[E36] 325 Turbo Coupe Korony
Na 100% się zmierzymy, tylko chce poczekać aż nowa turbina będzie w aucie. Kisol, wtedy jak jechałes to było jeszcze nie wystrojone jak trzeba, teraz jeździ lepiej, a z nową turbosprężarką będzie jeszcze jakieś 20% lepiej bez podnoszenia doładowania A jak mocy będzie brakować to się boost lekko podniesie - to jest właśnie przewaga silników turbo nad wolnossącymi gdzie dodatkowych KM tak łatwo uzyskac nie idzie
PS: Znajomy ma 2,8 kompresor (0,3-0,4bar - ok 260KM) i każde E36 M3 dostaje baty szczególnie z rolowanego, ostatnio też S4 (310KM) - moment obrotowy >400Nm przy 2500obr/min robi swoje
PS: Znajomy ma 2,8 kompresor (0,3-0,4bar - ok 260KM) i każde E36 M3 dostaje baty szczególnie z rolowanego, ostatnio też S4 (310KM) - moment obrotowy >400Nm przy 2500obr/min robi swoje
Tylko że ty masz 320KM a standardowe S4 260KM... a tamto S4 było w wykresem na 310KM...Pietrek ///M3evo pisze:Ja tez S4 zostawiłem dosyc mocno napisz mi numer kom na wiadomosc prv to sie zgadamy, no i moze pomozesz bo kolega chce wkładac do z3 2,8 turbo
Jak dojdzie w końcu maja nowa zabawka dam wam znać
Korona a ze Twoj sprzet chodzi na lpg to plotka czy prawda?bo jesli to wszystko rzeczywiscie jest zmotane pod lpg to serio wielki podziw chodz czasem auto lepiej chodzi i latwiej osiagnac lepsze parametryna gazie niz na Pb ale nie wielu sie tego podejmuje bo w tym srodowisku lpg jest powszechnie nielubiane.Na ogol narzekaja Ci ktorzy nie maja o nim bladego pojecia jak rowniez w wielku przypadkach -wogole na nim nie jezdzil.pozdr
LPG sekwencja - zakładana oczywiście przeze mnie. Całość wystrojona podobnie jak na PB na laptopie za pomocą sondy szerokopasmowej i czujnika EGT. Mieszanka nie jest uboga, EGT identyczne jak na PB. LPG służy do przemieszczania się z miejsca na miejsce, zaś PB do szybszej jazdy - auto pali naprawdę sporo, a ja wolę ładować kasę w kolejne modyfikacje niż przepalać pieniądze jadąc do supermarketu... Jako ciekawostka dodam że LPG ma większą liczbę oktanową niż PB więc można zapomnieć o ewentualnym spalaniu stukowym nawet przy dużym doładowaniu, więc jazda na gazie jest bezpieczniejsza niż na benzynie (o ile znajdzie się odpowiednio wydajna instalacja bo z tym będzie problem). Jedyny minus to butla ważąca ok 40kg + paliwo...
Mit o szkodliwości LPG pochodzi od osób którym instalator spiepszył coś przy montażu lub po prostu źle dobrał / wyregulował. Uboga mieszanka = wysokie EGT i problemy pewne. Przy wydajnej instalacji i dobrym wystrojeniu auto będzie chodzić podobnie jak na PB. Większa awaryjność może się wiązać z tym że jest po prostu więcej elementów w aucie które może się popsuć (mamy przecież dwa układy zasilania w paliwo z bardzo dużą uilością czujników itd)
Temat jednak nie o tym więc nie robić OT
Mit o szkodliwości LPG pochodzi od osób którym instalator spiepszył coś przy montażu lub po prostu źle dobrał / wyregulował. Uboga mieszanka = wysokie EGT i problemy pewne. Przy wydajnej instalacji i dobrym wystrojeniu auto będzie chodzić podobnie jak na PB. Większa awaryjność może się wiązać z tym że jest po prostu więcej elementów w aucie które może się popsuć (mamy przecież dwa układy zasilania w paliwo z bardzo dużą uilością czujników itd)
Temat jednak nie o tym więc nie robić OT
Ehhh wywod ładny i pouczajcy dla tych co nie maja zielonego pojecia o temacie ,jesli chodzi o mnie doskonale rozumie zasade dzialania, sens wkladania lpg itp itd. sam wczesniej mialem 8 aut na lpg nerwow zjadlem na tym mase, szczegolenie przy lpg w moim e36 coupe ale powiem tyle -mase doswiadczen i pozytywnego zdania ze wzgledow oszczednosciowych ,co pozwolilo mi sie przesiasc na trzeciego w okresie ostatniego roku tdi-ka,bo powiem ze by nie lpg to bym dalej bruzdzil po forach jaki lpg to syf(nie majac pojecia o nim i kozysciach z niego plynacych ) itp a w garazu by mi stalo 23 letnie e30(sorki jesli trafilem w rocznik -to tylko przyklad nie szyderstwo) w ktorym by rezerwa swiecila non stop i bym przeliczal kazdy przejechany kilometr.Po prostu jesli sie chcesz rozwijac to to dobry sposob na oszczednosc bo kogo rzeczywiscie stan na tankowanie pozeracza paliwa to nie jezdzi kilkunastoletnim autem i mimo kozaczenia na stacji zaciska zeby patrzac na cene i spalanie.Sorki za OTkorona pisze:LPG sekwencja - zakładana oczywiście przeze mnie. Całość wystrojona podobnie jak na PB na laptopie za pomocą sondy szerokopasmowej i czujnika EGT. Mieszanka nie jest uboga, EGT identyczne jak na PB. LPG służy do przemieszczania się z miejsca na miejsce, zaś PB do szybszej jazdy - auto pali naprawdę sporo, a ja wolę ładować kasę w kolejne modyfikacje niż przepalać pieniądze jadąc do supermarketu... Jako ciekawostka dodam że LPG ma większą liczbę oktanową niż PB więc można zapomnieć o ewentualnym spalaniu stukowym nawet przy dużym doładowaniu, więc jazda na gazie jest bezpieczniejsza niż na benzynie (o ile znajdzie się odpowiednio wydajna instalacja bo z tym będzie problem). Jedyny minus to butla ważąca ok 40kg + paliwo...
Mit o szkodliwości LPG pochodzi od osób którym instalator spiepszył coś przy montażu lub po prostu źle dobrał / wyregulował. Uboga mieszanka = wysokie EGT i problemy pewne. Przy wydajnej instalacji i dobrym wystrojeniu auto będzie chodzić podobnie jak na PB. Większa awaryjność może się wiązać z tym że jest po prostu więcej elementów w aucie które może się popsuć (mamy przecież dwa układy zasilania w paliwo z bardzo dużą uilością czujników itd)
Temat jednak nie o tym więc nie robić OT
Ja co do lpg to moze nie mam doswiadczenia bo nigdy nie miałem w zadnym wozie ale mam swoje zdanie-oszczednos jest wielka a spadek mocy jeszcze wiekszy!!! Z doświadczenia tu w chałupkach naprawde duzo (15szt sie przewineło jak nie wiecej)Bmek zostało przerobionych na gaz i w kazdej spadła bardzo wyraznie wyczuwalna moc, robilismy juz rózne testy mase wyscigów u róznych mechaników był lpg zakładany ale jedyna kozysc jaka była to :ekonomia ale juz nie dynamika BMW. Ale patrząc na ceny paliwa to każdego serce boli a oszczedzac trzeba
Bzdury wypisujesz. Gdzie spadek mocy w aucie z sekwencją jak jedziesz na PB? A jak stroisz LPG na hamowni (co wiele zakładów montujących instalki już robi) to masz osiągi lepsze niż na benzyniePietrek ///M3evo pisze:oszczednos jest wielka a spadek mocy jeszcze wiekszy!!! Z doświadczenia tu w chałupkach naprawde duzo (15szt sie przewineło jak nie wiecej)Bmek zostało przerobionych na gaz i w kazdej spadła bardzo wyraznie wyczuwalna moc
Nie róbcie OT, jak chcecie załóżcie nowy temat.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
no wreszcie widze tutaj ukazalo sie swiatlo dzienne potwora no i zobacz niedawno 2.0 tam bylo a teraz juz rakieta
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
Korona szkoda ze nie wpadłeś na wały jakieś miesiąc temu co ugadywaliśmy sie tu na forum! to był pomysł mojego brata(srebny sedan 2.5) i Twój bo raz Cie gdzieś spotkał na drodze i gadaliście! miałeś przyjechać a Cie nie było, obejrzelibyśmy te Twoje autko! czytałem Twój temat na streetracing i zaimponował mnie dość troche a jedno pytanie czy teraz te większe turbo włożysz na górze obok silnika czy tak jak te masz na dole....przecież tam Ci więcej "syfu" łapie ! No i w jaką moc celujesz ?! brat mi tez mówił ze zakuwasz go no i te większe turbo.....nieżle Mysle ze zobaczymy na własne oczy efekty
korona pisze:Bzdury wypisujesz. Gdzie spadek mocy w aucie z sekwencją jak jedziesz na PB? A jak stroisz LPG na hamowni (co wiele zakładów montujących instalki już robi) to masz osiągi lepsze niż na benzyniePietrek ///M3evo pisze:oszczednos jest wielka a spadek mocy jeszcze wiekszy!!! Z doświadczenia tu w chałupkach naprawde duzo (15szt sie przewineło jak nie wiecej)Bmek zostało przerobionych na gaz i w kazdej spadła bardzo wyraznie wyczuwalna moc
Nie róbcie OT, jak chcecie załóżcie nowy temat.
Lepsze osiągi na LPG ?? chyba 2 minuty po montazu !!!!!
Nastepnym razem pisz normalne posty a nie na 3/4 strony!! - Admin
Ostatnio zmieniony 2008-06-12, 21:44 przez Ficek, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Kamil, chyba jakoś inaczej to powiedzonko leciałok64 pisze:.... widze tutaj ukazalo sie swiatlo dzienne potwora
no i zobacz niedawno 2.0 tam bylo a teraz juz rakieta
Wtedy jak twój brat był u mnie od razu mówiłem że nie przyjadę w te sobote... Nowa turbina idzie w miejsce starej - po pierwsze zmiana położenia wiązała by się z bardzo dużymi zmianami (orurowanie, wydech kolektor itd), po drugie umiejscowienie jej u góry nie ma logicznego uzasadnienia, chyba że będzie bardzo duże turbo z kolektorem równoodległościowym. Na obecnym setupie z nową turbiną nie chce przekraczać 330KM i 450Nm; tłoki mogą więcej nie wytrzymać, wtryski także. Kute tłoki zamówię po wakacjach i będą już w 2,8l, koszt kompletu 6szt z pierścieniami to ok 3tys zł, więc zależy to jeszcze od finansów. Na nowym silniku + jeszcze parę modyfikacji będzie jakieś 370-400KM i jakieś 500Nm przy 1-1,2bar; nowa turbina starczy do ok. 500KM...Killme pisze:Korona szkoda ze nie wpadłeś na wały jakieś miesiąc temu co ugadywaliśmy sie tu na forum! to był pomysł mojego brata(srebny sedan 2.5) i Twój bo raz Cie gdzieś spotkał na drodze i gadaliście! miałeś przyjechać a Cie nie było, obejrzelibyśmy te Twoje autko! czytałem Twój temat na streetracing i zaimponował mnie dość troche a jedno pytanie czy teraz te większe turbo włożysz na górze obok silnika czy tak jak te masz na dole....przecież tam Ci więcej "syfu" łapie ! No i w jaką moc celujesz ?! brat mi tez mówił ze zakuwasz go no i te większe turbo.....nieżle Mysle ze zobaczymy na własne oczy efekty
Tak, na LPG możesz mieć lepsze osiągi niż na PB - stroi się to dokładnie tak samo jak robią tunerzy w przypadku remapu czy też "czip tuningu", czyli modyfikuje mapy paliwa w odpowiednich obszarach, można więc poprawić fabryczny moc i moment. Zapoznaj się z zasadą działania nowoczasnej instalacji sekwencyjnej, nie mam ochoty dyskutować o rzeczach dla mnie oczywistych, jeżeli ty nie masz pojęcia jak to działa. Koniec OTFicek pisze: Lepsze osiągi na LPG ?? chyba 2 minuty po montazu !!!!!