[E36] Problem z obrotami na zimnym silniku [E36 318is]

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Rafik290
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-30, 15:57
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdrój

[E36] Problem z obrotami na zimnym silniku [E36 318is]

Post autor: Rafik290 »

Witam. Tak jak w temacie mam problemy z wkręceniem mojej Bumci na obroty gdy silnik jest zimny. A wygląda to tak. Gdy odpalam auto obroty falują pomiędzy 0 a 1 tysiącem lub od 500 do 1000 (nie zawsze).Dodam jeszcze że nie da sie wtedy wkręcić auta na obroty max do około 2 tysięcy, dopiero gdy silnik zaczyna sie rozgrzewać skala obrotów na jaką da się wkręcić rośnie wraz z temperaturą. Zauważyłem że dzieje się tak gdy popada deszcz lub śnieg , tak mi się przynajmniej wydaje bo zjawisko te nie występuje zawsze choć częściej niż rzadziej. Jeżdżę od mechanika do elektryka od elektryka do mechanika i tak w kółko.
Słyszałem już różne diagnozy: (Przepływomierz,silniczek krokowy,zawór komory wału czy jakoś tak,strzelony komputer,kable zapłonowe,sonda lambda itp itd) Wszystko to są drogie części i nie stać mnie na to by wymieniać wszystko po kolei a tym bardziej by wymienić wszystko na raz by znależć przyczyne. Dla tego proszę forumowiczów o pomoc bo moze ktoś miał podobny problem ze swoją BAWARK¡ i podpowie mi od czego zacząć by znaleźć i rozwiązać problem. Na koniec dodam że wymieniłem (zawór komory wału) bo tak to sie chyba nazywa a jeśli nie to proszę o poprawienie mnie :) nic to nie dało Jedynie jak by auto było żywsze. Dodam jeszcze że mam błąd ktorego nie da sie wykasować (Błąd głównego urządzenia sterującego) . Czy oznacza to że komputer jest uszkodzony wymaga wymiany i to jest przyczyną problemów z moją Bumą ? Proszę bardzo o pomoc w rozwiązaniu zagadki.
Ostatnio zmieniony 2010-11-30, 23:08 przez Rafik290, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Pierwsza sprawa jaką powinieneś zrobić to udać się na diagnostykę komputerową silnika.
W taki sposób jak to przedstawiłeś można tylko gdybać podpięcie pod komputer to wydatek rzędu 50zl prawdopodobnie masz problem z czujnikiem lub pprzepływomierzem powietrza.
Rafik290
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-30, 15:57
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdrój

Post autor: Rafik290 »

Auto było już podpinane pod komputer.Były kasowane błędy i tak jak napisałem wyżej pozostaje blad glownego urządzenia sterującego.
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Jest u ciebie w okolicy ktoś z e36 i tym samym silnikiem?? można by w tedy spróbować opcji z podmianą komputera sterującego.

Jeżeli nie masz takiej możliwości postaram się jutro dowiedzieć czegoś na temat ewentualnej naprawy.
Rafik290
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-30, 15:57
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdrój

Post autor: Rafik290 »

Sama podmiana kompa nie wchodzi w gre nic to nie da :( Po zamianie komputerów aoto nie pali. Do startu silnika potrzebny jest EWS kość z klucza i komp bez tych 2 rzeczy auto nie bedzie hulac
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

POtrzebujesz kompa i ews z tego dokladnie silnika ktory wsadziles ew. wywalic ews i wtedy odpalisz na kadym kompie
:)
Rafik290
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2010-11-30, 15:57
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdrój

Post autor: Rafik290 »

Hmmm... Spróbuje zrobić tak jak mówisz bo dostanie kompa razem z ews-em z tego samego auta graniczy z cudem. Tylko jak sie do tego zabrać gdzie szukać?? Nigdy tego nie robilem. Gość do którego jeżdżę powiedział mi ze musi być komplecik bo inaczej nie da rady i podał mi konkretne numery komputerów twierdząc ze muszą być dokładnie takie a nie inne a jest ich zaledwie 5 razem z moim. Tak czy inaczej nie rozwiązuje to mojego problemu z obrotami.
ODPOWIEDZ