[E46] Individualny sedan by marcin020799
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Trochę mnie nie było i nareszcie powracam. W tym czasie auto miało naprawę blacharsko-lakierniczą. Z rzeczy zewnętrznych nowa maska, reflektory Boscha (uznałem że lepiej dobra używka niż nowy zamiennik. Dla mnie wielka szkoda, bo w moich AL tylko popękały mocowania a były w świetnym stanie), nowy lakier na zderzaku i masce, nowe listwy zderzaka i udało mi się dostać nerki "shadowline-chrome" - obwódka normalnie chromowana, natomiast środek w połysku. Nie wracam jedynie do ringów. Miało być tymczasowo zakodowane USA + DRL, ale spodobało mi się i chyba to jest to, czego chcę.
Uważajcie na swoje Beemki i bezpiecznego końca wakacji
Uważajcie na swoje Beemki i bezpiecznego końca wakacji
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
whucrew, niestety była. Przed auto przede mną wyszła grupka pieszych, mi zabrakło drogi. Mimo że prędkość ani nie 15km/h to trafiłem na wyższe auto i praktycznie wjechałem mu swoim zderzakiem pod zderzak. Najmiększa część przodu wszytko przyjęła. Chłodnice, wentylator, a belka zderzaka ani o pół centymetra się nie przestawiła. Na szczęście dostałem namiary do bardzo dobrego lakiernika, chętnego do współpracy i wszystko wyszło dokładnie jak należy, geometria nadwozia również laserowo na ramie, więc praktycznie samochód jest zupełnie jak przed zajściem. Boli, wiadomo, bo i samochód i duże koszty i jakiś uraz w głowie, ale chyba nikt takich rzeczy nie planuje. Trzeba wziąć wszystko "na klatę" i do przodu
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Robię drobny update. Podczas ostatniego wakacyjnego wypadu w góry (a był taki podjazd, że silnik miał co robić), trafiła mnie typowa usterka E46 - Zbiornik wyrównawczy. Wpadł nowy zbiornik Meyle (wyczytałem, że jest trwalszy niż oryginał, bo jest z nieco bardziej elastycznego plastiku), wraz z nim korek i płyn chłodniczy. Oprócz tego coroczna wymiana oleju i filtrów, przy okazji wreszcie został zamontowany czujnik poziomu oleju, więc na ten moment auto jest bez żadnego błędu w jakimkolwiek module.
Miało być na ten rok dość robienia przy aucie, ale jeszcze przy końcówce roku trochę się zmieniło z przodu:
Lampy sobie lubiły przyparować, między uszczelkami a kompletem uszczelka + klosz nie było dużej różnicy, więc wpadły nowe klosze i uszczelki
I z tyłu:
Tłumik końcowy RM Motors RM6.
Dziś dopiero odebrałem auto po montażu tłumika i szczerze mówiąc póki co uczucia mieszane Wygląd - rewelacja. 328i look jak się patrzy Jak chodzi zaś o dźwięk - wolne obroty dokładnie to co chciałem, podkreślony basowy pomruk, przy redukcjach czasem słychać "blub blub" (też się dziwię, że R4 to potrafi ) jednak przy okolicach 3000rpm jest w środku trochę bucząco. Może jeszcze tłumik się wygrzeje, może kwestia przyzwyczajenia i innego obchodzenia się z gazem. Trochę szkoda mi tej komfortowej ciszy w środku, niezależnie od obrotów
Miało być na ten rok dość robienia przy aucie, ale jeszcze przy końcówce roku trochę się zmieniło z przodu:
Lampy sobie lubiły przyparować, między uszczelkami a kompletem uszczelka + klosz nie było dużej różnicy, więc wpadły nowe klosze i uszczelki
I z tyłu:
Tłumik końcowy RM Motors RM6.
Dziś dopiero odebrałem auto po montażu tłumika i szczerze mówiąc póki co uczucia mieszane Wygląd - rewelacja. 328i look jak się patrzy Jak chodzi zaś o dźwięk - wolne obroty dokładnie to co chciałem, podkreślony basowy pomruk, przy redukcjach czasem słychać "blub blub" (też się dziwię, że R4 to potrafi ) jednak przy okolicach 3000rpm jest w środku trochę bucząco. Może jeszcze tłumik się wygrzeje, może kwestia przyzwyczajenia i innego obchodzenia się z gazem. Trochę szkoda mi tej komfortowej ciszy w środku, niezależnie od obrotów
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Kleszcz, wydech faktycznie potrzebował się "ułożyć" i mnie do siebie przekonał
Co do ogólnych planów do mojej E46 - uświadomiłem sobie, że wkrótce z nią będzie tak jak obecnie z E36, a jeszcze później być może tak jak z E30 i założyłem sobie za cel kompletować jak najwięcej rarytasów póki są na rynku wtórnym i nie kosztują chorych pieniędzy
Tak właśnie ostatnio udało mi się wyłapać:
Radio BMW Professional CD54. W cenie takiej, że sprzedający powinien zgłosić rozbój
Trafiło oczywiście do auta. Fajna jest świadomość, że jeździ z nim naprawdę mało E46
Trafiło do mnie jako nietestowane. W rzeczywistości gra jak powinno, nie stwierdziłem żadnych problemów z końcówkami mocy (które są w tych jednostkach nagminne), czyta płyty, również te nagrywane, nie obyło się jednak bez drobnych wad - wyświetlacz ma jakby bardzo niski kontrast. Wszystko widać, lecz dość słabo. Podejrzewam, że podobnie jak bywało w E39 będzie to taśma i spokojnie będę w stanie w wolnej chwili to ogarnąć
Porównanie z Business CD:
-Dużo czystsze i bardziej wyraziste treble (seryjne syczki jakby dostały 2x więcej roboty)
-Szersza scena i bardziej przestrzenny dźwięk
-Nieco mniej basu (w Businessie był taki "płynący", momentami wręcz zalewał całą resztę)
-Zestrojenie kontur/głośność - o ile Business brzmiał dużo soczyściej na wyższej głośności, tu cały czas brzmienie jest praktycznie tak samo pełne. Jest jedynie ciszej lub głośniej.
-Odczuwalnie dużo więcej mocy. Słychać to zwłaszcza przy otwartych drzwiach
Edit: -Czyta płyty CD-RW. Business tego nie robił
Co dalej:
Hamulce ceramiczne na przód, tarcza 300mm z zaciskiem z poliftowej 325i
Nie wiem czy nie wpadną wszystkie zaciski po regeneracji
W przyszłym roku "prewencyjny serwis" - świece, odma wraz z separatorem, termostat, łącznik elastyczny wału i podpora
Zaczynam mieć konkretny plan na zrobienie wnętrza, ale wciąż mi się niespecjalnie spieszy. Planuję zrobić za jednym razem jedną wielką przemianę, a konkretnie:
-Sportsitze pełna skóra (wciąż się waham czy beżowe z dwukolorowymi boczkami, czy całe czarne)
-Dekory do porządnego lakierowania u lakiernika - zależnie od foteli srebrne lub piano black
-Czarna podsufitka
-Elektryka szyb z tyłu
-Harman Kardon
-Zmieniarka CD
-Wciąż rozmyślam nad ciemnozielonymi pasami bezpieczeństwa z przodu jako smaczek akcentujący kolor nadwozia
-Shadowline
Szczerze liczę, że cały plan wypali, zwłaszcza że jest dość konkretny, niektóre rzeczy trudne do wyrwania w przyzwoitym stanie, i mimo wszystko troszkę kosztowny
W dalszej przyszłości poprawki lakiernicze elementów, które odstają od "perfekcji" - dach, tylny zderzak i lusterka
Wracając do tego, co przyziemne - została przygotowana do zimy, wpadł wosk Finish Kare Hi-Temp i w sumie zostańmy na tym etapie
Co do ogólnych planów do mojej E46 - uświadomiłem sobie, że wkrótce z nią będzie tak jak obecnie z E36, a jeszcze później być może tak jak z E30 i założyłem sobie za cel kompletować jak najwięcej rarytasów póki są na rynku wtórnym i nie kosztują chorych pieniędzy
Tak właśnie ostatnio udało mi się wyłapać:
Radio BMW Professional CD54. W cenie takiej, że sprzedający powinien zgłosić rozbój
Trafiło oczywiście do auta. Fajna jest świadomość, że jeździ z nim naprawdę mało E46
Trafiło do mnie jako nietestowane. W rzeczywistości gra jak powinno, nie stwierdziłem żadnych problemów z końcówkami mocy (które są w tych jednostkach nagminne), czyta płyty, również te nagrywane, nie obyło się jednak bez drobnych wad - wyświetlacz ma jakby bardzo niski kontrast. Wszystko widać, lecz dość słabo. Podejrzewam, że podobnie jak bywało w E39 będzie to taśma i spokojnie będę w stanie w wolnej chwili to ogarnąć
Porównanie z Business CD:
-Dużo czystsze i bardziej wyraziste treble (seryjne syczki jakby dostały 2x więcej roboty)
-Szersza scena i bardziej przestrzenny dźwięk
-Nieco mniej basu (w Businessie był taki "płynący", momentami wręcz zalewał całą resztę)
-Zestrojenie kontur/głośność - o ile Business brzmiał dużo soczyściej na wyższej głośności, tu cały czas brzmienie jest praktycznie tak samo pełne. Jest jedynie ciszej lub głośniej.
-Odczuwalnie dużo więcej mocy. Słychać to zwłaszcza przy otwartych drzwiach
Edit: -Czyta płyty CD-RW. Business tego nie robił
Co dalej:
Hamulce ceramiczne na przód, tarcza 300mm z zaciskiem z poliftowej 325i
Nie wiem czy nie wpadną wszystkie zaciski po regeneracji
W przyszłym roku "prewencyjny serwis" - świece, odma wraz z separatorem, termostat, łącznik elastyczny wału i podpora
Zaczynam mieć konkretny plan na zrobienie wnętrza, ale wciąż mi się niespecjalnie spieszy. Planuję zrobić za jednym razem jedną wielką przemianę, a konkretnie:
-Sportsitze pełna skóra (wciąż się waham czy beżowe z dwukolorowymi boczkami, czy całe czarne)
-Dekory do porządnego lakierowania u lakiernika - zależnie od foteli srebrne lub piano black
-Czarna podsufitka
-Elektryka szyb z tyłu
-Harman Kardon
-Zmieniarka CD
-Wciąż rozmyślam nad ciemnozielonymi pasami bezpieczeństwa z przodu jako smaczek akcentujący kolor nadwozia
-Shadowline
Szczerze liczę, że cały plan wypali, zwłaszcza że jest dość konkretny, niektóre rzeczy trudne do wyrwania w przyzwoitym stanie, i mimo wszystko troszkę kosztowny
W dalszej przyszłości poprawki lakiernicze elementów, które odstają od "perfekcji" - dach, tylny zderzak i lusterka
Wracając do tego, co przyziemne - została przygotowana do zimy, wpadł wosk Finish Kare Hi-Temp i w sumie zostańmy na tym etapie
Ostatnio zmieniony 2020-11-02, 20:11 przez marcin020799, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Dzięki za dobre słowo
Glodek, Z radiem mi się bardzo udało, bo z wysyłką wyszło mnie równe 100zł, tuner z panelem jako całość w konsoli. Do czarnego środka rozważałem gdzieś tam po drodze również listwy w lakierze Sterling Grey pod kolor felg, ale obawiałem się, że nie będzie kontrastować
Kleszcz, również mam taką nadzieję. Liczę, że już w okresie zimowym przyjdą "spokojniejsze czasy"
Podrzucę tutaj link do krótkiego filmiku jak auto aktualnie brzmi z zewnątrz: https://youtu.be/7_Pe7r6qmCk
I pierwsze podejście do ujęć w ruchu - jak wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=ztUpLvTJ1iY
Glodek, Z radiem mi się bardzo udało, bo z wysyłką wyszło mnie równe 100zł, tuner z panelem jako całość w konsoli. Do czarnego środka rozważałem gdzieś tam po drodze również listwy w lakierze Sterling Grey pod kolor felg, ale obawiałem się, że nie będzie kontrastować
Kleszcz, również mam taką nadzieję. Liczę, że już w okresie zimowym przyjdą "spokojniejsze czasy"
Podrzucę tutaj link do krótkiego filmiku jak auto aktualnie brzmi z zewnątrz: https://youtu.be/7_Pe7r6qmCk
I pierwsze podejście do ujęć w ruchu - jak wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=ztUpLvTJ1iY
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Re: [E46] sedan by marcin020799
Kolejne dwie drobnostki.
Znalazłem radio Becker Professional kasetowe w bardzo niskiej cenie. Jest to naprawdę rarytas, najrzadsze radio w E46. Postanowiłem go kupić i po prostu trzymać. Jak już do mnie przyszło, podłączyłem żeby sprawdzić i lekko mówiąc szokłem
Jedni zmieniają co sezon buty, ja zmieniam radia
Tak więc został Professional kasetowy, który miał być tylko do trzymania w szufladzie jako rarytas. Gra tak, jak myślałem, że będzie grał w E46 Harman/Kardon.
W porównaniu do innych, które miałem:
- Nieco mniej trebli niż w Professional CD54, lecz wciąż zdecydowanie więcej niż w Business CD Blaupunkt. Nie kłują, są po prostu czyściutkie.
- Duuużo więcej basu niż w CD54 i Business CD pomimo podstawowych 6 głośników. W takim razie Harman/Kardon musi już robić niezłą robotę
- Układ menu i funkcje praktycznie jak w Professional CD54
- Nie ma opcji wyświetlania godziny. Zdążyłem się już do tego przyzwyczaić i dla mnie to jest jednak minus.
Sama kaseta jednak jest trochę bezsensowna w aucie, więc razem z tym radiem podłączyłem zmieniarkę BMW na 6 płyt i umiejscowiłem ją w schowku pasażera. Niestety jest to zrobione mocno nie po fabrycznemu, jednak jest to tylko rozwiązanie tymczasowe zanim zrobię rewolucję wnętrza. Wtedy wszystko trafi na swoje miejsce na oryginalnych wiązkach
Dość dobrze komponuje się z resztą wnętrza, mimo że jednak kaseciak
Wygłuszyłem również bagażnik matami butylowymi, żeby zwiększyć komfort w trasie. W najlepszym dla mnie zakresie prędkości (120-140km/h) było w środku dość głośno od tłumika, zwłaszcza przy przyspieszaniu na pełnym gazie i hamowaniu silnikiem. Jazda 30km tymi prędkościami była lekko męcząca. W miejscu pod boczkiem, zaraz nad wydechem trafiła mata 2,5mm Bitmat AB-25. Zeszło mi trochę ponad 1,5m^2. Reszta podłogi (poza miejscem na akumulator) i wnęka koła zapasowego została wyklejona matą 2mm Bitmat Eco-2.
Po założeniu tapicerki praktycznie nie widać żadnych ingerencji
Okaże się jak będzie w trasie, lecz póki co, po przejechaniu się kilkunastu km jest bardzo obiecująco.
Póki co to na tyle. Trzymajcie się przede wszystkim zdrowo
Edit: dosłownie po tym jak wróciłem z przejażdżki po wygłuszeniu wyszła dość poważna sprawa z silnikiem. Wszystko opiszę za około 2-3 tygodnie.
Znalazłem radio Becker Professional kasetowe w bardzo niskiej cenie. Jest to naprawdę rarytas, najrzadsze radio w E46. Postanowiłem go kupić i po prostu trzymać. Jak już do mnie przyszło, podłączyłem żeby sprawdzić i lekko mówiąc szokłem
Jedni zmieniają co sezon buty, ja zmieniam radia
Tak więc został Professional kasetowy, który miał być tylko do trzymania w szufladzie jako rarytas. Gra tak, jak myślałem, że będzie grał w E46 Harman/Kardon.
W porównaniu do innych, które miałem:
- Nieco mniej trebli niż w Professional CD54, lecz wciąż zdecydowanie więcej niż w Business CD Blaupunkt. Nie kłują, są po prostu czyściutkie.
- Duuużo więcej basu niż w CD54 i Business CD pomimo podstawowych 6 głośników. W takim razie Harman/Kardon musi już robić niezłą robotę
- Układ menu i funkcje praktycznie jak w Professional CD54
- Nie ma opcji wyświetlania godziny. Zdążyłem się już do tego przyzwyczaić i dla mnie to jest jednak minus.
Sama kaseta jednak jest trochę bezsensowna w aucie, więc razem z tym radiem podłączyłem zmieniarkę BMW na 6 płyt i umiejscowiłem ją w schowku pasażera. Niestety jest to zrobione mocno nie po fabrycznemu, jednak jest to tylko rozwiązanie tymczasowe zanim zrobię rewolucję wnętrza. Wtedy wszystko trafi na swoje miejsce na oryginalnych wiązkach
Dość dobrze komponuje się z resztą wnętrza, mimo że jednak kaseciak
Wygłuszyłem również bagażnik matami butylowymi, żeby zwiększyć komfort w trasie. W najlepszym dla mnie zakresie prędkości (120-140km/h) było w środku dość głośno od tłumika, zwłaszcza przy przyspieszaniu na pełnym gazie i hamowaniu silnikiem. Jazda 30km tymi prędkościami była lekko męcząca. W miejscu pod boczkiem, zaraz nad wydechem trafiła mata 2,5mm Bitmat AB-25. Zeszło mi trochę ponad 1,5m^2. Reszta podłogi (poza miejscem na akumulator) i wnęka koła zapasowego została wyklejona matą 2mm Bitmat Eco-2.
Po założeniu tapicerki praktycznie nie widać żadnych ingerencji
Okaże się jak będzie w trasie, lecz póki co, po przejechaniu się kilkunastu km jest bardzo obiecująco.
Póki co to na tyle. Trzymajcie się przede wszystkim zdrowo
Edit: dosłownie po tym jak wróciłem z przejażdżki po wygłuszeniu wyszła dość poważna sprawa z silnikiem. Wszystko opiszę za około 2-3 tygodnie.
Re: [E46] sedan by marcin020799
Hej! Przykro mi z powodu awarii ! Mam nadzieje ,że nie będzie drogo
A co do reszty to fajnie działasz, wygłuszenie bagaja wygląda dobrze i pewnie robi swoją robotę. Fajnie ,że opisałeś jak grają poszczególne radia , trudno zdobyć takie informacje na necie bo mało kto osobiście miał porównanie tylu modeli.
Widzę , że zaczynasz zbierać i to jest dobry ruch :bmw
Filmiki wyszły super ! Zazdro
Jest jedna rzecz której mi brakuje w aucie( gdyby było moje ) , czyli fabrycznego cupholdera..
A co do reszty to fajnie działasz, wygłuszenie bagaja wygląda dobrze i pewnie robi swoją robotę. Fajnie ,że opisałeś jak grają poszczególne radia , trudno zdobyć takie informacje na necie bo mało kto osobiście miał porównanie tylu modeli.
Widzę , że zaczynasz zbierać i to jest dobry ruch :bmw
Filmiki wyszły super ! Zazdro
Jest jedna rzecz której mi brakuje w aucie( gdyby było moje ) , czyli fabrycznego cupholdera..
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Re: [E46] sedan by marcin020799
Obiecałem wszystko opisać, także nieco później, ale opisuję
Przejechałem się, był zastawiony garaż, więc zostawiłem auto na zewnątrz, wszystko w najlepszym porządku. Wieczorem wjeżdżam do garażu - niski poziom płynu chłodniczego. Otwieram korek - rzeczywiście, zaraz się zabrałem z tatą do szukania wycieku, którego nie znaleźliśmy. Za to po odkręceniu korka - masło. Bardzo dziwna sprawa, bo prawie nigdy nie korzystam z wysokich obrotów, silnik zawsze dobrze rozgrzany przed dociśnięciem gazu, nigdy go nie przegrzałem. Nogi aż mi się ugięły, wybrałem się do mechanika, potwierdził, chyba był w jeszcze większym szoku niż ja, pojawił się dodatkowo nietypowy wyciek od strony grodzi na łączeniu bloku z głowicą.
W domu na spokojnie usiadłem i rozważałem 2 opcje. Swap na M52B28 albo remont M43. Jako że aktualnie moją E46 jeżdżę na co dzień, dojeżdżam nieraz w tygodniu po 60km dziennie, po przeliczeniu samych kosztów paliwa wyszło na remont M43. Po 2 latach koszty różnicy w spalaniu i w ubezpieczeniu najzwyczajniej mi go spłacą, więc w razie gdyby kiedyś padła decyzja o swapie - i tak nie będę stratny.
Po zdjęciu pokrywy okazało się, że to tak na prawdę nawet nie uszczelka, a pękła śruba głowicy.
Został wykonany zatem kapitalny remont góry silnika:
-Remont głowicy - planowanie, prowadnice, uszczelniacze, szczelność
-Kompletny rozrząd SWAG (łańcuch, napinacz, ślizgi)
-Zestaw uszczelek głowicy Elring, wraz z uszczelkami pod kolektory
-Zestaw uszczelek pokryw rozrządu Elring
-Odma Bosch
-Termostat BEHR (Przyszedł z zeszlifowanym logo OE BMW )
-Śruby głowicy Elring
-Pasek osprzętu Continental + nowe rolki
-Płyn chłodniczy
-Olej wraz z filtrem - jako że silnik jest po remoncie postanowiłem przejść na lepszy olej - Valvoline Synpower 5W40
Jak widać niżej - niemało tego. A na zdjęciu nie ma jeszcze rozrządu.
Po wszystkim mam M43TU niemalże jak nowy
Żeby nie było tylko tak dramatycznie, wpadło parę gadżetów
-Listwy progowe Individual (bardzo długo na nie czyhałem, lecz nie potrafiłem dać 500zł i więcej za 4 plastikowe listwy), zmontowane na nowych spinkach. Zdaję sobie sprawę z tego, że przy obecnym wnętrzu raczej średnio to pasuje, lecz na przyszły rok planuję coś w tym temacie ruszyć, żeby był prawdziwy individual.
-Panel klimatyzacji późny polift, jest po prostu wygodniejszy z rozdzielonymi przyciskami obok wyświetlacza
-Do przyszłorocznych zmian - kupiony już panel szyb na 4 elektryczne szyby, nie mogłem darować sobie przymiarki
Zająłem się również licznikiem, bardzo irytowały mnie ryski na nim. Został spolerowany ręcznie pastami o dwóch gradacjach i zabezpieczony powłoką ceramiczną CQUK 3.0, bo plastik jest tak miękki, że potrafił się zarysować od mikrofibry przy wycieraniu pasty.
Przed:
I po:
Cóż, to by było tyle na ten przedostatni dzień roku. Życzę zatem każdemu z Was szczęśliwego Nowego Roku. Oby był po prostu lepszy niż 2020
Przejechałem się, był zastawiony garaż, więc zostawiłem auto na zewnątrz, wszystko w najlepszym porządku. Wieczorem wjeżdżam do garażu - niski poziom płynu chłodniczego. Otwieram korek - rzeczywiście, zaraz się zabrałem z tatą do szukania wycieku, którego nie znaleźliśmy. Za to po odkręceniu korka - masło. Bardzo dziwna sprawa, bo prawie nigdy nie korzystam z wysokich obrotów, silnik zawsze dobrze rozgrzany przed dociśnięciem gazu, nigdy go nie przegrzałem. Nogi aż mi się ugięły, wybrałem się do mechanika, potwierdził, chyba był w jeszcze większym szoku niż ja, pojawił się dodatkowo nietypowy wyciek od strony grodzi na łączeniu bloku z głowicą.
W domu na spokojnie usiadłem i rozważałem 2 opcje. Swap na M52B28 albo remont M43. Jako że aktualnie moją E46 jeżdżę na co dzień, dojeżdżam nieraz w tygodniu po 60km dziennie, po przeliczeniu samych kosztów paliwa wyszło na remont M43. Po 2 latach koszty różnicy w spalaniu i w ubezpieczeniu najzwyczajniej mi go spłacą, więc w razie gdyby kiedyś padła decyzja o swapie - i tak nie będę stratny.
Po zdjęciu pokrywy okazało się, że to tak na prawdę nawet nie uszczelka, a pękła śruba głowicy.
Został wykonany zatem kapitalny remont góry silnika:
-Remont głowicy - planowanie, prowadnice, uszczelniacze, szczelność
-Kompletny rozrząd SWAG (łańcuch, napinacz, ślizgi)
-Zestaw uszczelek głowicy Elring, wraz z uszczelkami pod kolektory
-Zestaw uszczelek pokryw rozrządu Elring
-Odma Bosch
-Termostat BEHR (Przyszedł z zeszlifowanym logo OE BMW )
-Śruby głowicy Elring
-Pasek osprzętu Continental + nowe rolki
-Płyn chłodniczy
-Olej wraz z filtrem - jako że silnik jest po remoncie postanowiłem przejść na lepszy olej - Valvoline Synpower 5W40
Jak widać niżej - niemało tego. A na zdjęciu nie ma jeszcze rozrządu.
Po wszystkim mam M43TU niemalże jak nowy
Żeby nie było tylko tak dramatycznie, wpadło parę gadżetów
-Listwy progowe Individual (bardzo długo na nie czyhałem, lecz nie potrafiłem dać 500zł i więcej za 4 plastikowe listwy), zmontowane na nowych spinkach. Zdaję sobie sprawę z tego, że przy obecnym wnętrzu raczej średnio to pasuje, lecz na przyszły rok planuję coś w tym temacie ruszyć, żeby był prawdziwy individual.
-Panel klimatyzacji późny polift, jest po prostu wygodniejszy z rozdzielonymi przyciskami obok wyświetlacza
-Do przyszłorocznych zmian - kupiony już panel szyb na 4 elektryczne szyby, nie mogłem darować sobie przymiarki
Zająłem się również licznikiem, bardzo irytowały mnie ryski na nim. Został spolerowany ręcznie pastami o dwóch gradacjach i zabezpieczony powłoką ceramiczną CQUK 3.0, bo plastik jest tak miękki, że potrafił się zarysować od mikrofibry przy wycieraniu pasty.
Przed:
I po:
Cóż, to by było tyle na ten przedostatni dzień roku. Życzę zatem każdemu z Was szczęśliwego Nowego Roku. Oby był po prostu lepszy niż 2020
Re: [E46] sedan by marcin020799
Przykro mi z powodu kosztów jaki poniosłeś ale z drugiej strony cieszę się ,że idziesz z tym autem tak ostro do przodu. Trzymam kciuki i obserwuję ! Pozdro !
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- marcin020799
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
- Lokalizacja: Rybnik
Re: [E46] sedan by marcin020799
Mały update co tam się dalej działo.
Popracowałem trochę nad usztywnieniem budy, konkretnie tyłu. Było czuć, że przód jest zwarty, a tył bardzo mocno pracuje. Okazało się, że fabrycznie nie było z tyłu w ogóle stabilizatora, a nawet RealOEM to potwierdza
Wszystkie mocowania normalnie były przygotowane, założyłem zatem oryginalny gruby stabilizator M-Technik 18mm.
Była kolosalna poprawa, ale konsekwentnie z przodem, poszedłem na całość z tyłem. Do bagażnika trafiła rozpórka kielichów stalowa od naszej rodzimej firmy MW Technology. Tapicerkę trzeba było "zmodyfikować", a sama rozpórka jest w miarę bezinwazyjna, zwłaszcza że mało co wożę w bagażniku.
Różnica jest bardzo mocno odczuwalna. Auto jest na ten moment niesamowicie zwarte, daje wrażenie bardzo pewnego prowadzenia, karoseria praktycznie nie pracuje w zakrętach.
Z dalszych modyfikacji, brakowało mi trochę "spasu" koła z błotnikiem, wpadły już letnie koła z większymi dystansami z przodu, obecnie są 20mm, były 15mm.
Z serii naprawy i utrzymanie - zaczęła hałasować pompa powietrza wtórnego, więc zamieniłem ją na pompę z N46, cały układ EGR został rozebrany i dokładnie wyczyszczony.
Musiało oczywiście wpaść również parę gadżetów.
Latarka w schowku
Oraz taki trochę rarytasik, oryginalne nakładki na kielichy ///M z M3
Temat wnętrza na razie stoi w miejscu, bo po prostu rynek nie jest litościwy Wszystko w kolorze jaki mi się widzi jest albo do touringów albo bez składanej kanapy, także szukam cierpliwie tego właściwego.
Także tyle, mam nadzieję, że następny update będzie już z wnętrza
Popracowałem trochę nad usztywnieniem budy, konkretnie tyłu. Było czuć, że przód jest zwarty, a tył bardzo mocno pracuje. Okazało się, że fabrycznie nie było z tyłu w ogóle stabilizatora, a nawet RealOEM to potwierdza
Wszystkie mocowania normalnie były przygotowane, założyłem zatem oryginalny gruby stabilizator M-Technik 18mm.
Była kolosalna poprawa, ale konsekwentnie z przodem, poszedłem na całość z tyłem. Do bagażnika trafiła rozpórka kielichów stalowa od naszej rodzimej firmy MW Technology. Tapicerkę trzeba było "zmodyfikować", a sama rozpórka jest w miarę bezinwazyjna, zwłaszcza że mało co wożę w bagażniku.
Różnica jest bardzo mocno odczuwalna. Auto jest na ten moment niesamowicie zwarte, daje wrażenie bardzo pewnego prowadzenia, karoseria praktycznie nie pracuje w zakrętach.
Z dalszych modyfikacji, brakowało mi trochę "spasu" koła z błotnikiem, wpadły już letnie koła z większymi dystansami z przodu, obecnie są 20mm, były 15mm.
Z serii naprawy i utrzymanie - zaczęła hałasować pompa powietrza wtórnego, więc zamieniłem ją na pompę z N46, cały układ EGR został rozebrany i dokładnie wyczyszczony.
Musiało oczywiście wpaść również parę gadżetów.
Latarka w schowku
Oraz taki trochę rarytasik, oryginalne nakładki na kielichy ///M z M3
Temat wnętrza na razie stoi w miejscu, bo po prostu rynek nie jest litościwy Wszystko w kolorze jaki mi się widzi jest albo do touringów albo bez składanej kanapy, także szukam cierpliwie tego właściwego.
Także tyle, mam nadzieję, że następny update będzie już z wnętrza