[E36] Odcięcie zapłonu przy 4500 tyś!!!

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Olej

[E36] Odcięcie zapłonu przy 4500 tyś!!!

Post autor: Olej »

Witam,
Mam poważny problem z moją is-ką . Kupiłem ją niedawno i okazało się że odcina mi przy 4500 obr. Byłem na badaniu komputerowym i pokazjuje błąd czujnika wałka rozrządu kod 16 oraz przepływomierz kod 41. Wymieniałem już czujniki wałka i wału korbowego to nic nie pomogło dalej mam te odciecie. Przepływomierz jest ok klapa sie w nim nie zamyka jak są te 4500 obr. Proszę o porade co mam zrobić w takiej sytuacji. Mam już dość wydawania kasy w czujniki mam już 3 niepotrzebne. Z góry dzięki za jakieś info. (moje v-max to 140km hehe). :oops:
gilu_siemce

Post autor: gilu_siemce »

moze przydaloby sie wykasowac te bledy z kompa po wymianie wadliwych elementow, moze sobie je zakodowal i dalej swiruje. A tak poza tym gdzie ty chcesz jezdzic szybciej jak 140km/h, u nas w kraju nie mozna tyle jezdzic po drogach publicznych:)

Pozdrawiam
Olej

Post autor: Olej »

Hehe. Wiem że u nas nie można tak szybko jeździć ale w Niemczech tak i chce jechać tam w tym miesiącu a tu taka lipa :cry: OK dzięki za odpowiedz.
Artur330d

Post autor: Artur330d »

U mnie odcinało zapłon przy 3,5tyś obr i była to wina pompy paliwa któa daje ciśnienie czli tej pośredniej. Dawała za mało ciśnienia i brakowało paliwa, po prostu kupiłem wtedy trefne paliwo i padła. Od tegoczasuod ponad 10 miesięcy tylko Shell. Wykosztowalo mnie to 450zł.
Pablo

Post autor: Pablo »

kumpel kupił 530d i tez miala odcinke przy 4500tys wystarczylo ja dobrze przegonic i wszystko smiga elegancko
Olej

Post autor: Olej »

Witam, To dlaczego wywala mi takie błędy na kompie przepływomierz i czujnik? Można jakoś tą pompe sprawdzić albo zregenerować?
Dodam jeszcze że mam instalacje gazową na sekwencji, ktora cały czas przełącza się na paliwo i nie można jeździć na gazie. Gazownik mi ją sprawdził i powiedział że wina leży w tych obrotach. ECU od gazu nie dostale sygnałów jakie silnik ma obroty i dlatego szfankuje. Więc mam podwójny problem. (Instalacja gazowa to BRC Sequent)
Artur330d

Post autor: Artur330d »

Zepsuty przepływomierz też może robić takie błędy, daje złą dawkę powietrz i się coś pieprzy a d otego samochod może przełączyć się w tyb sewisowy bo "czuje" jeżeli można tak poweidzieć , że coś jest nie tak.
Olej

Post autor: Olej »

Witam. Długo sie nie odzywałem na temat mojej IS. Teraz dowiedziałem sie co jest nie tak. Wyszło na to że mam spalony sterownik silnika. Na czujniku wałka nie ma 5V i na sensorze prędkości tak samo. Komputer nie podaje na piny tych czujników 5 i dlatego pokazuje błąd. Mam też pytanie. Czy komp z 318 lub 318i będzie pasował do mojej 318is? Są jakieś różnice między nimi? (numery są takie same). Dzieki jak co :wink:
ODPOWIEDZ