[E36] Problem z xenonami
[E36] Problem z xenonami
Witam
kupiłem i zainstalowałem sobie coś takiego
xenon
Oczywiscie na lampach z soczewkami i jest mały problem. Jeden zarnik delikatnie mi tak jakby drga (efekt spawania) i na postoju i podczas jazdy. Wiecie moze co jest przyczyna ??
kupiłem i zainstalowałem sobie coś takiego
xenon
Oczywiscie na lampach z soczewkami i jest mały problem. Jeden zarnik delikatnie mi tak jakby drga (efekt spawania) i na postoju i podczas jazdy. Wiecie moze co jest przyczyna ??
- Daro Siem-ce
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 399
- Rejestracja: 2010-09-27, 19:13
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
xenon wymaga spryskiwaczy i co najwazniejsze wymaga takze poziomowania w czasie rzeczywistym ...YYari pisze:pytanie teraz czy xenon mozna miec bez tzw spryskiwaczy ? bo posiadam tylko nie wiem czy go zainstalowac zeby mandatu itp nie dostac?
o homologacji na lampie to juz nawet nie wspomne...
...tak znowu sie czepiam...
nie wiem czego się czepiają jak w przepisach dotyczących światła drogowego i mijania jest wyraznie sprawa uregulowana światła muszą mieć barwę światła koloru białego o odpowiednim słupie światła i symetrycznie rozstawione i odległość między światłami też tem jest uwzględniona ale nie ma wzmianki o żadnych spryskiwaczach ,samo poziomowaniu,czy innych gadżetach montowanych do różnych świateł zarówno z ksenonami jak i bez. jeżeli zabiorą dowód rejestracyjny to trzeba jechać na stację diagnostyczną i poddać się kontroli świateł a oni mają wytyczne takie jak wyżej przedstawiłem i bez żadnej zmiany przegląd podbiją . i gdzie tu logika i kto ma rację .ja przed montażem ksenonu dokładnie temat przedyskutowałem na stacji kontroli pojazdów i światła do 5000K mieszczą się w barwie itd bez problemów.
Tez zastanawiałem sie czy montowac czy nie bo wiele opinii mówi o spryskiwaczach i samopoziomowaniu jednak fakty są inne. Rozmawiałem z gościem z Auto Mobil Klubu Polskiego i sprawa wyglada tak ze jezeli ksenon jest zainstalowany w lampie wyposażoną w soczewke to policja nie ma prawa zabrać Ci dowodu rejestracyjnego nawet jezeli nie masz samopoziomowania. (Samopoziomowanie to bajer który na polskich drogach sie nie sprawdza ponieważ przy takiej ilości dziur i wyboji ono bardziej oślepia innych kierowców niz reczna regulacja.) W przypadku lamp z odbłyśnikami (bez soczewek) sprawa już jest inna ponieważ w takich lampach światło jest bardzo rozproszone i wali w tzw niebo oraz wszędzie tam gdzie nie trzeba. Gościu powiedział jeszcze jedną mądrą rzecz: Na jakiej podstawie policja może stwierdzić czy ksenon który masz zamontowany nie jest ksenonem fabrycznym (w przypadku posiadania soczewki) niestety nasze miśki tego nie stwierdzą a na każdej stacji diagnostycznej przejdziesz przegląd bez zadnego problemu.
Spryskiwacze muszą być aby nie rozpraszać swiatła
Spryskiwacze muszą być aby nie rozpraszać swiatła
Bezendu BMW...
DJ_Gumis pisze:Tez zastanawiałem sie czy montowac czy nie bo wiele opinii mówi o spryskiwaczach i samopoziomowaniu jednak fakty są inne. Rozmawiałem z gościem z Auto Mobil Klubu Polskiego i sprawa wyglada tak ze jezeli ksenon jest zainstalowany w lampie wyposażoną w soczewke to policja nie ma prawa zabrać Ci dowodu rejestracyjnego nawet jezeli nie masz samopoziomowania. (Samopoziomowanie to bajer który na polskich drogach sie nie sprawdza ponieważ przy takiej ilości dziur i wyboji ono bardziej oślepia innych kierowców niz reczna regulacja.) W przypadku lamp z odbłyśnikami (bez soczewek) sprawa już jest inna ponieważ w takich lampach światło jest bardzo rozproszone i wali w tzw niebo oraz wszędzie tam gdzie nie trzeba. Gościu powiedział jeszcze jedną mądrą rzecz: Na jakiej podstawie policja może stwierdzić czy ksenon który masz zamontowany nie jest ksenonem fabrycznym (w przypadku posiadania soczewki) niestety nasze miśki tego nie stwierdzą a na każdej stacji diagnostycznej przejdziesz przegląd bez zadnego problemu.
Spryskiwacze muszą być aby nie rozpraszać swiatła
i tutaj sie zdziwisz...ja mam oryginal xenon ale zarowki mam 8000k i ostatnio na przegladzie mialem kontrole poziomowania i spryskiwaczy...koles doskonale wiedzial czego szuka...nawet homologacje na lampie sobie sprawdzil...i zarowki ostro mu nie pasowaly jednak przyczepic sie nie mogl bo wszystko fabryczne....
spryskiwacze sa potrzebne dla samego kierowcy...jak jest brudna szybka to swiatlo sie rozprasza i swieci To znacznie gorzej...poziomowanie to juz zupelnie inna bajka...
soczewka niczego nie zalatwia...zarnik xenonowy ma zupelnie inna budowe niz zarowka np H4...i jezeli lampa nie ma homologacji na zarnik xenonowy to swieci mowiac wprost...z dupy...wszedzie tylko nie tam gdzie trzeba...soczewka nie zapewnia niczego bo caly odblask jest nie xenonowy i slabo zbierze swiatlo z punktu swiecenia ktory znajduje sie w innej odleglosci od lustra odblysnika...wystarczy porownac budowa zarowke normalna a zarnik xenonowy...
co do wypowiedzi z auto moto klubu......to moze i sa ok ale na drodze przy kontroli to jestes Ty kontra policjant...i wtedy powie CI ze masz maske podniesc do gory zerknie a tam drut na drucie i juz dalej nie musi sprawdzac tylko napisze sobie w protokole ze masz swiatla xenonowe w zwyklej lampie ( kazdy kretyn widzi ze xenony sa dokladane bo to widac po montarzu ) on moze nawet nie miec racji ale to go wtedy malo obchodzi...to kierowca ma problem bo dowod zatrzymany i jeszcze trzeba jechac na przeglad zeby koles sobie zerknal na te swiatla na stacji diagnostycznej...czyli trzeba zalozyc normalne zarowki itd....jeszcze powiedz misiowi na drodze ze sie nie zna na swiatlach to taka CI kontrole zrobia od gasnicy po bierznik na oponie....na bank cos znajda...
...tak znowu sie czepiam...
Belex pisze:soczewka nie zapewnia niczego bo caly odblask jest nie xenonowy i slabo zbierze swiatlo z punktu swiecenia ktory znajduje sie w innej odleglosci od lustra odblysnika...wystarczy porownac budowa zarowke normalna a zarnik xenonowy...
nie zgodze sie z tym ponieważ w przypadku żarówek H1 punkt świecenie jest idealnie w tym samym miejscu:
W Kółkach zaznaczone są punkty świecenia i widać ze sa w tym samym miejscu
Bezendu BMW...