Nie sprawdzone na własnej osobie , zapożyczone z innego forum;
VANOS - cos fajnego [jak sie zdupi jest wkur....]
objawy :
mało mocy w zakresie do 3000 obr/min
nierowna praca silnika na biegu jalowym
podwyzszone spalanie
denerwujacy stukot spod pokrywy zaworow
sa conajmniej dwie teorie naprawy :
wymiana uszczelek tloka VANOSa
lub
wymiana uszczelek i upgrade do modelu m52
przebieg zabiegu wymiany podkladek talerzykowtych [ uprage do modelu m52 ] :
1. Zestawić rozrząd na znaki dolnego koła pasowego
można zblokować również na kole zamachowym kołkiem
i wałki rozrządu – na jednej powierzchni kwadratu każdego wałka są nawiercone otwory. W położeniu do góry oznaczają zapłon na 1 cyl.
2. Poluzować śruby koła zębatego na wałku wydechowym (torx 10).
3. Odkręcić nakrętki M6 na wałku ssącym i zdemontować podkładkę talerzykową.
4. Wcisnąć napinacz górnego łańcucha i zblokować go cienkim mocnym drutem
5. Zdemontować oba koła zębate wraz z łańcuchem – na wałku wydechowym pozostaje koło zębate łańcucha głównego.
6. Założyć na wałek ssący klucz nr.24 – jest na to miejsce w ¾ jego długości i trzymać go aby wałek się nie kręcił
7.Odkręcić szpilki na czole wałka i zdjąć kolejny talerz – tłoczona blacha impulsatora ma pozostać na wałku (element 7.)
8. Szpilkami, które wysłałem przykręć talerz nr.11 36 1 735 908
9. Załóż z powrotem koła zębate z łańcuchem w taki sposób, aby:
- gdy wałki rozrządu są mniej więcej równo ustawione z płaszczyzną głowicy
to koła zębate ustaw jak niżej
10. Po założeniu kół zębatych na wałek ssący załóż talerz nr 11 36 1 403 822, następnie talerz sprężynujący ( środkiem wypukłym do przodu) i talerz nr 11 36 1 403 823 i skręć nakrętkami M6 trzymając wałek kluczem.
11. Złap śruby na wałku wydechowym, ale ich nie dokręcaj i zwolnij napinacz.
12. Cofnij wałek ssący kluczem 24 do tyłu o jakieś 30 stopni (w trakcie cofania będzie cofał się również łańcuch wraz z kołami zębatymi, a gdy poczujesz opór i trzeba będzie jeszcze cofnąć to wałek będzie się przekręcał względem rozrządu).
13. Dokręć dwie górne śruby na wałku wydechowym.
14. Przyłóż dekiel dekiel z vanosem, uceluj kółkiem vanosa w wałek ssący i wciskając cały dekiel przyśpieszaj kluczem 24 cały wałek do przodu.
Gdy kółko wieloklinowe vanosa zazębi to będzie się powoli chowało. Przyśpieszaj wałek do momentu aż cały dekiel zetknie się z płaszczyzną głowicy. Ważne jest wówczas, aby wałek ssący był trochę opóźniony. Nie może być przyśpieszony.
15. Gdy wałek będzie opóźniony po włożeniu vanosa to przykręć dekiel śrubkami.
16. Poluzuj śruby na wałku wydechowym ( te dwie górne) po to, aby można było skorygować rozrząd, czyli sprawdź położenie wału korbowego, czyli cecha O|T oraz położenie kwadratów wałków względem płaszczyzny głowicy. Gdyby wałek ssący należało przyśpieszyć to możesz śmiało to zrobić – będzie on się przestawiał wraz z kołami zębatymi
17. Dokręć śruby na wałku wydechowym (ponownie te górne) i wykonaj obrót wałem korbowym o 360 stopni, najeżdżając ponownie na znak O|T i sprawdź czy położenie wałków się zgadza. Jeżeli tak to zrób obrót wałem o 180 stopni i dokręć pozostałe dwie śruby wałka wydechowego.
Gdyby położenie wałków się nie zgadzało to poluzuj śruby wałka wydechowego i skoryguj ich położenie.
ABY SPRAWDZIć DOBRZE ZMONTOWANY VANOS
Załóż klucz 24 na wałek ssący, a śrubokrętem spróbuj wycisnąć kółko wieloklinowe vanosa w kierunku wałka, przyśpieszając wałek do przodu. Jeżeli kółko schowa się w wałku, na tyle, aby widać było od 11 do 14 mm trzpienia kółka to jest dobrze.
Cofając wałek postaraj się śrubokrętem schować kółko z powrotem.
filmik przedstawiajacy vanos'a przed i po wymianie samych uszczelek
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... annel_page
O bardziej szczegółowe informacje kierowac sie pod fora;
http://www.bmw-klub.pl//viewtopic.php?f=15&t=13920
http://www.southsidegroup.pl/
(trzeba sie zarejestrowac , ze srony bardziej praktycznej na prawdziwych zdjeciach w modelu m52 double vanos
wymiana samych uszczelek
zrodlo angielskie )
Uszkodzony vanos - naprawa M50B25
Opisy napraw różnych usterek.
Przejdź do
- Przywitaj się
- ↳ REGULAMIN
- ↳ Przywitaj się
- ↳ Galeria BMW
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Polecane lub niepolecane warsztaty, fachowcy, sklepy itp
- Klub
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ Spotkania, zloty, imprezy
- ↳ Archiwalne galerie naszych BMW
- BMW TEAM SLASK
- ↳ Mechanika & Eksploatacja
- ↳ Elektryka
- ↳ Car Audio
- ↳ Tuning i stylizacja
- ↳ Wokół BMW
- ↳ Nasze BMW
- Różne, najróżniejsze
- ↳ Off topic
- ↳ Przydatne linki
- ↳ Uwagi, wnioski, skargi i zażalenia
- ↳ k64 BMW garage & performance
- Giełda
- ↳ Sklepik BMW TEAM SLASK
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupię
- ↳ Czarna lista
- ↳ Usługę wykonam
- ↳ Zlecę usługę
- ↳ tuningshop24.pl
- Inne
- ↳ Gorilla electronics - diagnostyka, kodowanie, kluczyki, chiptuning, adaptacje VIN
- ↳ UBEZPIECZENIA
- ↳ II Zlot BMW Team Slask 2009
- ↳ III Zlot BMW Team Slask
- ↳ Fotorelacje ze Spotów
- ↳ Pomoc w Zakupie
- ↳ Zaprzyjażnione kluby