[E39] Jakie amortyzatory??

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

[E39] Jakie amortyzatory??

Post autor: marmen1983 »

Witam...
Przymierzam się do wymiany przednich amortyzatorów, bo te, na których jeżdżę odmówiły posłuszeństwa. Proszę więc o pomoc w wyborze... tylko sachs, czy jakieś tańsze też dadzą radę?? Tylne zawieszenie wymieniałem na lemforderach, ale czy przód też musi być ori??
E39 2.0i 1998r. sedan
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

przednie zawieszenie nawet wazniejsze niz tyl :) bardziej czule na jakosc i ewentualne luzy wiec warto moim zdaniem celowac w lepsze rzeczy

co do amorow...to wlasciwie liczy sie tylko kasa...im wiecej wsadzisz tym lepiej auto bedzie sie prowadzic wiec kieruj sie cena....

Meyle mozna kupic juz za 270 od sztuki
monroe okolo 300
sachs 360
bilstein to juz wydatek 450 od sztuki :)

nic tanszego od myele bym nie wsadzal bo szkoda kasy

tutaj przyklad czego nie kupowac:

http://allegro.pl/amortyzatory-przod-bm ... 23382.html


jak kupilem auto to z przodu bylo jakies TRW...wymiotowaly po 15 tys km
...tak znowu sie czepiam...
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

BeleX, Wiec jednak... Cóż, jak trzeba, to trzeba :) Jak już będzie po wszystkim, to napiszę, jak po wymianie.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

chyba ze zrobisz jak ja - kup sobie gwint MTS :) drogi nie jest - smigam ponad 2 lata juz ...zrobilem okolo 60 tys km na nim i jeszcze zyje :) a zawsze mozna jezdzic autem gora dol :)

tyle ze gwint to juz nie jest jazda na normalnym zawieszeniu :) trzeba sie ostro przestawic :)
...tak znowu sie czepiam...
nommad86
Małopiszący
Posty: 44
Rejestracja: 2014-01-18, 09:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: nommad86 »

Trw to przecież znana i uznana firma. Jak widać ich produkty też potrafią być lipne.
Gdybym był na Twoim miejscu to albo Sachs (drogo) albo MTS z tym, że są to amortyzatory o skróconym skoku. Założyłem je kiedyś do e36 komplet 4 szt i w parze ze sprężynami eibach pro kit brat jeździ do dziś. U siebie w e39 również mam eibach pro kit i w razie konieczności wymiany wziąłbym te MTS cena śmieszna a dają rade.
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

JA mojej E39 mam sachs i jestem zadowolony,Na tyle mam jeszcze fabryczne.Na przeglądzie wychodzi że są dobre więc jeszcze na nich pojeżdżę
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

No dobra... załóżmy, że zdecydowałbym się na gwint MTS :bmw: . Wiadomo, że sprężyny też muszą być dopasowane, więc kolejny koszt. Ale, czy wymieniać tylko przód, czy dołożyć kilka złotówek i wymienić też tył (na razie jest dobry). Jak Wy to oceniacie? Tylko przód, czy komplet; jak się to ma do "komfortu" jazdy, i czy nie dostają po dupie łączniki, drążki, wahacze... Nie chcę co roku inwestować w zawieszenie :552: Dodam, że robię rocznie ok. 20 tyś km i często jeżdżę z rodzinką :wink:
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

marmen1983 pisze: Dodam, że robię rocznie ok. 20 tyś km i często jeżdżę z rodzinką
wiec ja Ci juz mowie daruj sobie gwint :) ja autem 90% czasu smigam sam wiec gwint mi nie przeszkadza...wieksze obciazenie w aucie i juz sie robi problem

jak wymieniac to wszystko na gwint bo charakterystyka jest zupelnie inna i auto bedzie szalalo po drodze....o smiesznym wygladzie nie wspominajac :)

kupuj normalne amory i zmien tylko przod - taka moja rada
...tak znowu sie czepiam...
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

BeleX, i tak zrobię. Potrzebowałem tylko potwierdzenia od kogoś, kto jeździ na gwincie. Wpakuje chyba Sasch, w końcu były montowane fabrycznie. Jeszcze pytanie, co do sprężyn: warto je też wymienić? Jest jakiś sposób, żeby je sprawdzić? Pytam, bo chcę jeszcze trochę pojeździć moja 5tką; za dużo kasy już mnie kosztowała :) i teraz się wycofać byłoby głupotą.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Wkladaj Sachsy albo Bilsteiny. Wszelkie gowniane gwinty odpusc.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

Znalazłem w necie w dobrej cenie (689 zł) komplet amorków sasch z osłonami i odbojami. Dzwoniłem i doradził mi, żebym jeszcze wymienił poduszki amortyzatorów (148 zł kpl), ale sprężyn raczej by nie wymieniał. Dziwne trochę, bo przecież to sprzedawca, a nie mechanik, a jednak radził nie wydawać kasy na sprężyny (220 zł). Dokładać do nich, czy go posłuchać?
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

gniazda gorne z przodu bym wymienil - sprezyny jak sa cale to nie ma sensu tego robic
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

A do kogo dzwoniles?
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
marmen1983
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-23, 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: marmen1983 »

Mystic888 dzwoniłem do gościa, który prowadzi sprzedaż części samochodowych.
BeleX już zamówiłem bez sprężyn, więc jak przyjdą, zostanie tylko znalezienie mechanika, który za dużo nie zedrze.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

zerknij sobie na czescidobmw.pl albo kup od Darexa...Mystic moze Ci dac namiary...jak go jeszcze nie zbanuja za ta czerwona narte pod nickiem :)
...tak znowu sie czepiam...
ODPOWIEDZ