Problem z LPG sekw. w E36 316i 1895 cm i 77 kW z 2000 roku

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Problem z LPG sekw. w E36 316i 1895 cm i 77 kW z 2000 roku

Post autor: k_k-ce »

Witam Was bardzo serdecznie - jestem zupełnie nowy.
To moje pierwsze BMW, kupione kilka tygodni temu.

Problem polega na niefrasobliwej instalacji gazowej - sekwencja założona w 2008 roku na silnik 1895 cm i 77 kW (105 KM :x ) - Odkąd kupiłem samochód, czasami zapala się pomarańczowa kontrolka z elektryką silnika, czasami znika, ale raczej nie ma z nią żadnego problemu. Ostatnio wracałem z 60 km trasy i przy odpowiedniej temp silnik przeszedł na gaz, wszystko spoko i nagle zaczynam się czuć jakbym jechał ogromnym wibratorem - gaz jakby coś blokowało, chociaż da się jechać, obroty wolno rosną, a samochodem lekko szarpie, co widać na drążku zmiany biegów, który dostaje padaki. Po przełączeniu na benzol jest miód.
Resztą trasy dojechałem na benzynie, zgasiłem na chwilę i potem na gazie chodził już normalnie... Potem auto latało normalnie na gazie przez jakiś tydzień, a dziś po zrobieniu 30 km znowu w trkacie jazdy ta sama bajka, dojechałem na benzynie i jak posłuchałem silnika to przy tych przewodach z lpg, które idą po silniku słuchać coś w rodzaju świerszcza i czuć dość mocno zapach lpg.

Jestem mechanicznym laikiem, co to może być wg Was?
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Jak na benzynie jest ok to stawiam na listwe wtryskową,albo żle skalibrowana albo kończy swój żywot

Ewentualnie membrany w reduktorze albo zasyfione filtry.

Najlepiej podjedz do dobrego gazownika,niech wrzuci laptopa do auta i wszystko wyjdzie
Zychu.
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-18, 19:16
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Zychu. »

filtry obstawiam, a głupie pytanie, masz gaz? czy objawy są przy kończeniu sie gazu?, czasem dzieje się też tak, bo gaz jest lipny..
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Może byc jakas nieszczelnosc skoro pod maską czuc ostro gaz,
Tak dla swojego bezpieczeństwa radze ci pokulac sie na benzynie póki nie znajdziesz dobrego fachowca.

Możemy ty wypisac mase hipotez a wyskoczy jeszcze cos innego..
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Masz zamiar to ogarniać sam?
Bo jeśli nie - to jedź do gazownika - on już będzie wiedział co z tym zrobić

Jeśli zdecydujesz się to zrobić sam
Gdybyś do mnie przyjechał z takim problemem zrobiłbym tak:
-preparat do wykrywania nieszczelności (z objawów wynika że na tym etapie powinno się zakończyć)
-wyciągnięcie filtrów, kontrola ich stanu
-diagnostyka komputerem
dalej nie wybiegam w temat bo to bez sensu...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Zychu. pisze:filtry obstawiam
Też podejrzewam filtr...
zauważ, czy podczas kiedy instalacja pracuje normalnie też czuć zapach gazu... chociaz przy zatkanym filterku powinno być caly czas tylko gorzej :P
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

Dzięki ;) Umówiłem się już z zawodnikiem, który zakładał lpg w tym samochodzie.

A orientujecie się ile taka wymiana filtra?
Kuti
Przyjaciel klubu
Posty: 255
Rejestracja: 2012-07-08, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kuti »

Dwa filtry to koszt 100 zł Tyle bys u mnie zapłacił.
Kuti
Przyjaciel klubu
Posty: 255
Rejestracja: 2012-07-08, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kuti »

ale to nie bedzie od zapchanego filtra bo jezeli były był by zatkany to ten objaw wystepował by cały czas. Bardziej listwa wtrysków. A gazem smierdzi cały czas czy tylko jak zacznaja sie problemy ??
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

Próbowałem tylko jak był problem - więc nie wiem, a ta listwa ile?

Przy jakiej temp gaz się powinien włączać? Przy połowie licznika? Czy przy pierwszej kresce?
Kuti
Przyjaciel klubu
Posty: 255
Rejestracja: 2012-07-08, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kuti »

Aha. Zależy jaką tam masz założoną, ale od 230 zł do 600zł (zalezy jaka) A co do załączania LpG wszystko jest uzależnione na ile masz ustawioną temperature w sterowniku bez podłączenia za duzo sie nie dowiemy. ja mam u siebie na 30 stopni ustawiona i jak wskazówka ma wyjsc po za niebieski pole to sie przełancza.
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

o kurwesku, mnóstwo pieniędzy. A jeśli przełącza się po tym jak 30 minut jedziesz i dopiero wtedy, mimo, że rozgrzał się znacznie wcześniej? To co się skisiło?
Kuti
Przyjaciel klubu
Posty: 255
Rejestracja: 2012-07-08, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kuti »

nie koniecznie Podstawa to jest podłączyc sie pod sterownik o wtedy można powiedziec konkretnie a tak to mozna wymyslać historie rozumiesz. nie chce ci tu pisac co moze byc bo jest tego sporo i nie chce ci głowy nabijać
k_k-ce
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-12-06, 00:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: k_k-ce »

kumam, kumam. Jeszcze jedna rzecz - ile bierze Ci benzyny na 100 km ? Na sam rozruch...
Kuti
Przyjaciel klubu
Posty: 255
Rejestracja: 2012-07-08, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kuti »

Szczerze ci powiem ze nigdy tego nie sprawdzałem więc nie wiem. jak byś ci ten gość do którego jedziesz nie pomógł to na pw wysle ci adres i numer do mnie
ODPOWIEDZ