[E46] Individualny sedan by marcin020799

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marcin020799 »

Trochę mnie nie było i nareszcie powracam. W tym czasie auto miało naprawę blacharsko-lakierniczą. Z rzeczy zewnętrznych nowa maska, reflektory Boscha (uznałem że lepiej dobra używka niż nowy zamiennik. Dla mnie wielka szkoda, bo w moich AL tylko popękały mocowania a były w świetnym stanie), nowy lakier na zderzaku i masce, nowe listwy zderzaka i udało mi się dostać nerki "shadowline-chrome" - obwódka normalnie chromowana, natomiast środek w połysku. Nie wracam jedynie do ringów. Miało być tymczasowo zakodowane USA + DRL, ale spodobało mi się i chyba to jest to, czego chcę.
Obrazek

Uważajcie na swoje Beemki i bezpiecznego końca wakacji :wink:
Kleszcz
Przyjaciel klubu
Posty: 569
Rejestracja: 2015-07-22, 14:21
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Kleszcz »

marcin020799, tak jak pisałem Ci wcześniej nawet nie wiesz jak się cieszę że wszystko zakończyło się dobrze. Auto nadal wygląda bajecznie. Kawał dobrej roboty zrobionej.
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

Jak zwykle dobre działania .. US i DRL fajne połączenie !

Była jakaś przygoda ?
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marcin020799 »

whucrew, niestety była. Przed auto przede mną wyszła grupka pieszych, mi zabrakło drogi. Mimo że prędkość ani nie 15km/h to trafiłem na wyższe auto i praktycznie wjechałem mu swoim zderzakiem pod zderzak. Najmiększa część przodu wszytko przyjęła. Chłodnice, wentylator, a belka zderzaka ani o pół centymetra się nie przestawiła. Na szczęście dostałem namiary do bardzo dobrego lakiernika, chętnego do współpracy i wszystko wyszło dokładnie jak należy, geometria nadwozia również laserowo na ramie, więc praktycznie samochód jest zupełnie jak przed zajściem. Boli, wiadomo, bo i samochód i duże koszty i jakiś uraz w głowie, ale chyba nikt takich rzeczy nie planuje. Trzeba wziąć wszystko "na klatę" i do przodu :wink:
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marcin020799 »

Robię drobny update. Podczas ostatniego wakacyjnego wypadu w góry (a był taki podjazd, że silnik miał co robić), trafiła mnie typowa usterka E46 - Zbiornik wyrównawczy. Wpadł nowy zbiornik Meyle (wyczytałem, że jest trwalszy niż oryginał, bo jest z nieco bardziej elastycznego plastiku), wraz z nim korek i płyn chłodniczy. Oprócz tego coroczna wymiana oleju i filtrów, przy okazji wreszcie został zamontowany czujnik poziomu oleju, więc na ten moment auto jest bez żadnego błędu w jakimkolwiek module.

Miało być na ten rok dość robienia przy aucie, ale jeszcze przy końcówce roku trochę się zmieniło z przodu:
Obrazek
Lampy sobie lubiły przyparować, między uszczelkami a kompletem uszczelka + klosz nie było dużej różnicy, więc wpadły nowe klosze i uszczelki
Obrazek

I z tyłu:
Obrazek
Obrazek
Tłumik końcowy RM Motors RM6.
Dziś dopiero odebrałem auto po montażu tłumika i szczerze mówiąc póki co uczucia mieszane ;) Wygląd - rewelacja. 328i look jak się patrzy :mrgreen: Jak chodzi zaś o dźwięk - wolne obroty dokładnie to co chciałem, podkreślony basowy pomruk, przy redukcjach czasem słychać "blub blub" (też się dziwię, że R4 to potrafi :razz:) jednak przy okolicach 3000rpm jest w środku trochę bucząco. Może jeszcze tłumik się wygrzeje, może kwestia przyzwyczajenia i innego obchodzenia się z gazem. Trochę szkoda mi tej komfortowej ciszy w środku, niezależnie od obrotów :wink:
Kleszcz
Przyjaciel klubu
Posty: 569
Rejestracja: 2015-07-22, 14:21
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Kleszcz »

marcin020799, czekałem z opinią bo chciałem zobaczyć i usłyszeć na żywo :cool:
Mega efekt :br: Dwururka idealnie siadła a dźwięk rozwala system :br:
Auto coraz bardziej kompletne. Powtórzę to co mówiłem Ci na spocie :mrgreen:
Nie zmieniaj tego wydechu :bmw:
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marcin020799 »

Kleszcz, wydech faktycznie potrzebował się "ułożyć" i mnie do siebie przekonał :wink:

Co do ogólnych planów do mojej E46 - uświadomiłem sobie, że wkrótce z nią będzie tak jak obecnie z E36, a jeszcze później być może tak jak z E30 i założyłem sobie za cel kompletować jak najwięcej rarytasów póki są na rynku wtórnym i nie kosztują chorych pieniędzy ;)
Tak właśnie ostatnio udało mi się wyłapać:
Obrazek
Obrazek

Radio BMW Professional CD54. W cenie takiej, że sprzedający powinien zgłosić rozbój :lol:
Trafiło oczywiście do auta. Fajna jest świadomość, że jeździ z nim naprawdę mało E46
Obrazek
Trafiło do mnie jako nietestowane. W rzeczywistości gra jak powinno, nie stwierdziłem żadnych problemów z końcówkami mocy (które są w tych jednostkach nagminne), czyta płyty, również te nagrywane, nie obyło się jednak bez drobnych wad - wyświetlacz ma jakby bardzo niski kontrast. Wszystko widać, lecz dość słabo. Podejrzewam, że podobnie jak bywało w E39 będzie to taśma i spokojnie będę w stanie w wolnej chwili to ogarnąć :cool:
Porównanie z Business CD:
-Dużo czystsze i bardziej wyraziste treble (seryjne syczki jakby dostały 2x więcej roboty)
-Szersza scena i bardziej przestrzenny dźwięk
-Nieco mniej basu (w Businessie był taki "płynący", momentami wręcz zalewał całą resztę)
-Zestrojenie kontur/głośność - o ile Business brzmiał dużo soczyściej na wyższej głośności, tu cały czas brzmienie jest praktycznie tak samo pełne. Jest jedynie ciszej lub głośniej.
-Odczuwalnie dużo więcej mocy. Słychać to zwłaszcza przy otwartych drzwiach
Edit: -Czyta płyty CD-RW. Business tego nie robił ;)

Co dalej:
Hamulce ceramiczne na przód, tarcza 300mm z zaciskiem z poliftowej 325i
Nie wiem czy nie wpadną wszystkie zaciski po regeneracji
W przyszłym roku "prewencyjny serwis" - świece, odma wraz z separatorem, termostat, łącznik elastyczny wału i podpora
Zaczynam mieć konkretny plan na zrobienie wnętrza, ale wciąż mi się niespecjalnie spieszy. Planuję zrobić za jednym razem jedną wielką przemianę, a konkretnie:
-Sportsitze pełna skóra (wciąż się waham czy beżowe z dwukolorowymi boczkami, czy całe czarne)
-Dekory do porządnego lakierowania u lakiernika - zależnie od foteli srebrne lub piano black
-Czarna podsufitka
-Elektryka szyb z tyłu
-Harman Kardon
-Zmieniarka CD
-Wciąż rozmyślam nad ciemnozielonymi pasami bezpieczeństwa z przodu jako smaczek akcentujący kolor nadwozia
-Shadowline
Szczerze liczę, że cały plan wypali, zwłaszcza że jest dość konkretny, niektóre rzeczy trudne do wyrwania w przyzwoitym stanie, i mimo wszystko troszkę kosztowny
W dalszej przyszłości poprawki lakiernicze elementów, które odstają od "perfekcji" - dach, tylny zderzak i lusterka

Wracając do tego, co przyziemne - została przygotowana do zimy, wpadł wosk Finish Kare Hi-Temp i w sumie zostańmy na tym etapie :grin:
Ostatnio zmieniony 2020-11-02, 20:11 przez marcin020799, łącznie zmieniany 1 raz.
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

Jeśli można wiedzieć ,ile cię kosztował tuner,też szukam takiego ,ja mam jeszcze ten stary bm24 ,fajnie działasz ,
Wszystkie mody które planujesz na ogromny plus
Co do sportów ,ja bym szedł w czarne ,cały środek w czerni ,demoty w antracyt i szczena opada
Obrazek
Kleszcz
Przyjaciel klubu
Posty: 569
Rejestracja: 2015-07-22, 14:21
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Kleszcz »

marcin020799, napiszę jeszcze raz :mrgreen:
Fajna zmiana z radiem. Cieszę się że tłumik zostaje :cool:
Oglądałem filmy, dobra robota. Trzymam kciuki za zrealizowanie wszystkich planów :bmw:
Może uda Nam się jeszcze zobaczyć w tym roku :mrgreen:
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marcin020799 »

Dzięki za dobre słowo
Glodek, Z radiem mi się bardzo udało, bo z wysyłką wyszło mnie równe 100zł, tuner z panelem jako całość w konsoli. Do czarnego środka rozważałem gdzieś tam po drodze również listwy w lakierze Sterling Grey pod kolor felg, ale obawiałem się, że nie będzie kontrastować ;)
Kleszcz, również mam taką nadzieję. Liczę, że już w okresie zimowym przyjdą "spokojniejsze czasy" :bmw:

Podrzucę tutaj link do krótkiego filmiku jak auto aktualnie brzmi z zewnątrz: https://youtu.be/7_Pe7r6qmCk
I pierwsze podejście do ujęć w ruchu - jak wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=ztUpLvTJ1iY ;)
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Re: [E46] sedan by marcin020799

Post autor: marcin020799 »

Kolejne dwie drobnostki.
Znalazłem radio Becker Professional kasetowe w bardzo niskiej cenie. Jest to naprawdę rarytas, najrzadsze radio w E46. Postanowiłem go kupić i po prostu trzymać. Jak już do mnie przyszło, podłączyłem żeby sprawdzić i lekko mówiąc szokłem :lol:
Jedni zmieniają co sezon buty, ja zmieniam radia :P
Tak więc został Professional kasetowy, który miał być tylko do trzymania w szufladzie jako rarytas. Gra tak, jak myślałem, że będzie grał w E46 Harman/Kardon.
W porównaniu do innych, które miałem:
- Nieco mniej trebli niż w Professional CD54, lecz wciąż zdecydowanie więcej niż w Business CD Blaupunkt. Nie kłują, są po prostu czyściutkie.
- Duuużo więcej basu niż w CD54 i Business CD pomimo podstawowych 6 głośników. W takim razie Harman/Kardon musi już robić niezłą robotę :roll:
- Układ menu i funkcje praktycznie jak w Professional CD54
- Nie ma opcji wyświetlania godziny. Zdążyłem się już do tego przyzwyczaić i dla mnie to jest jednak minus.
Sama kaseta jednak jest trochę bezsensowna w aucie, więc razem z tym radiem podłączyłem zmieniarkę BMW na 6 płyt i umiejscowiłem ją w schowku pasażera. Niestety jest to zrobione mocno nie po fabrycznemu, jednak jest to tylko rozwiązanie tymczasowe zanim zrobię rewolucję wnętrza. Wtedy wszystko trafi na swoje miejsce na oryginalnych wiązkach ;)
Obrazek
Obrazek

Dość dobrze komponuje się z resztą wnętrza, mimo że jednak kaseciak
Obrazek

Wygłuszyłem również bagażnik matami butylowymi, żeby zwiększyć komfort w trasie. W najlepszym dla mnie zakresie prędkości (120-140km/h) było w środku dość głośno od tłumika, zwłaszcza przy przyspieszaniu na pełnym gazie i hamowaniu silnikiem. Jazda 30km tymi prędkościami była lekko męcząca. W miejscu pod boczkiem, zaraz nad wydechem trafiła mata 2,5mm Bitmat AB-25. Zeszło mi trochę ponad 1,5m^2. Reszta podłogi (poza miejscem na akumulator) i wnęka koła zapasowego została wyklejona matą 2mm Bitmat Eco-2.
Obrazek
Obrazek
Po założeniu tapicerki praktycznie nie widać żadnych ingerencji
Obrazek
Okaże się jak będzie w trasie, lecz póki co, po przejechaniu się kilkunastu km jest bardzo obiecująco.

Póki co to na tyle. Trzymajcie się przede wszystkim zdrowo 8)

Edit: dosłownie po tym jak wróciłem z przejażdżki po wygłuszeniu wyszła dość poważna sprawa z silnikiem. Wszystko opiszę za około 2-3 tygodnie.
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Re: [E46] sedan by marcin020799

Post autor: whucrew »

Hej! Przykro mi z powodu awarii ! Mam nadzieje ,że nie będzie drogo :bmw:

A co do reszty to fajnie działasz, wygłuszenie bagaja wygląda dobrze i pewnie robi swoją robotę. Fajnie ,że opisałeś jak grają poszczególne radia , trudno zdobyć takie informacje na necie bo mało kto osobiście miał porównanie tylu modeli.

Widzę , że zaczynasz zbierać i to jest dobry ruch :bmw

Filmiki wyszły super ! Zazdro

Jest jedna rzecz której mi brakuje w aucie( gdyby było moje ) , czyli fabrycznego cupholdera..
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Re: [E46] sedan by marcin020799

Post autor: marcin020799 »

Obiecałem wszystko opisać, także nieco później, ale opisuję ;)
Przejechałem się, był zastawiony garaż, więc zostawiłem auto na zewnątrz, wszystko w najlepszym porządku. Wieczorem wjeżdżam do garażu - niski poziom płynu chłodniczego. Otwieram korek - rzeczywiście, zaraz się zabrałem z tatą do szukania wycieku, którego nie znaleźliśmy. Za to po odkręceniu korka - masło. Bardzo dziwna sprawa, bo prawie nigdy nie korzystam z wysokich obrotów, silnik zawsze dobrze rozgrzany przed dociśnięciem gazu, nigdy go nie przegrzałem. Nogi aż mi się ugięły, wybrałem się do mechanika, potwierdził, chyba był w jeszcze większym szoku niż ja, pojawił się dodatkowo nietypowy wyciek od strony grodzi na łączeniu bloku z głowicą.
W domu na spokojnie usiadłem i rozważałem 2 opcje. Swap na M52B28 albo remont M43. Jako że aktualnie moją E46 jeżdżę na co dzień, dojeżdżam nieraz w tygodniu po 60km dziennie, po przeliczeniu samych kosztów paliwa wyszło na remont M43. Po 2 latach koszty różnicy w spalaniu i w ubezpieczeniu najzwyczajniej mi go spłacą, więc w razie gdyby kiedyś padła decyzja o swapie - i tak nie będę stratny.
Po zdjęciu pokrywy okazało się, że to tak na prawdę nawet nie uszczelka, a pękła śruba głowicy.
Został wykonany zatem kapitalny remont góry silnika:
-Remont głowicy - planowanie, prowadnice, uszczelniacze, szczelność
-Kompletny rozrząd SWAG (łańcuch, napinacz, ślizgi)
-Zestaw uszczelek głowicy Elring, wraz z uszczelkami pod kolektory
-Zestaw uszczelek pokryw rozrządu Elring
-Odma Bosch
-Termostat BEHR (Przyszedł z zeszlifowanym logo OE BMW ;) )
-Śruby głowicy Elring
-Pasek osprzętu Continental + nowe rolki
-Płyn chłodniczy
-Olej wraz z filtrem - jako że silnik jest po remoncie postanowiłem przejść na lepszy olej - Valvoline Synpower 5W40
Jak widać niżej - niemało tego. A na zdjęciu nie ma jeszcze rozrządu.
Obrazek

Po wszystkim mam M43TU niemalże jak nowy
Obrazek
Obrazek

Żeby nie było tylko tak dramatycznie, wpadło parę gadżetów ;)
-Listwy progowe Individual (bardzo długo na nie czyhałem, lecz nie potrafiłem dać 500zł i więcej za 4 plastikowe listwy), zmontowane na nowych spinkach. Zdaję sobie sprawę z tego, że przy obecnym wnętrzu raczej średnio to pasuje, lecz na przyszły rok planuję coś w tym temacie ruszyć, żeby był prawdziwy individual.
Obrazek
Obrazek
-Panel klimatyzacji późny polift, jest po prostu wygodniejszy z rozdzielonymi przyciskami obok wyświetlacza
-Do przyszłorocznych zmian - kupiony już panel szyb na 4 elektryczne szyby, nie mogłem darować sobie przymiarki
Obrazek

Zająłem się również licznikiem, bardzo irytowały mnie ryski na nim. Został spolerowany ręcznie pastami o dwóch gradacjach i zabezpieczony powłoką ceramiczną CQUK 3.0, bo plastik jest tak miękki, że potrafił się zarysować od mikrofibry przy wycieraniu pasty.
Przed:
Obrazek

I po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cóż, to by było tyle na ten przedostatni dzień roku. Życzę zatem każdemu z Was szczęśliwego Nowego Roku. Oby był po prostu lepszy niż 2020 :roll:
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Re: [E46] sedan by marcin020799

Post autor: whucrew »

Przykro mi z powodu kosztów jaki poniosłeś ale z drugiej strony cieszę się ,że idziesz z tym autem tak ostro do przodu. Trzymam kciuki i obserwuję ! Pozdro !
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
marcin020799
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2017-07-16, 09:09
Lokalizacja: Rybnik

Re: [E46] sedan by marcin020799

Post autor: marcin020799 »

Mały update co tam się dalej działo.
Popracowałem trochę nad usztywnieniem budy, konkretnie tyłu. Było czuć, że przód jest zwarty, a tył bardzo mocno pracuje. Okazało się, że fabrycznie nie było z tyłu w ogóle stabilizatora, a nawet RealOEM to potwierdza :shock:
Wszystkie mocowania normalnie były przygotowane, założyłem zatem oryginalny gruby stabilizator M-Technik 18mm.
Była kolosalna poprawa, ale konsekwentnie z przodem, poszedłem na całość z tyłem. Do bagażnika trafiła rozpórka kielichów stalowa od naszej rodzimej firmy MW Technology. Tapicerkę trzeba było "zmodyfikować", a sama rozpórka jest w miarę bezinwazyjna, zwłaszcza że mało co wożę w bagażniku.
Obrazek
Obrazek
Różnica jest bardzo mocno odczuwalna. Auto jest na ten moment niesamowicie zwarte, daje wrażenie bardzo pewnego prowadzenia, karoseria praktycznie nie pracuje w zakrętach.

Z dalszych modyfikacji, brakowało mi trochę "spasu" koła z błotnikiem, wpadły już letnie koła z większymi dystansami z przodu, obecnie są 20mm, były 15mm.
Obrazek
Obrazek

Z serii naprawy i utrzymanie - zaczęła hałasować pompa powietrza wtórnego, więc zamieniłem ją na pompę z N46, cały układ EGR został rozebrany i dokładnie wyczyszczony.

Musiało oczywiście wpaść również parę gadżetów.
Latarka w schowku
Obrazek
Oraz taki trochę rarytasik, oryginalne nakładki na kielichy ///M z M3
Obrazek

Temat wnętrza na razie stoi w miejscu, bo po prostu rynek nie jest litościwy :wink: Wszystko w kolorze jaki mi się widzi jest albo do touringów albo bez składanej kanapy, także szukam cierpliwie tego właściwego.

Także tyle, mam nadzieję, że następny update będzie już z wnętrza :mrgreen:
ODPOWIEDZ