[E30] E30 M52B28 Jaki dyfer z jakim przelozeniem?

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Damian_e30
Zaawansowany forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2010-06-15, 17:02
Lokalizacja: Katowice

[E30] E30 M52B28 Jaki dyfer z jakim przelozeniem?

Post autor: Damian_e30 »

Witam! Chcialem zapytac jaki dyfer kupic z jakim przelozeniem zeby e30 miala jak najlepsze przyspieszenie!?
Silnik mam M52B28

Pozdroo
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

im wyższa wartość dyfra mp 4.10 tym szybciej się autko będzie rozpędzać a niższa np 3.15 to autko ma wyższą prędkość max
Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

zależy do czego auto ma służyć.....przy 4.10 nie nadążysz biegów wrzucać bo jechałem czymś takim. 3.64 to taki optymalny na miasto do 100 km/h. a 2.9x to taki na trase fajnie sie na nim śmiga.
Awatar użytkownika
Świru
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2010-01-31, 18:08
Lokalizacja: Sławków

Post autor: Świru »

Ja w ostatnim czasie robiłem swapa w e34 z m20b20 na m52b25...
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często :-P w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)
sosek20
Małopiszący
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-20, 11:30
Lokalizacja: SPS

Post autor: sosek20 »

Ja śmigałem na 4.10 w e30 b28tu i masakra V-max 180km/h , 100km/h nie wiem w ile wyciąga ale słabo bo problem z trakcją ;-)
drspa

Post autor: drspa »

Świru pisze:Ja w ostatnim czasie robiłem swapa w e34 z m20b20 na m52b25...
M20 miało przełożenie 4.44, dla samego siebie poskładałem wszystko na starym dyfrze by zobaczyć jak to będzie jeździć. przyśpieszenie niesamowite e34 540 nie mogła nadążyć na starcie - potem mnie dochodziła...
biegi tak jak kolega wcześniej pisał trzeba zmieniać często :-P w zasadzie jedynka jest zbędna a przydałyby się jeszcze ze dwa do góry... Piąty bieg trzeba już zasadzić przy ok 60 km/h max prędkość to 150 nic więcej i 6800 obrotów, średnio przy 100km/h jest 4800 obr.
Do driftu i zabawy ok ale do normalnej jazdy - pomyłka silnik non stop goniony i na wysokich obrotach... dużo pali i jest dość głośno.
Ja założyłem dyfer od 524TD o przełożeniu 3.25 udało mi się szperę dostać... i jest super , ładnie się zbiera i ma bardzo elastyczne przełożenie. Nie mieszasz za często biegami a dodając gazu przy 100km /h ma czym przyśpieszyć teraz przy 100km/h mam 2800 obr przy 120 - 3000 a przy 150 - 4000 obr. uważam ze jest bardzo optymalnie...( do normalnej jazdy, choć i tak jest dość nerwowy a to tylko 170 PS)
Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79. E39 z tym silnikiem ma przełożenie 3.15. ja dopadłem tanio "S" 3.25 i jest ok.(podobna waga auta e34 do e39)
Porównaj jakie przełożenie miało e36 z 2.8 (bo to podobna waga co e30) i poszukaj czegoś podobnego (jeśli to ma jeździć normalnie - ekonomicznie). Na realoem coś na pewno będzie.
Wydaje mi się że w Twoim przypadku też będzie najlepiej coś dobrać z diesla - e30 324Td (bo 324D może mieć z długie przełożenia) albo lepiej z m20b27 ETY - odporny na gonitwę i przełożenia też powinien mieć dłuższe bo to niskoobrotowiec ;-)
Tak jak ja w swoim e36 318is przy 100 mam 2,5 rpm :D a do setki nie ma problemu do paki w 9 sekund
k64
Zaawansowany forumowicz
Posty: 320
Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
Kontakt:

Post autor: k64 »

to jeszcze piszcie czy to mala czy duza glowa
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia ;) / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B :)
www.k64.pl BMW Performance
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Świru pisze:Dodam że mój silnik m52b25 pochodzi z e36 które miało przełożenie 2.79
w e36 nie bylo takiego przelozenia. Byly 2.93 a pozniej 3.15.
2.93 byly robione w m52b28 i m52b25.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
sosek20
Małopiszący
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-20, 11:30
Lokalizacja: SPS

Post autor: sosek20 »

Obrazek
ODPOWIEDZ