[E30] Problem z obrotami

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
-=0zi=-

[E30] Problem z obrotami

Post autor: -=0zi=- »

Mam problem, z którym już nie bardzo wiem jak sobie poradzić i nie wiem czy to przypadłość tego silnika czy coś się popsuło... silnik jak jest zimny pracuje nierówno, jak się zagrzeje jest trochę lepiej ale dalej słychać delikatne nierówne wolne obroty, przy szybkim przyspieszaniu czasem go przydławi i po chwili ciągnie dalej (najczęściej w granicach 3-4tys. obr/min.) Świece nowe, przewody nowe, kopułka sprawna razem z palcem (wszystko wyczyszczone) silniczek krokowy ciężko mi powiedzieć czyściłem go bo się przycinał ale po wyczyszczeniu dalej jest to samo, przepłowomierz rozbierany i sprawdzany (działa), co może być jeszcze powodem nierównej pracy bo mnie to już strasznie irytuje jade rano do pracy a tu mi buja bunią :567: pomóżcie coś
Grzesio

Post autor: Grzesio »

czasem błache powody ... u mnie kiedys w okoliy Filtra powietrza kawaleczek za obudowa była dziurka w Węzu i nierowno chodzilo tez jak dostał wiekszy nawiew powitrza to uciekały obroty ... odpiolem odbudowe i przy odpalaniu odrazu gasł wiec mzoe warto sprawdzic czy nie dostaje sie lewe powietrze do silnika .. :) taka jedna z opcji trora mi przychodzi na mysl ;)
BARTIG

Post autor: BARTIG »

Ozi, ja mialem podobnie - pomogla wymiana silniczka krokowego :wink:
-=0zi=-

Post autor: -=0zi=- »

To musze od kogoś pożyczyć sprawny żeby zobaczyć czy w ogóle będzie jakaś poprawa... dzieki za pomoc :smile:
-Bolo-

Post autor: -Bolo- »

silnik krokowy raczej nie ma nic wspolnego z falowaniem motoru, jak działa to obroty są jak nie, to obrotów wolnych nie ma. Sprawdż sondę i lewe powietrze które gdzieś może się dostawać, silniki BMW to silniki tzw. ciśnieniowe, jeden nieszczelny przewód to brak mocy i falowanie (przewody odmy również sprawdż, nie napisłej jaki to silnik).
Awatar użytkownika
GREG_V8
Zaawansowany forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 2009-06-27, 15:18
Lokalizacja: Proboszczowice/Gliwice

Post autor: GREG_V8 »

Ozi a jaki masz silnik ??
Banditen Motor Wagen
Darkshine

Post autor: Darkshine »

Co do obrotów to sprawdz odme czy wezyk ci sie nie wypiał lub nie jest dziurawy :bmw:
Sobik
Małopiszący
Posty: 40
Rejestracja: 2009-06-09, 12:22
Lokalizacja: Mszana koło Wodzisławia Śl.

falowanie obrotów i przydławianie

Post autor: Sobik »

może też być słaba wydajność pompy paliwa i wtedy motor będzie falował lub tez jak napisałeś czasem go przydławi bo paliwa za mało dostanie, albo wchodzi z grę druga opcja że to problem z wtryskiwaczami,że "leją" przez co go przydławi bo nie umie tego paliwa przepalić. na dobry początek sprawdź filtr paliwa oraz ciśnienie na wtrysku.i sprawdź czy w przepustnicy nie ma nagaru.... a jak na zimnym silniku Odpala??????? bo jeśli jest problem to albo sonda jak już jeden kolega napisał albo czujnik temperatury silnika który reguluje ssanie...
Luki_dg

Post autor: Luki_dg »

moze odpowiem za oziego silnik to m20b20 napisal ze na zimnym pracuje nierowno chociaz ostatnio jak go odpalalismy to chodzil rowniej i ciszej niz moje 3,5 sonda byla wymieniana miesiac temu kable swiece tez niedawno
-=0zi=-

Post autor: -=0zi=- »

Tak jak Luki-dg napisał... sonda nowa, kable nowe, silnik m20b20, napewno musze wymienić filtr powietrza ale to raczej nie przez niego taki problem (tak mi się wydaje) pare dni temu wyczyscilem silniczek krokowy preparatem do czyszczenia gazników i zaczęła pracować zdecydowanie lepiej choć to dalej nie jest to co być powinno... a powiedcie mi jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskowej bo możliwe, że filtr paliwa już do wymiany... jeszcze tylko lewe powietrze musze jakoś posprawdzać... Pozdrawiam
ODPOWIEDZ