[E30] Czy ktos pomoze
[E30] Czy ktos pomoze
Witam wszystkich mam problem posiadam BMW E30 320i silnik m20b20 oczywiscie jest instalacjia gazowa najzwyklejsza jaka moze byc. Problem jest tego typu ze mam ciezko zapalic musze dlugo krecic by zaskoczyla odpalm na bezynie. Czy moze ktos mial taki problem tego typu i wie jak go rozwiazac : : : : : Druga sprawa to jeszcze kontrolka od oleju swieci mi sie na checku w podsufitce czym to moze byc spowodowane za wszelkie sugestie i rady z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 13:07 przez Spinacz, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Czy ktos pomorze
sam masz odpowiedz na swoje pytanie w poscie ktory napisales.Auto masz palic na benzynie a nie na gazie jesli masz najzwyklejsza instalke czyli pierwszej gen,poniewaz nie masz czunika temp kolektora i tem cieczy chlodzacej zintegrowanej z instalka gazowa wiec poki auto jest zimne(ciecz nie osiagnie odpowiedniej temperatury )to gaz zamarza w reduktorze(nie bez powodu jest on ogrzewany i wlaczony w obieg chlodzenia)Spinacz pisze:Witam wszystkich mam problem posiadam BMW E30 320i silnik m20b20 oczywiscie jest instalacjia gazowa najzwyklejsza jaka moze byc. Problem jest tego typu ze mam ciezko zapalic musze dlugo krecic by zaskoczyla odpalm na bezynie. Czy moze ktos mial taki problem tego typu i wie jak go rozwiazac : : : : : Druga sprawa to jeszcze kontrolka od oleju swieci mi sie na checku w podsufitce czym to moze byc spowodowane za wszelkie sugestie i rady z gory dzieki
no fakt mozna w obie strony to zinterpretowac,ale jesli nie mozesz zapalic na benzynie to masz 2 opcje-pierwsza sprawdz jakie cisnienie podaje pompa,druga to ze masz zapieczone wtryskiwacze,ktore trzeba "wyprac" ultradzwiekami-maszyna o ktorej przecietny zakladacz gazu nawet nie slyszal i kazde Ci wymienic wtryskiwacze.Spinacz pisze:Zle mnie kolego zrozumiales zapalam na benzynie pozniej po przygazowaniu zmienia sie na gaz. Z benzyny ma ciezko zapalic
a wczesniej jezdzilo na gazie dlugo?Spinacz pisze:Auto posiadam jakis roczek prawie i od samego poczatku jest taki problem. Wtryski chyba dobrze dzialaja bo od czasu do czasu smigam na benzynie i jest ok po wcisniecju gazu woz reaguje bez zadnych peoblemow. A jak to rozpoznac czy to blad w kapie jechac na diagnostyke : : :
Re: Czy ktos pomorze
ja bym sprawdzil pompe paliwa i filtr.Spinacz pisze:Problem jest tego typu ze mam ciezko zapalic musze dlugo krecic by zaskoczyla odpalm na bezynie. Czy moze ktos mial taki problem tego typu i wie jak go rozwiazac : : : : :
malo oleju w silniku, czujnik uszkodzony, komp uszkodzonySpinacz pisze:Druga sprawa to jeszcze kontrolka od oleju swieci mi sie na checku w podsufitce czym to moze byc spowodowane za wszelkie sugestie i rady z gory dzieki
logiczne ze przez 5 lat wtryski sie zapieka mimo ze czasami silnik pracuje na benzynie.Tak jak pisalem sprawdz pierw jakei podaje cisnienie pompa a nie kombinuj zeby wymieniac na inna bo to nie ma sensu naprawa metoda "profesora cycka "a moze to bedzie to i sie uda a lepiej zalozymy na wszelki wypadek z wyzszego modelu.Nie ma sensu zakladac innej niz przewidziala fabryka(w niej pewnie 10 inzynierow siedzialo przez miesiac by dopasowac pompe a ty chcesz ich przechytrzyc)pompy o wiekszej wydajnosci przewidzine sa do dlubnietych aut ktore potrzebuja wiekszej dawki MPP.U ciebie narazie seria nie potrafi wydolic wiec pierw sprawdz cisnienie wydajnosc wtryskiwaczy i ew.wyprac je.Spinacz pisze:gaz jest od 2002r zamonttowany.Moze zalozc wdajniejsza pompe paliwa od 2.5i np : : : A co do oleju jest odpowiedni stan moze faktycznie mam czujnik uszkodzony lub blad na kapie.
widze mimo wszystko dales pytanie ktos sie wysila by Ci pomoc a ty zlewasz temat.jesli nie masz zamiaru diagnozowac usterki nie truj tylka ludziom z forum.Spinacz pisze:Malo tego ze mam problem z odpalaniem to teraz jeszcze doszedl taki ze kontrolka cisnienia oleju swieci caly czas chyba silnik mi sie konczy powoli