i kilka drobiazgów w postaci dużej chłodnicy, nowej pompy wody, nowej obudowy termostatu, nowego termostatu, układ zaleję płynem Prestone. Dodatkowo nowy olej 5w40 Valoline SynPower z nowym filtrem.
Czasu wystarczyło tylko na montaż sprysków, węży i zbiornika reszta w najbliższy weekend
Wiem że chcieliście resztę zdjęć środka, pięknie nie jest dawno nie sprzątałem
W taki oto sposób wpadło intensywne mycie i kilka drobiazgów w postaci dużej chłodnicy, nowej pompy wody, nowej obudowy termostatu, nowego termostatu, układ zaleję płynem Prestone. Dodatkowo nowy olej 5w40 Valoline SynPower z nowym filtrem.
Czasu wystarczyło tylko na montaż sprysków, węży i zbiornika reszta w najbliższy weekend
Wiem że chcieliście resztę zdjęć środka, pięknie nie jest dawno nie sprzątałem
Długo nic nie wrzucałem ale znów wracam by informować co się dzieje
Postanowiłem trochę porozbierać E36 i natknąłem się na kilka elementów które wymagają ingerencji. Z racji tego że nadchodzi już sezon zimowy zakupiłem 4 kobyłki postawiłem E36 w powietrzu. Wyrzuciłem trochę wnętrza, przygotowując sie do wymiany nagrzewnicy, rozebrałem przedni pas, zrzuciłem tylny zderzak, dyfuzor, światła, by sprawdzić gdzieś nie czai się rude zło.
Długo nie szukałem by coś do roboty by się znalazło. Jak to mówią rude (zło) nigdy nie śpi i gdzieś się schowało.
Trochę prac będzie jak np w miejscu pod Akumulatorem ale nie ma tragedii będzie żyć
W międzyczasie przyszedł do mnie GT class 2 z podwyższeniami i wstępnie przymierzany przed rozbiorem.
Niestety nie jest to oryginał bo nie udało mi się znaleźć odpowiedniego więc skusiłem się na replike zrobioną perfect
I na koniec posta mała fotka z ostatniego spota w Jaworznie (śląskie), pozdro !
Postanowiłem trochę porozbierać E36 i natknąłem się na kilka elementów które wymagają ingerencji. Z racji tego że nadchodzi już sezon zimowy zakupiłem 4 kobyłki postawiłem E36 w powietrzu. Wyrzuciłem trochę wnętrza, przygotowując sie do wymiany nagrzewnicy, rozebrałem przedni pas, zrzuciłem tylny zderzak, dyfuzor, światła, by sprawdzić gdzieś nie czai się rude zło.
Długo nie szukałem by coś do roboty by się znalazło. Jak to mówią rude (zło) nigdy nie śpi i gdzieś się schowało.
Trochę prac będzie jak np w miejscu pod Akumulatorem ale nie ma tragedii będzie żyć
W międzyczasie przyszedł do mnie GT class 2 z podwyższeniami i wstępnie przymierzany przed rozbiorem.
Niestety nie jest to oryginał bo nie udało mi się znaleźć odpowiedniego więc skusiłem się na replike zrobioną perfect
I na koniec posta mała fotka z ostatniego spota w Jaworznie (śląskie), pozdro !
Re: BMW E36 Coupe by Xantin
Siema dawno mnie nie było, ale przez nawał pracy w tych covidowych czasach jest jak jest
Co tam z E36 ? A no już wam opisuję.
Jak wcześniej opisywałem ruszyliśmy z walka z rudym przyjacielem. Znaleźliśmy kilka smaczków po przednim "lakierniku" (firma bardzo dobrze prosperująca w moim mieście), kaszana nie robota.
Jak się okazało reperaturki błotników tył zostały wspawane tak że zgniły. W jaki sposób ? Spawy rozmieszczone tak rzadko że szpachla którą nakładali później była pomiędzy blachami, a od wewnętrznej strony zero zabezpieczenia goła blacha i druty od migomatu.
A teraz fotka jak grubo ( 3 - 4 cm ) bylo na samochodzie po nieudolnym spawaniu reperaturki. Szpachla dość grubo zaczynała się na tylnym pasie a kończy na przednim błotniku pasażera.
Wszystko zostało zdarte do gołej blachy i wspawane nowe bo to co było nie nadawało się już do niczego
Także darcie spawanie, darcie spawanie, darcie spawanie tak wyglądały ostatnie miesiące pracy przy e36
Jak to wyglądało w trakcie prac :
W między czasie wpadło kilka smaczków, na zdjęciach może ich nie być ale na bieżąco podeślę
-Yellow Hella Bosch
- Dokładka Hamann Motorsport
- Lusterka M pakiet OEM (aso)
- Zderzak M pakiet OEM (aso)
- Salonowa blacha 325i
Podkoloryzowane efektami, mini prezentacja jak się dokładka + zderzak prezentują na aucie
Aktualnie czekają na mnie śrubki w ocynku, mała część oczywiście bo plan zakłada wszystkie śrubki z zawieszenia w ocynku i odmalować wahacze być może w różne kolorki. Będzie także Bigbrake kit na tarczach z 330i E46 Tarcze 325mm a to już zobaczycie w przyszłym miesiącu jak i wiele inny zmian :3
Co tam z E36 ? A no już wam opisuję.
Jak wcześniej opisywałem ruszyliśmy z walka z rudym przyjacielem. Znaleźliśmy kilka smaczków po przednim "lakierniku" (firma bardzo dobrze prosperująca w moim mieście), kaszana nie robota.
Jak się okazało reperaturki błotników tył zostały wspawane tak że zgniły. W jaki sposób ? Spawy rozmieszczone tak rzadko że szpachla którą nakładali później była pomiędzy blachami, a od wewnętrznej strony zero zabezpieczenia goła blacha i druty od migomatu.
A teraz fotka jak grubo ( 3 - 4 cm ) bylo na samochodzie po nieudolnym spawaniu reperaturki. Szpachla dość grubo zaczynała się na tylnym pasie a kończy na przednim błotniku pasażera.
Wszystko zostało zdarte do gołej blachy i wspawane nowe bo to co było nie nadawało się już do niczego
Także darcie spawanie, darcie spawanie, darcie spawanie tak wyglądały ostatnie miesiące pracy przy e36
Jak to wyglądało w trakcie prac :
W między czasie wpadło kilka smaczków, na zdjęciach może ich nie być ale na bieżąco podeślę
-Yellow Hella Bosch
- Dokładka Hamann Motorsport
- Lusterka M pakiet OEM (aso)
- Zderzak M pakiet OEM (aso)
- Salonowa blacha 325i
Podkoloryzowane efektami, mini prezentacja jak się dokładka + zderzak prezentują na aucie
Aktualnie czekają na mnie śrubki w ocynku, mała część oczywiście bo plan zakłada wszystkie śrubki z zawieszenia w ocynku i odmalować wahacze być może w różne kolorki. Będzie także Bigbrake kit na tarczach z 330i E46 Tarcze 325mm a to już zobaczycie w przyszłym miesiącu jak i wiele inny zmian :3