[E30] M40 wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

[E30] M40 wymiana oleju z mineralnego na półsyntetyk

Post autor: Admin »

Witam, czeka mnie na dniach wymiana oleju, no i właśnie tutaj moje pytanie czy to jest dobra decyzja żeby zmieniać z minerala na semisyntetic? W zasadzie każdy mechanik i z kim nie pogadam mi to radzi bo zatyka to kanaliki tak samo na forum bmw klub polska, tylko 1 z użytkownikow naszego klubu powiedzial mi ze to zalezy od klasy lepkosci a nie czy to jest mineral czy semi.

w książce i po naklejkach wiem że samochód od ponad 100tyś jeździ na mineralnym texaco, sam jak zmienialem w pazdzierniku 2 lata temu to wlałem mobil mineral 15w40 i przy okazji wymienilem popychacze, splanowalem glowice, wymienilem uszczelke pod glowica, teraz chce go zalac 10w40 też mobilem tylko ze semi, przy okazji zdjąć miche olejową bo jest strasznie zniszczona i zawiezc do zaspawania dziurek polamanego ozebrowania i rys, wymienic też uszczelke miski.

czego moge sie spodziewac po wymianie?? czy faktycznie dla silnika to bedzie lepiej??
dodam też że nie jeżdże tym autkiem w zime i jest garażowane.
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 12:56 przez Admin, łącznie zmieniany 1 raz.
scrozer

Post autor: scrozer »

Jarek tak jak Ci już mówiłem lepkość na 1 miejscu półsyntetyk po 1 na zimnym bedzie o wiele sprawniejszy niż minerał więc nie ma sie co zastanawiać po drugie do m40 mobil sie nie nadaje i to powie Ci każdy kto ma w tej dziedzinie pojęcie.
Tak naprawde najroządniejszym wyjściem dla m40 sa praktycznie 3 oleje które Ci nie sprawią niespodzianek shell 10w40 castrol 15w40 motul 5100 10w40 wybierzesz oczywiście co będziesz chciał DECYZJA NALE¯Y DO CIEBIE ale te są najodpowiedniejsze dla m40. :)

Ja teraz jeżdze 3 wymiane na shellu i jest tak samo dobrze jak było na motulu 5100 z Mobilem zaczeły się kłopoty od samego początku a jeżdziłem od zawsze na mobilu ale w tym silniku nie sprawdził sie kompletnie.
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

heh tylko że jeszcze ja mam taki problem że kupilem sobie juz mobilka, juz w grudniu i teraz sobie czeka na zmiane, qrde chyba jednak go tym mobilem zaleje i bede z przerazeniem silnik kontrolowal :/ jak go bedzie spalał czy wypluwał to przynajmniej mi go troszke przeczysci, ale nastepny to już bedzie taki jaki piszesz :) bo na moim autku eksperymentowac nie będę.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

tylko zeby ci nie zaczal brac oleju. Bo jak wiadomo mineral jest gesciejszy od polsyntentyku i tam gdzie miales nieszczelnosc i nagar zakleil to rzadszy olej ci to wyplucze i moze zaczac brac olej. Tym bardziej ze od 100tkm lejesz mineralny
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
scrozer

Post autor: scrozer »

kolebka pisze: problem że kupilem sobie juz mobilka
Powiem Ci tak spróbuj odsprzedać olej powinien sie chętny znaleźc.
Po 2 co mi sie zaczeło dziać na mobilu po zmianie oleju nie wiem na czym on wcześniej był po mobil to 1 olej który zalałem go wpo kupnie przez pierwsze 1000km było ok prócz tego ze coraz częsciej zaczoł wydawać na zimnym dziwne dzwieki i stuki no i pierwsza trasa kedzierzyn-warszawa-kędzierzyn srednio jechałem 130km/h spalił 1,5 litra oleju a to jest tylko 800km pozatym olej był czarny jak smoła oczywiście myslałem ze remont silnika bo dziadek miał juz pod 200tys a piorun wie ile go przekręcili :D ale okazało sie ze nic w nim nie ma zalałem motulem i na 10tys do wymiany dolałem 300ml na shellu na 10 tys dolałem 400ml teraz po wymianie pierścieni panewek popychaczy itp na 8 tys nie wlałem ani grama tez jest zalany shellem.
Darkshine

Post autor: Darkshine »

A ja mam chyba elf lub tytan motor oil nie powiem na 100% bo lany z beczki i zrobiłem niecałe 10 tyś, i nie spalił nawet grama :grin: oczywiście syntetyk , oleje z beczki lane do autobusów :mrgreen:
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

polecam Valvoline Max life poczytaj http://www.valvoline.pl/index_maxlife_gama.html bardzo dobry olej jeden z najlepszych ! u mnie wszystkie bawarki jezdzą na nim i każdy z rodziny widzi poprawe w pracy silnika (ciszej chodzi, elastyczniej i silnik jest bardziej szczelny)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

ja lalem przez dwie wymiany Valvoline i zmienilem na Liquy Moly i jest troche lepiej jesli chodzi o spalanie oleju. Na texaco byla porazka.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

przemyslalem sprawe i jednak zakupie ten motul 5100 bo na majowke robie 800km i nie chce miec na trasie problemow, a mobila wleje sobie do cc i do cadiego :P
scrozer Twoja wypowiedz mnie przekonała głównie dlatego ze wiem ze masz m40
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

Krzys pisze:ja lalem przez dwie wymiany Valvoline i zmienilem na Liquy Moly i jest troche lepiej jesli chodzi o spalanie oleju. Na texaco byla porazka.
zależy gdzie rozlewany bo nasi mogą mieszać, mój ojciec sprowadza bodajże z niemiec w większych ilościach i jest pewny! kto co woli u nas Valvoline sie sprawdził :)
cybek1984

Post autor: cybek1984 »

a ja slyszalem ze mineral to zabojstwo dla silnika w poprzedniej tez slychac bylo jak klepaly zawory po zalaniu mineralem zawory zaczely dopiero walic zrobilem ok 4000km i padl mi silnik konieczny byl remont dlatego lal bym polsyntetyk ale to twoja decyzja
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

no ja wlasnie chce zmienic mineralke na semisyntetic
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

no to uzupełnie temat :) wymieniony olej na shella semisyntetic i zrobione 2tyś, silnik jak cykał tak cyka, przyspieszenie jezeli chodzi o odczucia to to samo, jedynie spalanie spadło ale robie male trasy a teraz jest cieplej wiec ciezko powiedziec czy to przez olej, jedynie co to cieknie przez uszczelke miski, mimo ze wymienilem na nową ale to pewnie wina samej miski bo juz 2 razy spawana to moze byc juz krzywa, przy nastepnej wymianie bedzie nowa :)

takze moge powiedziec ze u mnie wymiana z minerala na semi przebiegla bezstresowo :) ale na pełny syntetyk to juz nie bede ryzykował :)
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

jak będziesz znów wymieniał to przetestuj valvoline max life 10W40 , bańka 4 litry ok 100 zł !
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

ja juz jezdzilem na tym oleju. Bez rewelacji.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
ODPOWIEDZ