[E60] STUKANIE i problem z przyspieszeniem
[E60] STUKANIE i problem z przyspieszeniem
Witam.
Dawno mnie tu nie bylo bo nie bylo okazji ale dzis mam zapytanie. Kupilem ostatnio E60 2.5 litra w dieslu z 2004 i jest maly problem. Przy jezdzie jak puszcze gaz zeby zmienic bieg czuc na drazku i slychac stuk w skrzyni biegów. Jak zmieniam biegi po woli i delikatnie to nic nie stuka ale przy troche bardziej agresywnej jezdzie jest stuk za kazdym razem. Auto jezdi normalnie po wrzuceniu biegu i w czasie jazdy nic nie stuka.
Co to moze byc?
Dawno mnie tu nie bylo bo nie bylo okazji ale dzis mam zapytanie. Kupilem ostatnio E60 2.5 litra w dieslu z 2004 i jest maly problem. Przy jezdzie jak puszcze gaz zeby zmienic bieg czuc na drazku i slychac stuk w skrzyni biegów. Jak zmieniam biegi po woli i delikatnie to nic nie stuka ale przy troche bardziej agresywnej jezdzie jest stuk za kazdym razem. Auto jezdi normalnie po wrzuceniu biegu i w czasie jazdy nic nie stuka.
Co to moze byc?
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 19:47 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Niekoniecznie musi być to skrzynia biegów, podobny objaw miałem w dawnej E34 w dislu
w momencie jak puszczałem gaz lub jak delikatnie go dodawałem było czuć szarpanie spowodowane to było luzami na półosiach. Proponuje wjechać na kanał zostawić bieg w pozycji neutralnej(luz) i wałem napędowym poruszając raz w prawo raz w lewo i dokładnie obserwować czy nie ma żadnych luzów na wale, dyferencjale lub półosiach oczywiście sprawdź dobrze poduchy pod skrzynią. Całkiem możliwe że ktoś tym autkiem mogł sporo szaleć stąd te objawy.
w momencie jak puszczałem gaz lub jak delikatnie go dodawałem było czuć szarpanie spowodowane to było luzami na półosiach. Proponuje wjechać na kanał zostawić bieg w pozycji neutralnej(luz) i wałem napędowym poruszając raz w prawo raz w lewo i dokładnie obserwować czy nie ma żadnych luzów na wale, dyferencjale lub półosiach oczywiście sprawdź dobrze poduchy pod skrzynią. Całkiem możliwe że ktoś tym autkiem mogł sporo szaleć stąd te objawy.
....
Auto wrocilo od mechanika. Niestety nie zrobione. Chyba mechanik cienki. Powiedzial, ze moze to byc wina sprzegla. Moze cos w tym jest bo jak jade na 1,2,3 biegu i wcisne sprzeglo to slychac ten metaliczny stuk. Podobnie na 1,2,3 jak gwaltownie puszcze gaz to tez stuka. Jest to pojedynczy stuk i dzieje sie za kazdym razem gdy szybko wcisne sprzeglo lub gwaltownie puszcze gaz.
Poza tym jak mechanik posciagal wszystkie oslony od spodu stwierdzil, ze silnik caly jest zazygany olejem.
...
Auto wrocilo od mechanika. Niestety nie zrobione. Chyba mechanik cienki. Powiedzial, ze moze to byc wina sprzegla. Moze cos w tym jest bo jak jade na 1,2,3 biegu i wcisne sprzeglo to slychac ten metaliczny stuk. Podobnie na 1,2,3 jak gwaltownie puszcze gaz to tez stuka. Jest to pojedynczy stuk i dzieje sie za kazdym razem gdy szybko wcisne sprzeglo lub gwaltownie puszcze gaz.
Poza tym jak mechanik posciagal wszystkie oslony od spodu stwierdzil, ze silnik caly jest zazygany olejem.
...
siemka wszystkim. ja mam problem tego typu ze po odpaleniu stojac w miejscu cos w silniku stuka i przestaje ale po chwili znowu stuka. bylo malo oleju wiec wymienilem od razu caly ale stuki nie ustaly. nie zaleznie czy stoje czy jade to silnik stuka a poprzedni wlascicel podobno tez tak mial i niby to naprawil ale chyba tylko taka prowizorke. moze cos doradzicie???
.................
Zagadka rozwiazana.
Auto stalo u innego mechanika w zeszlym tygodniu i okazalo sie, ze kolo dwumasowe jest do wymiany. Ponadto mechanik zalecil wymiane sprzegla. Dwumas z LUKa + sprzeglo oryginalne z BMW 700 funtow + 200 wymiana. Ponadto mechanik umyl silnik jakims specjalnym plynem (chcialem zawiezc na myjnie parowa ale mi odradzili bo BMW nie zaleca mycia silnika para) i podokrecal jakies sruby. Jak na razie wyciekow zadnych nie widac.
.........................
Zagadka rozwiazana.
Auto stalo u innego mechanika w zeszlym tygodniu i okazalo sie, ze kolo dwumasowe jest do wymiany. Ponadto mechanik zalecil wymiane sprzegla. Dwumas z LUKa + sprzeglo oryginalne z BMW 700 funtow + 200 wymiana. Ponadto mechanik umyl silnik jakims specjalnym plynem (chcialem zawiezc na myjnie parowa ale mi odradzili bo BMW nie zaleca mycia silnika para) i podokrecal jakies sruby. Jak na razie wyciekow zadnych nie widac.
.........................
Witam Koledzy jestem nowy na forum i chcialem sie zapytac mam bmwe60 530d i mam taki problem ze jak wcisne gaz prawie ze do oporu szybko przyspiesza np.do 160 puzniej lekko ja zblokuje na sekunde dalej przyspiesza do 220 znow lekko ja zadlawi i tak jak by ja cos pchało do przodu a jak systematyczne przyspieszam nic sie takiego nie dzieje tylko jak wcisne gaz przwie ze do opru.Raz jechalem 240km/h po chwili wychamowalem i znow przyspieszam gaz wciskajac do oporu ale przy 230km/h cos ja zblokowalo ale gazu jeszcze jest pod noga ale nie przyspiesza jak by ktos mogł pomoc co to moze byc z gory dziekuje.