[E30] E30 M52B28 Jaki dyfer z jakim przelozeniem?
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2010-06-15, 17:02
- Lokalizacja: Katowice
[E30] E30 M52B28 Jaki dyfer z jakim przelozeniem?
Witam! Chcialem zapytac jaki dyfer kupic z jakim przelozeniem zeby e30 miala jak najlepsze przyspieszenie!?
Silnik mam M52B28
Pozdroo
Silnik mam M52B28
Pozdroo
Ja w ostatnim czasie robiłem swapa w e34 z m20b20 na m52b25...
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)
Tak jak ja w swoim e36 318is przy 100 mam 2,5 rpm a do setki nie ma problemu do paki w 9 sekundŚwiru pisze:Ja w ostatnim czasie robiłem swapa w e34 z m20b20 na m52b25...
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
to jeszcze piszcie czy to mala czy duza glowa
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance