[E36] 325i coupe krzysia
a jakies certyfikaty masz na to?Krzys pisze:320zl zaplacilem. Jak dla mnie Do tego mam rok gwarancji i pol roku gwarancji jak by zarnik sie spalil. do tego w promocji moge dostac zarowki jak by mi sie spalily prawie za darmo
bo kumpel handluje xenonami i dostal jakis papier z policji ze xenonki sa OK ( a sam wyszedl z pismem do policji)
jak masz 6tys k. to nic nie musisz miec , za duzo gazet , ale schody zaczynaja sie jak masz juz 8tys k , wtedy nic niepomoze , chyba ze dobrze zagadasz i alozysz normalne zarowkicybek1984 pisze:zeby jezdzic na xenonie potrzebne jest samopoziomowanie i spryskiwacze inaczej jak zawias pisal ryzyk fizyk
Juz kiedys mowilem. Ale powtorze
POLSKIE PRAWO JEST CHORE :!: Bo tak jak Krzys mowi w serii e46 mialy montowane niektore xenon a spryskiwaczy nie bylo... Tak samo ja mam w aucie 4 pasy a w dowodzie wbite 5 osob i jak by mnie zatrzymali w 5 osob auto i jedna ma niezapiete pasy to moga sie przyczepic ale nie musza
Sorka ze w twoim temacie
POLSKIE PRAWO JEST CHORE :!: Bo tak jak Krzys mowi w serii e46 mialy montowane niektore xenon a spryskiwaczy nie bylo... Tak samo ja mam w aucie 4 pasy a w dowodzie wbite 5 osob i jak by mnie zatrzymali w 5 osob auto i jedna ma niezapiete pasy to moga sie przyczepic ale nie musza
Sorka ze w twoim temacie
ja znalazlem taki artykul i faktycznie samopoziomowanie i spryski widze nie sa potrzebne a to co napisalem wczesniej ze potrzebne wyczytalem w autoswiecie moze faktycznie lepiej mniej czyta gazetek
Co mowia przepisy
Jezeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejsc proces homologacji powinno byc wyposazone w wysokocisnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadac system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedazy nowego samochodu. W przypadku przerobek przepisy nie mowia nic na temat specjalnych wymagan co do lamp xenonowych.
Obowiazujace “Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdow” o reflektorach mowi jedynie o ich ilosci, barwie swiatla, rozmieszczeniu, sposobie przelaczania, widocznej granicy swiatla-cienia, ustawieniu swiatel, i sile swiecenia. Nie ma tam rozroznienia na swiatla zwykle i wyladowcze, nie ma tez mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, ze dodatkowe systemy nie sa wymagane (ale oczywiscie mozliwe do zainstalowania).
O ile system czyszczenia jest dosyc latwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierajac sie na szybach reflektorow ogranicza strumien swiatla i rozprasza go, powodujac oslepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Wiekszosc samochodow wyposazonych jest w elektryczny korektor ustawienia swiatel w kabinie kierowcy, wiec majac swiadomosc posiadania bardzo silnych swiatel, dobrze jest korygowac ustawienie w przypadku obciazenia tylu.
W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnetrznie, niemozliwe sa do odroznienia od fabrycznych xenonow. Dobrze ustawione nie beda oslepialy!
sorry za OT ale to mianem zakonczenia dyskusji na temat xenonow
Co mowia przepisy
Jezeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejsc proces homologacji powinno byc wyposazone w wysokocisnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadac system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedazy nowego samochodu. W przypadku przerobek przepisy nie mowia nic na temat specjalnych wymagan co do lamp xenonowych.
Obowiazujace “Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdow” o reflektorach mowi jedynie o ich ilosci, barwie swiatla, rozmieszczeniu, sposobie przelaczania, widocznej granicy swiatla-cienia, ustawieniu swiatel, i sile swiecenia. Nie ma tam rozroznienia na swiatla zwykle i wyladowcze, nie ma tez mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, ze dodatkowe systemy nie sa wymagane (ale oczywiscie mozliwe do zainstalowania).
O ile system czyszczenia jest dosyc latwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierajac sie na szybach reflektorow ogranicza strumien swiatla i rozprasza go, powodujac oslepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Wiekszosc samochodow wyposazonych jest w elektryczny korektor ustawienia swiatel w kabinie kierowcy, wiec majac swiadomosc posiadania bardzo silnych swiatel, dobrze jest korygowac ustawienie w przypadku obciazenia tylu.
W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnetrznie, niemozliwe sa do odroznienia od fabrycznych xenonow. Dobrze ustawione nie beda oslepialy!
sorry za OT ale to mianem zakonczenia dyskusji na temat xenonow