[E36] bez klimy, problem z dmuchawą...

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Michał K.
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2008-11-05, 16:33
Lokalizacja: Katowice

[E36] bez klimy, problem z dmuchawą...

Post autor: Michał K. »

Witam, od paru dni borykam sie z problemem nawiewu w samochodzie.
Problem jest następujący, przy rozgrzanym silniku ( temp pracy w normie) po włączeniu dmuchawy wydobywa sie tylko i wyłącznie ciepłe powietrze ( wrażenie jakby grzanie było ustawione na max). W każdej pozycji grzeje tak samo mocno, ustawiam na niebieskie pole (zimne) a w aucie mam saune :(.
Spotkał sie ktoś z was z takim problemem już w swoim samochodzie?, lub wie jak go rozwiązac? za pomoc z góry dzięki i wesołych życze.
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

najprawdopodobniej przyczyną tego jest elektrozawór, który reguluje obieg cieczy w układzie nagrzewnicy.
Awatar użytkownika
DREE
Zaawansowany forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 2009-03-17, 11:31
Lokalizacja: Pszów

Post autor: DREE »

pr0sty pisze:przyczyną tego jest elektrozawór
na 99% :mrgreen:
Michał K.
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2008-11-05, 16:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał K. »

99% to bardzo dużo :) a wiecie gdzie on sie znajduje? i czy dam rade sam go wymontowac?, a jesli juz wymontuje to jak poznac ze jest uszkodzony?
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

Na początek spróbuj postukać w elektrozawór np. stylem od mlotka :572: być może jest przycięty :)

Jeśli to nic nie da to odepnij wtyczkę od elektrozaworu i mierz napięcie zmieniając nastawy pokrętła od ogrzewania, napięcie powinno się zmieniać wraz z ruchami pokrętła, pozwoli to stwierdzić, że to faktycznie wina elektrozaworu. Napięcie przy max nastawie na złączu powinno wynosić tyle ile wartość napięcia znamionowego w instalacji samochodu. Druga spawa jak już jesteśmy przy pomiarach to sprawdź oporność cewki tzn. czy jest przejście.

A sam elektrozawór jak dobrze pamiętam w E36 znajduję się obok serwa. Można jeszcze spróbować go wyczyścić przed wymianą na inny.
rapanu

Post autor: rapanu »

Witam dokladnie jak kolega pr0sty pisze zaworek masz zaraz kolo serwa wymienic sam spokojnie dasz rade ale tak jak juz ci doradzili najpierw posprawdzaj cewke i napiecie co do samego napiecia w kostce to ono niejest stale napiecie pojawia sie w tej kostce cyklicznie im wyrzszą temperatuke ustawisz tym szybciej sie pojawia i odwrotnie jesli masz je w kostce caly czas to moze jeszcze byc cos z panelem sterowania.pozdrawiam
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

Właśnie a jak postępy w temacie naprawy Michał K. ?
Michał K.
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2008-11-05, 16:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał K. »

były święta, dziś niedziela, nic nie robiłem, zaczne sprawdzac od jutra
ODPOWIEDZ