[E46] Kontrolka ładowania

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
zdziaszek
Zaawansowany forumowicz
Posty: 355
Rejestracja: 2008-06-28, 22:09
Lokalizacja: SRB

[E46] Kontrolka ładowania

Post autor: zdziaszek »

Dziś, jadąc z kościoła parę metrów po ruszeniu włączyłem swiatła i zaraz po tym włączyla mi sie czerwona kontrolka akumulatora (ladowanie). Czy ktoś miał już podobny problem ? Czy w alternatorze bmw jest tak jak w niektórych innych samochodach osobna dioda na kontrolkę w desce ?
Przed chwila sprawdzałem miernikiem napięcie na akumulatorze przy zapalonym silniku na wolnych obrotach wynosi ok 12,10V, przy podwyższonych obrotach waha się w granicach 12,10-12,12V. Po większym obciążeniu akumulatora (światła, radio, dmuchawa) napięcie na wolnych obrotach spadło do 11,96V, natomiast przy podwyższonych obrotach waha się w granicach 11,96-11,99V. Wiadomo że trzeba jeszcze wziąść pod uwagę tolerancje miernika.
Moim zdaniem takie wielkości napięcia wskazują że jakieś napięcie ładowania jest, ale czy takie jest zawsze, lub czy nie jest zbyt niskie ?? Gdyby nie było wcale ładowania to z każdą chwilą napięcie powinno spadać a nie trzymać się na tym samym poziome a tym bardziej nie wzrastać.
Dodam, że wszystkie bezpieczniki, pasek itp są w porządku.
Co proponujecie jeszcze sprawdzić ? Czy może jest jakieść nefralgiczne miejsce w którym biegnie kabel z ładowania i które by należało skontrolować ? A może to szczotki na alternatorze? Wiadomo że dziś niedziela i nie będę się z tym bawił i zostawie to na jutro. Mile widziane wasze uwagi, byćmoże ktoś miał kiedyś ten sam problem...
Z góry dziękuje i pozdrawiam :)
"...ciesz się tym co masz, nie wymagaj za wiele..."

PRFESJONALNY MONTAŻ ORAZ SERWIS INSTALACJI TV, TV-SAT :)
Awatar użytkownika
przymo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 2008-01-01, 19:22
Lokalizacja: Skrzyszów

Post autor: przymo »

ładowanie powinno wynosić ok 14V, może szczotki bądz regulator napięcia siadł
Obrazek
idzi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 490
Rejestracja: 2008-06-03, 16:39
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: idzi »

Ja miałem taki problem wyciagłem alternator wymontowałem moduł ktory jest razem z regulatorem napiecia i szcztokami i okazało sie ze jedna szczotka była strasznie wytarta kupiłem szczotki podobnych rozmiarow troche starłem papierem sciernym zeby sie wpasowały i przelutowałem wszystko zmontowac i kłopot zniknał ;)
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Ja wymieniłem regulator jakieś dwa miesiące temu.
Sprawdzałem miernikiem, jest ok. 13,2 do 13,9 na ładowaniu podczas wolnych obrotów,
Mogę się mylić, ale postawiłbym na szczotkę, choć to za "młody" alternator, aby mu szczotka się wytarła...
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
zdziaszek
Zaawansowany forumowicz
Posty: 355
Rejestracja: 2008-06-28, 22:09
Lokalizacja: SRB

Post autor: zdziaszek »

_Marcin_ pisze:to za "młody" alternator, aby mu szczotka się wytarła...
Jeśli chodzi o szczotki to niema na to reguły.. Zdarzają się wypadki że szczotka się "łamie" i nawet rocznik czy przebieg niema znaczenia.. Jutro postaram się wymontować alternator i zobaczę co i jak...
"...ciesz się tym co masz, nie wymagaj za wiele..."

PRFESJONALNY MONTAŻ ORAZ SERWIS INSTALACJI TV, TV-SAT :)
ODPOWIEDZ