[E36] Silnik traci moc.... pomocy

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
bobek

[E36] Silnik traci moc.... pomocy

Post autor: bobek »

Witam! Mam problem i to dość kłopotliwy. Posiadam BMW 323TI (compact) silnik M52B25 co jakis czas podczas jazdy silnik zgasnie i zapali (na tzw pych) po czym powyzej 2500rpm silnik nie ciagnie zdycha dlawi sie. wolne obroty stabilne aczkolwiek troche na nich trzesie silnikiem. Niekiedy nawet po postoju trzeba dlugo krecic rozrusznikiem i czuc jak wpierw chodzi na 1 lub 2 garach pozniej dolacza reszta, wolne obroty ok, powyzej 2500 zdycha.
Pomaga w tych sytuacjach reset silnika, czasami nawet kilka razy, wylaczyc i wlaczyc, ladnie odpali jest ok, jak trzeba dlugo kreci i odpali, znowu gasze i probuje do bolu. Mam nadzieje ze cos z tego rozumicie. Bylem u dwoch 'komputerowcow' i zero bledow :( przeplywka ok, czujnik polozenia przepustnicy ok. to wiem napewno. Poci sie troche spod dekla głowicy i zauwazylem troche oleju na tylniej sondzie lamba, ale czy to moze byc przyczyna ?? raczej nie bo wtedy chodzila by tak caly czas (tak mi sie wydaje...) Dokladam podgladowy filmik moze wam troche pomoze.. http://www.youtube.com/watch?v=S__kobA1WPc
Pablo

Post autor: Pablo »

Obstawiam na sonde a to ze komp nie pokazuje jej błędu to inna bajka bo u mnie tez raz pokazywał błąd a raz nie a sonda byla do wymiany
Sobik
Małopiszący
Posty: 40
Rejestracja: 2009-06-09, 12:22
Lokalizacja: Mszana koło Wodzisławia Śl.

Post autor: Sobik »

sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa na wtrysku, bo może jest zbyt słaba wydajność pompy paliwa przez co jest brak mocy i gaśnie, albo czujnik obrotów wału bądź przepływomierz
bmwojtas

Post autor: bmwojtas »

a filtr paliwa wymieniłeś
Ariel

Post autor: Ariel »

po filmiku wyglada to tak jakby paliwo dostawal tylko na starcie, sprawdzalem pompe? albo filtr ?
bobek

Post autor: bobek »

NO witam ! Dzieki za podpowiedzi. Oddałem auto fachowcowi, ktory zna sie na bmkach, sam nie mialem zamiaru przy tym grzebac, M52 jak dla mnie to wyszla szkola jazdy i bez odpowiedniego sprzetu w garażu nie mozna nic zdzialac, np. nie bede sprawdzal cisnienienia paliwa dlumajac w rurke, badź wcigajac w pluca ;p. Mniejsza z tym. Znajomy na pierwszy rzut oka stwierdzil, ze jest zawalony układ paliwowy... cos w tym było. Jednakze po dalszych ogledzinach okazalo sie ze jest niesprawny zawor podcisnienia, i zanieczyszczony filtr systemu vanos i byla peknieta jedna z fajek, do tego wgrano do kompa nowy program... narazie chodzi elegancko, nawet lepiej jak poprzednio, duzo lepiej zbiera sie od wolnych obrotow. Jak kupilem to auto to w silniku z oleju zrobilo sie masło, olej wymienilem juz dwa razy (po ok 6 tys km), ale jak powiedzial mechanik to moglo zaszkodzic powaznie VANOSOWI i byc moze to jest glowna przyczyna, jak problem bedzie sie powtarzal to trzeba tam zajrzec i naprawic. Wiec apeluje do was DBAJCIE O OLEJ i zeby w silniku bylo czysciutko :)Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi PS. PABLO fajne masz te cycki :p
ODPOWIEDZ