Dzis wybrałem sie na hamownię obciażeniową (dokładna moc przenoszona na koła),
i jak mi powiedział własciciel powinienem być mile zaskoczony. Wahnięcie na wykresie jest spowodowane juz przypchanym filtrem paliwa i do wymiany podobno jest tez wkład pompy paliwa bo przybrudzony może być.
Ale ogólnie chyba ok, pomiar robiony na kapciach 215/45/18.
Uploaded with
ImageShack.us
Po wymianie filtra paliwa i ewentualnie tej pompki powinno być duzo lepiej, ale i tak chyba nie jest źle bo wykres jest duzo ostrzejszy jak K&N
Czy to możliwe że od przypchanego filtra paliwa, mieszanej benzyny (raz 95 Statoil a raz 98 Verva - Orlen), i tej zabrudzonej pompy paliwa może być to wahnięcie przy 4000 obr. Koleś z hamowni mi od razu tak powiedział ale wolę się Was zapytać dla pewności zanim zakupię filtr i pompkę. Pod kompem silnik był sprawdzany i zero jakiś błędów.
Choć jak popatrzyłem po wykresach z hamowni z innymi układami dolotowymi to wszędzie w E46 330 jest to zawahanie po 4000 obr. Dla przykładu podaje wykres dolotu K&N (choć nie wierze żeby tyle dawał bez programu-nie ma wzmianki ze tyle daje ich sam dolot więc mógł być program).
Uploaded with
ImageShack.us
Szykuje się kolejny mod
[ Dodano: 27 Sierpień 2011, 01:47 ]
[ Dodano: 27 Sierpień 2011, 02:13 ]
[ Dodano: 27 Sierpień 2011, 02:16 ]
Jestem po wymianie filtra paliwa (knecht) i zespołu regulacyjnego DISA. I jest poprawa ogromna.
Wymieniłem równiez gumowe kolanko dochodzace do przepustnicy bo na zgięciu guma była nieszczelna i zasysało lewe powietrze:
Uploaded with
ImageShack.us
Byłem na hamowni, ale niestety nie wziąłem pendrive'a, ale wszystko skrzętnie ponotowałem i co prawda w paincie :kwasny: ale obrazowo przeniosłem na ostatni wykres.
Pierwotne dane widać z wykresu:
Uploaded with
ImageShack.us
Wszystko skrzetnie zanotowałem razem z osoba przeprowadzającą pomiar.
a na zielono starałem się nanieść wyniki z wyhamowania auta, myślę że teraz jest tak jak powinno być (auto w końcu nie jest nowiutkie bo ma 8 latek, ale chyba trzyma się nieźle):
Moc 233KM, przy 5960 rpm, Trq 308Nm przy 4895 Rpm. Temp. 14 stopni, ciśnienie 99,4 kPa
Wcześniej jak było widać w przedziale 3750-4000 był spadek do około 265 Nm, a obecnie linia szła równomiernie, z górna granicą ok. 285 Nm.
Jestem zadowolony z rezultatu wymiany, dodam jeszcze że po wyjeciu tego DISA było wyczuwalne w palcach delikatne prycinanie się przepustnicy tej plastikowej. Tak, ze zabieg udany, pacjent przeżył, choć materiał do operacji kosztowny
A ito i nowe dodatki na autku:
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Oraz uzupełniłem bagażnik
Uploaded with
ImageShack.us
Po urlopie doszły tez clubsporty z prawdziwego włókna karbonowego i są juz na autku:
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Aha - proszę nie myślec że na przednim błotniku od kierowcy jest zagniecenie czy rdza tylko jest on troszke przybrudzony i taka gra świateł.
A już nowe mody w głowie
[ Dodano: 27 Sierpień 2011, 02:19 ]
Mam nadzieje ze mody były pozytywne
