Jazda skrzynią automatyczną w warunkach zimowych

Sprawy o różnej tematyce
larencase
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2009-07-12, 21:43
Lokalizacja: Knurów

Jazda skrzynią automatyczną w warunkach zimowych

Post autor: larencase »

Witam serdecznie, jestem szczęśliwym posiadaczem e39 530dA z 2000 roku oczywiście o walorach i odczuciach z jazdy nie trzeba tutaj opowiadać bo każdy zwolennik bawarskiej marki wie że to wspaniałe samochody. Ja jednak zwracam się do kolegów z doświadczeniem którzy użytkowali takie samochody z automatyczną skrzynią biegów w warunkach zimowych. Co prawda osobiście jeszcze nie jeździłem automatem w zimie lecz samymi manualami oczywiście były to samochody z pod znaczku śmigła. Troszkę obawiam się jazdy po lodzie czy śniegu tym samochodem gdyż nie ma DSC tylko tą standardową elektronike ASC która tak naprawdę mało co pomaga, zauważyłem również że gdy wrzucam bieg D (drive) i zaciągne hamulec ręczny to samochód i tak rwie się do przodu, nie trudno się domyślać że podczas dodatnich temperatur nie robi to różnicy, ale gdy na drodze będzie szklanka to co wtedy? Może jestem troszkę przewrażliwiony na tą skrzynie i obawiam się zimy, dlatego chętnie przeczytam o waszych opiniach na temat tego urządzenia. Acha dodam że to skrzynia typu tiptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów i wyboru jazdy trybem sportowym. Pozdrawiam wszystkich miłośników BMW i z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Bayerische Motoren Werke
Awatar użytkownika
tomash
Zaawansowany forumowicz
Posty: 679
Rejestracja: 2008-04-04, 22:56
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: tomash »

Przejeździłem już 2 zimy automatem, tyle że w e36. Mam starszy typ który umożliwia tylko wybór trybu normalnego, sportowego i zimowego (ruszanie z 2giego biegu). Nie mam ASC.
Jak widać żyję :P Moim zdaniem nie ma się czego bać. Trzeba tak samo uważać jak każdym bmw w zimę - trochę za dużo gazu i boook :twisted:
larencase
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2009-07-12, 21:43
Lokalizacja: Knurów

Post autor: larencase »

Bardziej martwię się też o masę samochodu, bo e39 530d jest dużo cięższe od e36. Sam jeździłem 3 zimy e36 najpierw 316i potem 325td ale w manualu i powiem że jak jest lód na drodze to napewno pewniej się czułem za kierownicą służbowego fiata bravo 1,4 :P
Bayerische Motoren Werke
egzekutor

Post autor: egzekutor »

ja przejezdzilem pare zim automatem w bmw serii7 i powiem ci jedno
podstawa to naprawde dobre gumy i ostroznosc zreszta tak jak tomash napisal
uwazac trzeba w kazdym. Jak bedzie naprawde slisko a bedziesz szlal to skrzynia
nie ma nic do znaczenia.osobiscie nie jestem zwolennikiem automatu ale w twoim przypadku nie masz sie czego obawiac.
pozdrawiam
Pablo

Post autor: Pablo »

Ja mailem kiedys Omege a 2.4 bena automat coprawda to nei bmw ale tez tylny naped zero jakichkolwiek kontroli trakcji itp i tak jak Tomash pisze trzeba uwazac i bedzie wszystko dobrze ale nei powinienes miec jakichkolwiek problemow jesli jezdzisz z glowa
ABDI

Post autor: ABDI »

Ja prześmigałem też zimę na automacie e34 3.0 V8 i jest to tylko kwestia rozważnego operowania gazem i nie ma problemu, a też nie mam kontroli trakcji
_Rafał_
Małopiszący
Posty: 60
Rejestracja: 2009-04-16, 22:22
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: _Rafał_ »

ja przejezdziłem pól ostatniej zimy automatem w e39 530d, i musze przyznac , ze trzeba zachować ostrorzność ale nie bardziej niż w manualu. Wszystko zależy od tego jak jezdzisz ,wiadomo troche wiecej gazu i lecisz bokiem :grin:
damianf4
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2009-06-22, 20:21
Lokalizacja: strumieñ

Post autor: damianf4 »

ostatnią zimę przejeździłem E30 Turing (1.8) oraz E32 (5.0) oczywiście oba na automatach Jazda to sama przyjemność E32 bezpieczniej się jeździło z powody trybu pracy skrzyni (M)
trzeba pamiętać żeby nie katować na zimnym oleju :bmw:
larencase
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2009-07-12, 21:43
Lokalizacja: Knurów

Post autor: larencase »

No właśnie gumy to priorytet w tym przypadku, chyba zdecyduje się na good Year UG 7+
Tylko doradźcie mi jaki rozmiar wybrać 205/65 R15 czy 225/55 R16 co prawda mam felgi 16, ale jeżeli 15 jest lepsza na zimę to poszukam jej. Przypominam że dalej bezpieczeństwo jest najważniejsze w tym temacie dla mnie
Bayerische Motoren Werke
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

15" Ci raczej nie wejdzie do e39...

Ja mam zimówki: Continental Winter Contact czy jakoś tak... 215/50?/16.... Muszę sprawdzić i Ci dokładnie napisze... :)
Pablo

Post autor: Pablo »

Tomek pisze:15" Ci raczej nie wejdzie do e39...
a kto ci takich głupot naopowiadał?? ja mialem w swoim przecierz ori 15" z e39 a Aron jak kupił czy poprzedniego 2.5tds-a czy teraz 530d to tez mial na ori 15" pasuja bez niczego
DAREX

Post autor: DAREX »

540 ma większe tarcze niż jakieś 2.5 czy 3.0 w dieslu, do E38 15nastki nie wejdą np.
Pablo

Post autor: Pablo »

Moze 540 ale nikt nie mowil konkretnie o 540 tylko o e39
larencase
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2009-07-12, 21:43
Lokalizacja: Knurów

Post autor: larencase »

Nie chce dawać opony szerszej niż 205 i kusi mnie chyba bardziej na 15'' nie wiem dlaczego. A da rade do 530d wsadzić rozmiar 205 w 16 calach, ale zimowe?
Bayerische Motoren Werke
Tomek
Maniak forumowy
Posty: 3965
Rejestracja: 2006-10-16, 20:57
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Tomek »

A to skąd mam wiedzieć że do e39 wchodzi 15" z tego co mi mówili odnośnie mojego auta i co mam na słupku z drzwi to 15" nie wejdzie ;)
ODPOWIEDZ