Tarcza przegubu wału kardana
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10
to jest jedynka (1)
jest to z gumy i mam juz to wytrzaskane, mechanik powiedzial ze do wymiany znalazlem to w katalogu febi cena 86 zl
to jest jedynka (1)
jest to z gumy i mam juz to wytrzaskane, mechanik powiedzial ze do wymiany znalazlem to w katalogu febi cena 86 zl
to sie nazywa przegub walu (chyba :))wymienialem to przy swojej musisz wejsc koniecznbie na kanal odkrecic 6 srub 17 lub 18 kluczem conac pierwsza czesc walu do tylu(musisz go zsunac,inaczej ci guma nie wyjdzie i,odkrecic i spowrotem zsunac przykrecic nowa o i juz troche zabawy i cieki dostep mi to Zajelo okolo 20 min samej roboty + 20 min,wk...wiania sie i przeklinania :)))ale sukcesik
pp100 dzieki za instrukcje - co i jak.
Znalazlem to w katalogu Febi
Troche dziwna nazwa, ale zobaczcie sami
http://212.110.107.100/febi/webartikel4 ... 18&p_gui=0
Znalazlem to w katalogu Febi
Troche dziwna nazwa, ale zobaczcie sami
http://212.110.107.100/febi/webartikel4 ... 18&p_gui=0
Czy to mi bedzie pasowac ?pp100 pisze:do uslug niop tak jak mowilem przegub walu:)
http://moto.allegro.pl/item175952097_pr ... ny_ss.html
Chyba to jest to, zgadza sie Nr oryginalu: 26 11 1 225 624
ale poki co to w sobote wymieniam laczniki stabilizatorow i koncowki drazkow, a w poniedzialek tlumik koncowy i jestem splukany
przegub elestyczny walu jest dosc trudny w wymianie szczegulnie w bmw seri5 i najlepiej jest to zrobic na kanale , choc ja juz kilka razy robilem to na podjazdach w garazu jednak nie polecam ze wzgledu na duze ryzyko wypadku oraz bardzo niewygodna pozycje robocza .
Mozna to zrobic bez zrzucania wydechu ale trzeba przynajmniej sciagnac zawiesia wydechu, aby maxymalnie obwisnol wydech.
odkrecamy pierwsze trzy sruby mocowania walu do przegubu , potem podpore walu.
oczywiscie nalezy zdemontowac rowniez wszelkie oslony termiczne ,ktore moga przeszkadzac , jednak to czesto sie konczy urwaniem srob mocujacych te oslony
Pozostaje jeszcze odkrecic nakretke kontrujaca na wieloklinie aby mozna bylo w razie trudnosci rozpolowic wal , jednak nalezy zaznaczyc obie polowy walu w taki sposob aby zlozyc identycznie jak byl, w przeciwnym wypadku jesli przeskoczymy przynajmniej o jeden zab na wieloklinie to napewno pojawia sie wibracje .
po tym wszystkim odkrecamy pozostale 3 sruby przegubu .
Przy okazji mozemy skontrolowac luz na wieloklinie walka ze skrzyni z mocowaniem przegubu.
Luz w tym miejscu jak i w dalszej czesci ukladu napedowego charakteryzuje sie metalicznym stukiem przy zmianie obciazenia ( hamowanie -przyspieszanie).
Mozna to zrobic bez zrzucania wydechu ale trzeba przynajmniej sciagnac zawiesia wydechu, aby maxymalnie obwisnol wydech.
odkrecamy pierwsze trzy sruby mocowania walu do przegubu , potem podpore walu.
oczywiscie nalezy zdemontowac rowniez wszelkie oslony termiczne ,ktore moga przeszkadzac , jednak to czesto sie konczy urwaniem srob mocujacych te oslony
Pozostaje jeszcze odkrecic nakretke kontrujaca na wieloklinie aby mozna bylo w razie trudnosci rozpolowic wal , jednak nalezy zaznaczyc obie polowy walu w taki sposob aby zlozyc identycznie jak byl, w przeciwnym wypadku jesli przeskoczymy przynajmniej o jeden zab na wieloklinie to napewno pojawia sie wibracje .
po tym wszystkim odkrecamy pozostale 3 sruby przegubu .
Przy okazji mozemy skontrolowac luz na wieloklinie walka ze skrzyni z mocowaniem przegubu.
Luz w tym miejscu jak i w dalszej czesci ukladu napedowego charakteryzuje sie metalicznym stukiem przy zmianie obciazenia ( hamowanie -przyspieszanie).