Pomocy!!

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Cris

Pomocy!!

Post autor: Cris »

Pomozcie mi!! autko trzyma mi minimalnie za niskie obroty na biegu jalowym... ktos polecil mi prze4czyszczenie "przewodow" silniczka krokowego... jest to dobry pomysl?? podobno nalot(osad) moze powodowac nizsze obroty. jesli tak to gdzie ja ten silniczek znajde w moim wozie(316i e36 97r.)??
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

a co maja "przewody" silniczka krokowego do obrotow?? jesli juz to sam silniczek szwankuje i najprawdopodobniej bedzie na nim sadza... ale gdzie on jest zabudowany :?: :?: :roll: :shock:
Obrazek
Cris

Post autor: Cris »

No wlasnie... oto jest pytanie... 8)
Awatar użytkownika
Damiano
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2007-04-02, 21:20
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: Damiano »

a silniczek krokowy jest tuu.. Obrazek

umocowany jest w takiej gumowej objemce. z przodu dochodza do niego 2 kabelki z tylu i z dolu 2 gumowe rury :lol: nietrzeba niczego odkrecac :) slyszalem ze zaleca sie jego mycie w benzynie ekstrakcjyjnej :D :D
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

mozesz go tez wymyc zwyklym rozpuszczalnikiem NITRo...
ale w moim przypadku jak szwankowal nastawnik wolnych obrotow to mialem za wysokie obroty (dziora w wezu) ;P
sprawdz tez wszystkie gumowe weze ktore sa do niego podlaczone czy nie sa gdzies popekane :)



a poza tym to w tym silniku niema krokowego... jest tylko elektro zawor (to jest ta czesc co Damiano zaznaczyl)...

i nie napisales na ile Ci te obroty spadaja...

ale jesli sa za niskie na biegu jalowym to przyczyn moze byc duzo... min: przeplywka, nastawnik,

najpierw nalezy sprawdzic czy w ogole jest sygnal z przeplywki i reszty urzadzen do kompa...

wiec troche grzebania przy tym jest...

pozdro :) :lol:
Obrazek
mcgiver

Post autor: mcgiver »

nie znam 1,6 ale jesli tam nie ma krokowki tylko zawor powietrza dodatkowego to napewno mozna go wyregulowac zwiekszajac przeswit.
Pozatym jeszcze mozna lekko uchylic przepustnice.
A czy problemy z zaniskimi obrotami sa zawsze czy tylko na zimnym???
Cris

Post autor: Cris »

tylko na zimnym
mcgiver

Post autor: mcgiver »

Cris pisze:tylko na zimnym
wiec napewno mozna to wyregulowac tym zaworem .
Podobne rozwiazanie bylo w e28m30b25 i okazalo sie ze w tym elektrozaworze jest miniaturowa grzalka sprzegnieta z bimetalem , ktora zostala obluzowana , przez co zmniejszyl sie zakres dzialania przeslony wewnatrz .
Bylo to niby nierozbieralne(nity) , ale nie dla mnie :D rozebralem naprawilem i smiga do dzis.
ODPOWIEDZ