[E39] 2.5 TDS nie kręci już rozrusznikiem :( POMOCY :(

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

[E39] 2.5 TDS nie kręci już rozrusznikiem :( POMOCY :(

Post autor: SevacH »

Witam. Piszę znów do was ponieważ miałem już wcześniej problem z moja bawarka :(

nie odpalała lub ciężko odpalała... mechanik, fachowiec powiedzieli mi, że pompa wtryskowa do wymiany...

wiec wymieniłem:

Pompa wtryskowa
Świece
Sterownik świec
Filtr Paliwa
Pompka paliwa w baku.

- układ nie zapowietrzony paliwa ponad 30l

Auto po wymianie odpalało bez problemu jak mechanik powiedział :) lecz na starszym akumulatorze zaczynało długo kręcić i był za słaby do auta. Czasem i z 20sek kręcenia ale odpaliło... Więc kupiłem nowy Akumulator do Auta wymieniłem i dupa... Nie odpala kręci jak głupi ale nawet nie purknie tak jakby paliwo nie dochodziło.

Pytanie moje jest może to być wina EWS że blokuje pompę wtryskową?
lub coś z immo? można go wyłączyć? Czy jak podepnę kompa to mi pokarze co jest z tym?

Może jakoś zrestartować komputer?

Już nie mam sił :( POMOCY :(
Kupę kasy straciłem, Auto skacze od mechanika przez "fachowców" specjalizujących się w BMW znów do mechanika mam nadzieję że ogarniętego ale to dopiero za 2tyg mi weźmie auto na sprawdzenie :( i się dowiem :(

PS.
Nie wierze, że nowa (po regeneracji) pompa wtryskowa po odpaleniu 10 razy padła...
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 18:51 przez SevacH, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Powiem ci tak :wink:
Jeżeli mechanik który stwierdził że twój problem rozwiąże nowa pompa wtryskowa naciągnął cię na koszty i po wymianie dalej auto jest nie sprawne wracaj do niego niech sie martwi możliwe że to tylko kwestia regulacji :smile:

Usterki które opisałeś owszem mają wpływ na tego typu zachowania i komp powinien wyłapać w czym rzecz.

Druga rzecz to po co kupowałeś nowy akum skoro stary był w stanie kręcić rozrusznikiem nawet przez jak opisałeś 20sek wypompowany akum. ledwie świece ci zagrzeje a gdzie tam kręcenie :grin: :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

bo to był aku z drugiego auta :) a do tego potrzebowałem akumulator tak czy siak :)
tamten miał 54Ah/520A wiec trochę za mały jak na diesla ;)

mam nadzieję, że komputer pokarze co się dzieję...


PS.
Znalazłem przed chwilą kabel jakiś dziwny co szedł z okolic stacyjki do okolic rozrusznika (kabel nie z wiązki)... Jak go odpiąłem nawet nie zakręcił rozrusznikiem, a jak podpiąłem to kręci rozrusznikiem ale auto nie odpala... nie wiem co to może być za fucha... Pewnie coś z kablami coś jest :( lub z EWS'em i ktoś mi taka fuszerke zrobił :( Oddać auto do mechanika ehh :573:

Ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej silnika do TDS'a?
Ostatnio zmieniony 2013-06-25, 18:32 przez SevacH, łącznie zmieniany 1 raz.
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

Witam ponownie.
Dzisiaj trochę rozebrałem, żeby dowiedzieć się co tam się dzieje, że podłączył ktoś rozrusznik na krotko.

Rozkopałem okazało się, że kabel z immo był nie podpięty do rozrusznika...

Wiec sprawdziłem żarówka czy to ten kabel po przekręceniu zapłonu, pojawił się prąd żarówka świeciła...
Długo nie zastanawiając się usunąłem całą "instalacje" na krótko.
Podłączyłem tak jak oryginalnie to miało być (wg Schematu Instalacji)...

Wsiadłem do auta przekręciłem kluczyk i... echo... już nie zakręcił :(

Sprawdziłem ponownie kabel z immo żarówka i nie świeci...
na mierniku po przekręceniu zapłonu pokazuje ok 0.04V


Czy może być jakiś błąd teraz na komputerze? czy może EWS blokuje coś lub się wysypał?
miał ktoś kiedyś podobny problem?

Dodam, że nie robiłem to na podłączonym akumulatorze :)

Proszę o Pomoc

PS.
Mam kabel do podłączenia do kompa, ale niestety nie mam programu. Wiecie skąd można takowy ściągnąć i czy sprawdzę coś tym? lub usunę taki błąd jeśli by był? czy zostaje mi tylko serwis?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za POMOC
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

Witam was znów..

Po podłączeniu do kompa na EWS wyskoczyły mi takie błędy:

Obrazek

Usunąłem je lecz dalej nic :( nie kręci rozrusznikiem a błędy nowe się nie pojawiają :(
Co może być przyczyną, że nie chce kręcić silnikiem?
Ma ktoś jakiś pomysł? co mogę jeszcze sprawdzić?

POMOCY :(
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

zmieniales cos ostatnio z EWSem ??

bo widze ze sporadycznie EWS nie rozpoznaje kluczyka samochodu

masz blad POWER ON RESET - wiec pewnei ostatnio dosc ostro odpinales akumulator / albo jest on slaby

jezeli rozrusznik nie kreci to ablo EWS padl - albo cos poknociles z instalacja

zerknij jeszzce raz dokladnie na schmeat EWSa i sprawdz instalacje

paietaj ze EWS jest zabezpieczeniem przed kradzieza...tam jak cos jest nie tak to autem nie odjedziesz
...tak znowu sie czepiam...
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

Witam :)
No był problem ze słabym akumulatorem i wyciąganym...
Zaciągnąłem auto do mechanika... na hol i nagle sam zaczął kręcić rozrusznikiem :p
Nie wiem czy to przez to, że był na przekręconym zapłonie przez pół godz nie wiem...
Pod kompem u mechanika wyskoczył błąd "immobilajzer" został usunięty i odpala :)
tzn u mechanika bez problemu po 2 obrocie silnika na ciepłym...
Zrobiłem ok 60-80km i zaczął ciężej odpalać (ok 6-7sek kręcenia) i gasnąć przy zrzucaniu z biegu na luz i oraz obroty na biegu jałowym ok 600 - 700 max :(
Jeszcze raz pompa do regulacji? czy coś innego może być?
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

SevacH pisze:Jeszcze raz pompa do regulacji? czy coś innego może być?
Regulacja powinna załatwić temat ktoś nie do końca zrobił dobrze ale ja bym tu jakiejś poważniejszej usterki nie spekulował obroty na tym poziomie jak dla mnie ewidentnie Ponowna Regulacja i daj znać :wink:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

Witam...
Jak to się mówi nie chwal dnia przed zachodem słońca...
Autkiem pojeździłem dzisiaj wsiadam (miałem jechać na doregulowanie pompy) przekręcam kluczyk i... martwy nie kręci znów rozrusznikiem... Da się jakoś wyłączyć EWS albo go obejść żeby nie przechodziło przez niego?
Obstawiam, że to błąd EWS'a znowu... ponieważ na krótko rozrusznik zagada, akumulator nowy...

POMOCY proszę może ktoś się na tym zna lub jest w stanie to naprawić najlepiej Pyskowice lub okolice... :(
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

kup nowy EWS z kluczykami itd - bedize po sprawie

tutaj nie jest tak latwo obejsc EWS bo masz go sprzegnietego z ECU kompa
...tak znowu sie czepiam...
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

BeleX, Nowy EWS czyli? Nowy w serwisie? czy Nowy jako używany np. na allegro?

oraz czy EWS + kluczyk? Wystarczy?

czy EWS + kluczyk + stacyjka?

czy EWS + Komputer + kluczyk + stacyjka?

Dzwoniłem do elektryka to mówił mi, że to może być albo EWS albo Cewka w stacyjce... i teraz nie wiem co zrobić bo jeśli stacyjkę wymienię to muszę z zamkiem do drzwi szukać i zamkiem do schowka...

A drugie Pytanie ile roboty jest z wymianą? i czy sam sobie z tym poradzę? Czy trzeba to jakoś programować z komputerem itd? i lepiej to oddać do jakiegoś elektryka?

a co sądzicie o takim emulatorze?
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... lla-search
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

EWS plus pastylki do kluczyka - stacyjki nie musisz wymieniac

podmieniasz sam modul ( o ile sie nie myle trzeba to jednak programowac...musial bym dopytac )

potem zmieniasz pastylki od kluczykow i tyle

mozesz tez zmienic stacyjke jak cos - zaden problem


z drugiej strony jak ten emulator kosztuje 130 zeta to kupil bym dla samej ciekawosci czy to zadziala bo komplet do EWSa to jednak wiecej zabawy i roboty niz emulator
...tak znowu sie czepiam...
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

Kupie ten emulator :) i oddam komuś do wymiany kto to ogarnie :p poszukam jakiegoś elektryka :) chyba, że znasz/znacie kogoś z okolic pyskowic (gliwic) kto mi to ogarnie :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

nie mam Ci kogo polecic specjalnie - ja bym ciagnal auto do piorkowskiego np
...tak znowu sie czepiam...
SevacH
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2012-09-04, 21:09
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: SevacH »

ok dzięki :)

jutro będę wiedzieć czy mi to jeden elektryk ogarnie :)
dam znać o postępach i czy ten emulator działa :)
ODPOWIEDZ