mam pare pomyslow (np podpiecie pod czyjnik cisnienia oleju) ale wolealbym zeby sie wypowiedzial ktos kto sie juz moze tym tematem zajmowal
jak wiadomo ju chyba wszystkim nasi oslowie ustanowili ze caly rok smigamy na swiatlach (jak dla mnie bomba)
ale szkoda by bylo zaplacic za brak wiec mam pytanko czy ktos juz jakos staral sie ten problem rozwiazac i czy ma jakis schemacik do tego (moze byc odreczny) ewentualnie jakis dobry pomysl jak to zrobic zeby po odpaleniu bryki wlanczaly sie swiatelka od razu[/code]
17 Kwiecien - jazda na swiatlach caly rok
moze inaczej
teoretycznie jak to zrobic wiem tzn
w szereg z kabelkiem czujnika cisnienia oleju podpiac przekaznik (dokladnie jego elektromagnes)
pod styki rozwierne podpiac swiatla (miedzy bezpiecznikiem a przelacznikiem swiatel) i tyle
a jak to bedzie dzialac - proste
w momencie wlonczenia zaplonu prondzik idzie na czujnik cisnienia i przekaznik otwiera styki na ktorych sa swiatla i swiatla gasna
po rozruchu silnika (pare sekund po) silnik dostaje swoje cisnienie czujnik zostaje rozwarty traci sie na nim prad a co za tym idzie na przekazniku styki rozwierne zostaja zwarte i swiatla zaczynaja dzialac
i tu nasowa sie pytanie
jak sie dobrac tak do postojowych eby swiecily tylko w momencie przekrecenia stacyjki i/lub zeby je wlaczyc wtedy kiedy mi to odpowiada
tzn auto na poboczu na nieoswietlonej drodze bryka zamknieta a ja ide gdzies cos zalatwic bo taka opcje tez trzeba brac pod uwage
no i 2 sprawa gdzie dorwac porzadny schemat z opisem instalacji elektrycznej (zeby nie zozwalic polowy kabli)
teoretycznie jak to zrobic wiem tzn
w szereg z kabelkiem czujnika cisnienia oleju podpiac przekaznik (dokladnie jego elektromagnes)
pod styki rozwierne podpiac swiatla (miedzy bezpiecznikiem a przelacznikiem swiatel) i tyle
a jak to bedzie dzialac - proste
w momencie wlonczenia zaplonu prondzik idzie na czujnik cisnienia i przekaznik otwiera styki na ktorych sa swiatla i swiatla gasna
po rozruchu silnika (pare sekund po) silnik dostaje swoje cisnienie czujnik zostaje rozwarty traci sie na nim prad a co za tym idzie na przekazniku styki rozwierne zostaja zwarte i swiatla zaczynaja dzialac
i tu nasowa sie pytanie
jak sie dobrac tak do postojowych eby swiecily tylko w momencie przekrecenia stacyjki i/lub zeby je wlaczyc wtedy kiedy mi to odpowiada
tzn auto na poboczu na nieoswietlonej drodze bryka zamknieta a ja ide gdzies cos zalatwic bo taka opcje tez trzeba brac pod uwage
no i 2 sprawa gdzie dorwac porzadny schemat z opisem instalacji elektrycznej (zeby nie zozwalic polowy kabli)