[E36] TURBO instalacja
[E36] TURBO instalacja
jak w temacie chcialbym sie dowiedzieć gdzie można znaleźć kogoś kto sie zajmuje instalacją TURBO , tylko fachowcy garażowce itd. mnie nie interesują
do tego pytania chcialbym również dodać ze Turbo bedzie zakładane w Bmw e36 328i
myślę ze tak na 0.8bar-a , jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewać ?
i czy 0.8 to względna opcja?
do tego pytania chcialbym również dodać ze Turbo bedzie zakładane w Bmw e36 328i
myślę ze tak na 0.8bar-a , jakiego przyrostu mocy mozna sie spodziewać ?
i czy 0.8 to względna opcja?
Ostatnio zmieniony 2008-10-04, 09:12 przez zawias, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw zapytam czy wiesz z jakimi kosztami się to wiąże?
Najtańsza opcja doładowania np kompresorem na 0,4bar (ok 250KM) bez ruszania silnika to ok 6-8tys, przy turbo trochę więcej.
0,8bar to dużo jak na seryjny silnik, jak ma być trwałe to trzeba zakuć, zmienić sprzęgło itp co podniesie koszt jeszcze o jakieś 5-8tys.
Jakiej mocy sie spodziewać? Przy "dobrych wiatrach" tzn odpowiedniej wielkości turbosprężarka, zmieniony wydech, dobrze wystrojone itd można przyjąć że 0,8bar da dodatkowe 80% mocy wyjściowej tak więc 300KM spokojnie przekroczysz
Szczerze to taniej wydzie cie swap na silnik z M3 albo na V8, poważnie
Co do "fachowców" - zdziwiłbyś się jakie fackupy wypuszczają duże firmy, auta źle zrobione, zgubione części, bardzo długie okresy wykonania (kilka miesięcy) itp.
Mogę wykonać dowolną modyfikację w BMW, przy czym jakość nie będzie odbiegać w najmniejszym stopniu od np VTG - wszystko kwestja kasy, jeżeli właściciel jest gotów płacić za kolanka na dolot Samco po 200zł/szt, kolektor wydechowy "barany" z nierdzewki za 1500zł itd to nie ma problemu - auto może wyglądać jak z katalogu amerykańskiego tunera BMW.
Najtańsza opcja doładowania np kompresorem na 0,4bar (ok 250KM) bez ruszania silnika to ok 6-8tys, przy turbo trochę więcej.
0,8bar to dużo jak na seryjny silnik, jak ma być trwałe to trzeba zakuć, zmienić sprzęgło itp co podniesie koszt jeszcze o jakieś 5-8tys.
Jakiej mocy sie spodziewać? Przy "dobrych wiatrach" tzn odpowiedniej wielkości turbosprężarka, zmieniony wydech, dobrze wystrojone itd można przyjąć że 0,8bar da dodatkowe 80% mocy wyjściowej tak więc 300KM spokojnie przekroczysz
Szczerze to taniej wydzie cie swap na silnik z M3 albo na V8, poważnie
Co do "fachowców" - zdziwiłbyś się jakie fackupy wypuszczają duże firmy, auta źle zrobione, zgubione części, bardzo długie okresy wykonania (kilka miesięcy) itp.
Mogę wykonać dowolną modyfikację w BMW, przy czym jakość nie będzie odbiegać w najmniejszym stopniu od np VTG - wszystko kwestja kasy, jeżeli właściciel jest gotów płacić za kolanka na dolot Samco po 200zł/szt, kolektor wydechowy "barany" z nierdzewki za 1500zł itd to nie ma problemu - auto może wyglądać jak z katalogu amerykańskiego tunera BMW.
wiec ja proponuje Ci zaczac od wycieczki na hamownie obciazeniowa, zobaczyc czy wogole trzyma serie...zawias pisze:
moja 328 ma byc mocniejsza od serii i czekam na powazne propozycje
raz piszesz, ze chcesz go lekko podkrecic do 230km, a innym razem ze chcesz mu dmuchnac 0,8bara wiec wnioskuje z tego,ze niebardzo masz pojecie albo sam nie wiesz czego chcesz.
jesli chodzi o turbo. sprawa nie jest prosta, jesli chcesz to dac profi ludziom do roboty licz sie z kosztami ok 10.000 pln za soft czyli <0,5bara. oczywiscie warunek - silnik w idealnym stanie. w 80% przypadkow konieczny jest wiekszy lub mniejszy remont silnika przed turbieniem.jesli chcesz wiecej dmuchnac trzeba juz duzo grubiej porzezbic a co za tym idzie koszta duzo wieksze. pozdro
no niestety jak nie siedzisz zabardzo w temacie, wszystko zlecasz komus a sam nic nie robisz to koszty uturbienia auta beda zawsze duze. Co innego jak cos tam juz wiesz, jakies doswiadczenie oraz garaz i narzedzia masz to inna sprawa. Tak jak ja np robie to co moge we wlasnym zakresie, a na zewnatrz zlecam tylko te rzeczy, ktorych sam nie dam rady lub nie mam warunkow do ich wykonania.. wtedy moze byc duzo taniej. ale znam tez osoby ktore praktycznie wszystko robily same od poczatku do konca i uturbiali samochod za kwote lacznie ok 3000-3500zl i nawet jezdzilo to
1. jak napisał wyżej Krzyś - zmiana kolektora ssącego, wydechowego, zmiana wydechu i na koniec remap pod te mody (nie żaden czip za 100zł!) i powinno być z 230KM. Koszt ok 2500, jeżeli do tego odchudzisz auto o paredziesiąt kilo to juz bedzie wyraźnie szybsze od innych 328
2. swap na inny silnik - wbrew pozorom nie ma się czego bać, na allegro jest w tej chwili pare silników z M3 za ok 6tys, są też M54B30 za podobną kasę. Do tego robocizna jakieś 1500zł, swój silnik sprzedajesz za 3tys z osprzętem więc całość kosztuje ok 5tys i masz 286KM. Może być też swap na V8 - dużo większy moment obr, piękny dźwięk i niepowtarzalne auto. Koszt silnika mniejszy ale za to droższy swap więc wyjdzie cenowo podobnie
3. prosta instalacja 328 Kompresor - w pełni odwracalna modyfikacja, na seryjnym silniku jakieś 0,4bar. Znajomy miał cos takiego i 260KM/390Nm - jeździło to lepiej niż M3, silnik dzielnie to znosił, obecnie instalacja jeździ już w innym aucie też bezproblemowo. Przy czym frajda z jazdy wieksza niz w M3 bo silnik ciągnie od samego dołu jak mocny diesel. Myśle że za 5-6tys udało by się takie cos założyć
4. instalacja turbo, koszty ok 8000 za 300KM, 15-20tys za ok 400KM, moc w zasadzie nieograniczona - koszty zresztą także Koszty są podane orientacyjnie, zależy to od użytych podzespołów i przeprowadzonych modyfikacji silnika, no i od firmy która to zrobi.
2. swap na inny silnik - wbrew pozorom nie ma się czego bać, na allegro jest w tej chwili pare silników z M3 za ok 6tys, są też M54B30 za podobną kasę. Do tego robocizna jakieś 1500zł, swój silnik sprzedajesz za 3tys z osprzętem więc całość kosztuje ok 5tys i masz 286KM. Może być też swap na V8 - dużo większy moment obr, piękny dźwięk i niepowtarzalne auto. Koszt silnika mniejszy ale za to droższy swap więc wyjdzie cenowo podobnie
3. prosta instalacja 328 Kompresor - w pełni odwracalna modyfikacja, na seryjnym silniku jakieś 0,4bar. Znajomy miał cos takiego i 260KM/390Nm - jeździło to lepiej niż M3, silnik dzielnie to znosił, obecnie instalacja jeździ już w innym aucie też bezproblemowo. Przy czym frajda z jazdy wieksza niz w M3 bo silnik ciągnie od samego dołu jak mocny diesel. Myśle że za 5-6tys udało by się takie cos założyć
4. instalacja turbo, koszty ok 8000 za 300KM, 15-20tys za ok 400KM, moc w zasadzie nieograniczona - koszty zresztą także Koszty są podane orientacyjnie, zależy to od użytych podzespołów i przeprowadzonych modyfikacji silnika, no i od firmy która to zrobi.
Pierwsza opcja mimo że daje najmniejsze przyrosty wymaga najwięcej staranności. Zwłaszcza przy wydechu i końcowym strojeniu.
Kolektor ssący mam i mogę zamontować, wydechowy "barany" kupisz na allegro, wydech musi policzyć i zrobić firma z doświadczeniem, podobnie strojenie. Ceny które podałem są orientacyjne i zawierają części, czasem za robote trzeba dopłacić (montaz kolektorów można wykonać samemu)
Kolektor ssący mam i mogę zamontować, wydechowy "barany" kupisz na allegro, wydech musi policzyć i zrobić firma z doświadczeniem, podobnie strojenie. Ceny które podałem są orientacyjne i zawierają części, czasem za robote trzeba dopłacić (montaz kolektorów można wykonać samemu)