[E36] BMW 328is Mańka

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Zgadza się ;) Polecam
henryy1987
Małopiszący
Posty: 31
Rejestracja: 2011-10-27, 18:54
Lokalizacja: Nowy Wi¶nicz

Post autor: henryy1987 »

bardzo fajny i zadbany samochód coraz to mniej takich ślicznych serii
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Jak obiecałem tak zrobiłem... Hamulce już na aucie :mrgreen: Porównanie do starych seryjnych hamulców z E36? Niebo a ziemia mimo że jeszcze są niedotarte i nie próbowałem ich możliwości.

Obrazek

Przyszedł kolejny element układanki również, bo jak wiadomo reanimuje elektryczne lusterka. Przycisk jest już na swoim miejscu więc dla mnie drzwi w końcu nabrały smaku.
Padł też przy pierwszym przymrozku akumulator! Jedna cela miała zwarcie i auto przy odpalaniu powiedziało: "Nie nie nie, nie, niee, nieeee -tyk tyk". Jego miejsce zajął nowy z Boscha, nie wiem czy dobry wybór bo wolałem Centre albo Varte, ale ostatecznie jest ten i narazie spisuje się rewelacyjnie :kolebka:

Obrazek

Oraz parę zdjęć na podsumowanie sezonu :D Fotograf ze mnie żaden ale w chociaż minimalnym stopniu chciałem podkreślić urok E36 Coupe :bmw:

Obrazek
Obrazek

To nie wszystko oczywiście co jeszcze chce zrobić w tym roku :d Prace trwają nadal oraz już kompletuje części na przyszły sezon. Mowa tu o zawieszeniu, przewodach hamulcowych w oplocie, przednich hamulcach oraz wieeelu innych mechanicznych ciekawostkach :D

Pozdrawiam i dziękuje za pozytywne komentarze, motywują do dalszego działania :bmw:
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 13:52 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wbs
Maniak forumowy
Posty: 931
Rejestracja: 2010-08-20, 11:05
Lokalizacja: Katowice / Krosno

Post autor: wbs »

Dobra robota Maniek! Dobrze wygląda na tych kołach. Ten wzór zawsze będzie dobrze wyglądał w kebabach. Działaj dalej i dawaj relacje. Powodzenia!
Obrazek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Wzór jest i tak przejściowy... docelowo BBS RC 8 i 9J z e31, a po drodze będą jeszcze prawdopodobnie M-Systemy II z M5 ;D

Ale nie zapeszajmy :D
Awatar użytkownika
wbs
Maniak forumowy
Posty: 931
Rejestracja: 2010-08-20, 11:05
Lokalizacja: Katowice / Krosno

Post autor: wbs »

No to grubo :twisted:
Obrazek
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

ładna sztuka :) a widze planów jeszcze duzo :D bede obserwował ta galerie napewno :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Miałem wreszcie troche czasu i odwagi więc rozebrałem fotel kierowcy, który mi się kołysał od początku jak kupiłem te fotele. Moje przypuszczenia były trafne, pęknięta rama oparcia. Długo sie nie zastanawiając rozebrałem moje stare folele leżące w piwnicy i przełożyłem ramy oraz tylną osłonę, która była rozerwana w okolicach dźwigni oraz miała wgniotkę z tyłu ;)

Jakby co to rama od zwykłych foteli pasuje do foteli SPORTSIZE, jak i pewnie vaderów, to dla potomnych...
Obrazek

Zakupiłem łożysko SKF na lewą stronę, tym razem drugie się rozleciało więc już będę miał komplet :D

Obrazek

No i naprawiłem wreszcie podszybie!!!!! :br:
Wszystko zostało dobrze obspawane, szyba pęknięta wymieniona i wycieraczka trafiła spowrotem na swoje miejsce :D

Na szybę były 3 opcje:
Bez paska, z paskiem czarnym i niebieskim. Bez paska nie mieli a taka chciałem najbardziej żeby zachować klasyczną linię. Czarnej nie produkują i nie chciało mi się sprowadzać z niewiadomo kąd. Za parę złotych chłopaki zamontowali szybę z niebieskim paskiem oraz przełożyli naklejkę z numerem rejestracyjnym :d

Obrazek

A na deser:

Felgi 17" BMW M-System II wszystkie 8J. Przez zime je zrobię na bóstwo :d

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam :bmw:
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 14:00 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

Co to za Fele? Fuuuj lepiej mi je oddaj!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :bmw:
Awatar użytkownika
Kaper
Maniak forumowy
Posty: 2620
Rejestracja: 2010-06-09, 17:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kaper »

Felga jest gites... Teraz bierz przykład z owen'a i wyłoń ich potencjał :razz: :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Narazie są obleśne ale rant będzie na lustro, rotory odświerzę, tzn. przepoleruje ich lakier żeby się błyszczał tak żeby pozostały lśniące jasne i srebrne. Oczywiście nowe kapselki bmw też znajdą się na swoim miejscu tylko muszę poszukać jakiś w dobrej jakości wykonania :razz:
Awatar użytkownika
wbs
Maniak forumowy
Posty: 931
Rejestracja: 2010-08-20, 11:05
Lokalizacja: Katowice / Krosno

Post autor: wbs »

Dobre fele :twisted: Środek bym malował tak, jak OWENOWSKI ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

Tak wyglądała piasta, aż smutne. Tak to jest jak się oszczędza na środkach, poprzedni właściciel naraził mnie na dodatkowe koszta zamiast zrobić raz a porządnie na markowych częściach:

Obrazek


Na szczęście problem łożysk już zażegnany... nowa piasta z Febi - szły na pierwszy montaż w wielu autach więc myślę że dobry wybór.



Zrobiłem już 2 felgi na ciśnieniu, efekt jeszcze mnie nie zadowala więc na koniec wszystkie przejadę autosolem. Rotory na pewno zostaną takie jasne srebrne, lakier na nich spolerowałem więc już sie ładnie błyszczą co widać na żywo. Rotory w graficie to nie dla mnie, lubie jak felga daje kontrast... sprawia wrażenie bardziej czystej a w przypadku grafitu to tak... nie bardzo :D


Obrazek


Pozdrawiam serdecznie :)
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 19:28 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

Zostaw takie jakie są, i tak jest prześlicznie :bmw: i nikt ci ni zarzuci że było ctrl+c ctrl+v :mrgreen:
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

OO jaaaa!

Ale tu nic dawno w temacie się nie zmieniło ;(

Przyszły lepsze cieplejsze czasy więc coś trzeba zacząć robić :)

Moja bawarka trafiła do garażu na kompletny remont przedniego zawieszenia :br:
Hasłem przewodnim jest likwidacja podsterowności
Luźne były 2 sworznie i to psuło całą zabawę i przyjemność jazdy E36

Postanowiłem zainwestować w najlepsza półkę więc stałem się klientem Lemfordera
Tuleje postanowiłem wsadzić Acentryczne - pełne, którą usztywnią przednie zawieszenie oraz wpłyną pozytywnie na jego kąty - czyli wszystko zmierza do lepszego prowadzenia mojej kochanki ;)

No to rozbieramy, przy użyciu odpowiednich sposobów demontaż wahaczy okazał się prosty

Obrazek

Oto nowy sprzęt:
-Sworznie lemfordera 4szt.
-Drążki kierownicze wraz z końcówkami 2 szt.
-Tuleje acentryczne z M3 Meyle 2szt,

Obrazek
Obrazek

Przeprasowanie tulei zleciłem znajomemu na warsztacie ;)
Gdy wmontowałem wahacze przyszła kolej na drążki kierownicze,
Dla potomnych jak to wygląda od środka ;)
Klucz 32 - koniecznie cienki oraz flansza którą trzeba odbezpieczyć, a po robocie zabezpieczyć spowrotem wrazie wu ;)

Obrazek

Tutaj już całe zawieszenie nowe na aucie - gotowy do powrotu na koła :D

Obrazek

Oraz już na nich :D

Obrazek

Stan jak widać zimowy...

Szybko wróciłem do domku i już w drodze powrotnej pojawił się uśmiech na twarzy - niebywała precyzja zawieszenia oraz brak stuków. Na drugi dzień pojechałem prosto na warsztat ustawić zbierzność

Wynik? Jasne kurczaki - jak to auto się prowadzi nie do poznania! Nareszcie po mocniejszym dotknięci gazu stawia go bokiem a nie przodem do krawężnika :D
Dłuższe łuki!? No nie jestem w stanie opisać jaka precyzja.
Najwięcej dała oczywiście wymiana tych sworzni ale tuleje znacznie poprawiły efekt - w stosunku do innych e36 którymi jeździłem jest dużo bardziej stabilnie ;)

Ciąg dalszy nastąpi...
W poniedziałek wymienię łączniki stabilizatora na oczywiście Lemfordera a następnie biorę sie za silnik to znaczy:

- Polerka kolektora dolotowego
- Polerka pokrywy zaworów
- Wymiana uszczelniacza koła pasowego
- Wymiana uszczelek pokrywy rozrządu
- Regeneracja alternatora
- Wymiana pasków klinowych itp.
- Wymiana oleju oraz filtrów

Pozdrawiam

P.S. Oczywiście wszystko przekopiuje żywcem na BMW3ER :P
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 19:39 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ