[E39] zwariowały wycieraczki w E39
[E39] zwariowały wycieraczki w E39
Witam mam problemn z wycieraczkami od pewnego czasu zmieniły tryb pracy tzn staneły pionowo i od tamtego momentu działają wszystkie prędkości spryskiwacze tylko że wycieraczki zaczynają swoją pracę na stojąco i kończą na stojąco (w pionie). pomocy może jakiś przekaźnik
Ostatnio zmieniony 2010-06-07, 13:26 przez piotrek E39, łącznie zmieniany 1 raz.
miałem podobny problem tylko ze u mnie walniete było ciegno, a po jego wymianie wlasnie zaczely sie dziać takie rzeczy i zrobilem tak:
Na wylaczonym silniku na sile przeciagnelem wycieraczki do punktu wyjsciowego czyli na dół i od tego mementu wszystko gra sprobuj moze pomoze
Na wylaczonym silniku na sile przeciagnelem wycieraczki do punktu wyjsciowego czyli na dół i od tego mementu wszystko gra sprobuj moze pomoze
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
no odważny ruch kolego zrobiłeś powiem szczerze. ale zrobię tak jak piszesz we wtorek za tydzień ma przyjechać koleś po moje BMW i głupio tak żeby stały w pionie a do mechanika już nie będę oddawał bo szkoda kaski. teraz zajmę się nową zabaweczką. wielkie dzięki za rade zaraz sprawdzę jak poszło. pozdrawiam
[ Dodano: 24 Listopad 2009, 20:21 ]
byłem w autku właśnie teraz i na włączonych wycieraczkach przytrzymałem je w pozycji prawidłowej i nic to samo. Włączyłem je na czasowe wycieranie i trzymałem dłuższą chwile w pozycji dolnej ok 20 sekund i nic jak puściłem wróciły do pionu niestety pomysł nie dopisał. jeszcze jakies metody??
[ Dodano: 24 Listopad 2009, 20:34 ]
byłem w autku właśnie teraz i na włączonych wycieraczkach przytrzymałem je w pozycji prawidłowej i nic to samo. Włączyłem je na czasowe wycieranie i trzymałem dłuższą chwile w pozycji dolnej ok 20 sekund i nic jak puściłem wróciły do pionu niestety pomysł nie dopisał. jeszcze jakies metody??
[ Dodano: 24 Listopad 2009, 20:21 ]
byłem w autku właśnie teraz i na włączonych wycieraczkach przytrzymałem je w pozycji prawidłowej i nic to samo. Włączyłem je na czasowe wycieranie i trzymałem dłuższą chwile w pozycji dolnej ok 20 sekund i nic jak puściłem wróciły do pionu niestety pomysł nie dopisał. jeszcze jakies metody??
[ Dodano: 24 Listopad 2009, 20:34 ]
byłem w autku właśnie teraz i na włączonych wycieraczkach przytrzymałem je w pozycji prawidłowej i nic to samo. Włączyłem je na czasowe wycieranie i trzymałem dłuższą chwile w pozycji dolnej ok 20 sekund i nic jak puściłem wróciły do pionu niestety pomysł nie dopisał. jeszcze jakies metody??
Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane w bmw bo się nie przyglądałem. W innych autach w podszybiu wycieraczki są połączone cięgnem na końcu którego jest taki "przegłub" który łączy to duże cięgno z takim krótkim. Na drugim końcu krótkiego jest otwór z uzębieniem wewnętrznym które nasadza się na oś silniczka. Silniczek wycieraczek obraca się cały czas w jedną stronę (ciągle lub impulsowo w zależności od tego czy mamy włączone na czasową czy na ciągłą pracę) a dzięki cięgnom i temu przegłubowi wycieraczki idą raz w jedną raz w drugą stronę.
Moim zdaniem Twój problem tkwi w tym, że jakimś sposobem wycieraczki zostały nieruszone a silnik zrobił połowiczny obrót (byc może poluźniona nakrętka na ośce silniczka) Z takim problemem miałem kiedyś do czynienia w jakimś sceniku... Rozwiązanie problemu polega na tym, by tak jak wycieraczki są teraz w spoczynku (pionowo) odkręcić nakrętkę na ośce silniczka, zdjąć z niej małe cięglo i "obrócic je w rękach o 180' " tak, że wycieraczki zjadą sobie po szybie w dół. Potem starczy dobrze narazić to cięgiełko na ośke silniczka i dobrze przykręcić nakrętkę, bo jeśli była ona powodem takiego stanu rzeczy, to uzębienie na końcu ośki może być zjechane... Jeśli będziesz jeszcze zainteresowany, to w sobotę mogę sprawdzić jak wygląda to w e46 i ewentualnie jeszcze coś podpowiedzieć...
Moim zdaniem Twój problem tkwi w tym, że jakimś sposobem wycieraczki zostały nieruszone a silnik zrobił połowiczny obrót (byc może poluźniona nakrętka na ośce silniczka) Z takim problemem miałem kiedyś do czynienia w jakimś sceniku... Rozwiązanie problemu polega na tym, by tak jak wycieraczki są teraz w spoczynku (pionowo) odkręcić nakrętkę na ośce silniczka, zdjąć z niej małe cięglo i "obrócic je w rękach o 180' " tak, że wycieraczki zjadą sobie po szybie w dół. Potem starczy dobrze narazić to cięgiełko na ośke silniczka i dobrze przykręcić nakrętkę, bo jeśli była ona powodem takiego stanu rzeczy, to uzębienie na końcu ośki może być zjechane... Jeśli będziesz jeszcze zainteresowany, to w sobotę mogę sprawdzić jak wygląda to w e46 i ewentualnie jeszcze coś podpowiedzieć...
"...ciesz się tym co masz, nie wymagaj za wiele..."
PRFESJONALNY MONTAŻ ORAZ SERWIS INSTALACJI TV, TV-SAT
PRFESJONALNY MONTAŻ ORAZ SERWIS INSTALACJI TV, TV-SAT
witam
temat wycieraczek dopadł i moja Bume.
Za pierwszym razem wycieraczki staneły w 1/3 ruchu - okazało się, że wyrobiła sie plastikowa tulejka na "lizaku" , kupiłem części i wymieniłem
teraz pojawił się problem, że wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze, na innych biegach wycieraczki nie reagują
sprawdziłem przekaźnik i nie wygląda na niesprawny, bezpieczniki dobre
gdzie jeszcze szukać ?
wyciagać silniczek ?
dzieki za pomoc i wskazówki
Cysio
temat wycieraczek dopadł i moja Bume.
Za pierwszym razem wycieraczki staneły w 1/3 ruchu - okazało się, że wyrobiła sie plastikowa tulejka na "lizaku" , kupiłem części i wymieniłem
teraz pojawił się problem, że wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze, na innych biegach wycieraczki nie reagują
sprawdziłem przekaźnik i nie wygląda na niesprawny, bezpieczniki dobre
gdzie jeszcze szukać ?
wyciagać silniczek ?
dzieki za pomoc i wskazówki
Cysio
...::: Cysio :::...
po długiej walce z fejsem udało sie zdiagnozować wycieraczki:
wischermotor rueckstellkontakt fehlerhaft
w wolnej chwili silnik na zewnątrz i czyszczenie
pocieszający jest fakt, że po skasowaniu błedu wycieraczki ruszyły z wielkim oporem i zrobiły aż 1 cm po szybie i moduł odłaczył je
oby udało się uratować silnik
dzisiaj jeszcze raz wyjalem przekaznik, poczysciłem styki i sprawdziłem pod wzgledem elektryczym i jest ok,
odpinałem tez modul z czujnikiem deszczu i nic to nie pomoglo
dziwne jest, ze na kostke do silnika wycieraczki dochodzi tylko na 1 pin az 9-10V !
na 2 pozostałych nie pojawia sie napiecie
dalej wycieraczki czasem dzialaja tylko na najszybszym biegu
inpa pokazuje teraz blad, ze wycieraczki nie sa w pukcie spoczynkowym
brak mi juz pomyslow gdzie szukac uszkodzenia
czy jest jeszcze jakis modul odpowiedzialny za wycieraczki poza tym od czyjnika i przekaznikiem ?
wischermotor rueckstellkontakt fehlerhaft
w wolnej chwili silnik na zewnątrz i czyszczenie
pocieszający jest fakt, że po skasowaniu błedu wycieraczki ruszyły z wielkim oporem i zrobiły aż 1 cm po szybie i moduł odłaczył je
oby udało się uratować silnik
dzisiaj jeszcze raz wyjalem przekaznik, poczysciłem styki i sprawdziłem pod wzgledem elektryczym i jest ok,
odpinałem tez modul z czujnikiem deszczu i nic to nie pomoglo
dziwne jest, ze na kostke do silnika wycieraczki dochodzi tylko na 1 pin az 9-10V !
na 2 pozostałych nie pojawia sie napiecie
dalej wycieraczki czasem dzialaja tylko na najszybszym biegu
inpa pokazuje teraz blad, ze wycieraczki nie sa w pukcie spoczynkowym
brak mi juz pomyslow gdzie szukac uszkodzenia
czy jest jeszcze jakis modul odpowiedzialny za wycieraczki poza tym od czyjnika i przekaznikiem ?
...::: Cysio :::...
troszkę ci może podpowiem chociaż nie do końca
może to zły przykład ale w oplu podczas pierwszego montażu zerowało się wycieraczki
czyli przykładało do styków napięcie (chyba do tych odpowiadających za czasówki) wykonywały pełen cykl lub pół w zależności jakim położeniu były, potem zakładało się ramię wycieraczek i wszystko grało
wracając do pracy tylko na najszybszym biegu - sprawdzasz na postoju czy w czasie jazdy?????? już w moim bidnym e36 z pozycji 2 jak zatrzymam auto np na światłach to automatycznie wycieraczki przełączają się na czasówki
napięcie na pinach pewnie w zależności od cyklu pracy czyli 1 czasówka 2 wolno 3 szybko
w sumie sam bym podjechał ci pomóc ale zbieram dupsko właśnie i uciekam na urlop
wróce w okolicy 13-stego to jak jeszcze będziesz miał problem to możemy podziałać
przy okazji może carsoft sobie poradzi?? (od wersji 6,5 w górę już nie da rady) bo trzeba mieć DONGLE cokolwiek producent ma na myśli
chyba że masz czas do 14:00 jutro (czwartek) to możesz podjechać to zobaczymy
może to zły przykład ale w oplu podczas pierwszego montażu zerowało się wycieraczki
czyli przykładało do styków napięcie (chyba do tych odpowiadających za czasówki) wykonywały pełen cykl lub pół w zależności jakim położeniu były, potem zakładało się ramię wycieraczek i wszystko grało
wracając do pracy tylko na najszybszym biegu - sprawdzasz na postoju czy w czasie jazdy?????? już w moim bidnym e36 z pozycji 2 jak zatrzymam auto np na światłach to automatycznie wycieraczki przełączają się na czasówki
napięcie na pinach pewnie w zależności od cyklu pracy czyli 1 czasówka 2 wolno 3 szybko
w sumie sam bym podjechał ci pomóc ale zbieram dupsko właśnie i uciekam na urlop
wróce w okolicy 13-stego to jak jeszcze będziesz miał problem to możemy podziałać
przy okazji może carsoft sobie poradzi?? (od wersji 6,5 w górę już nie da rady) bo trzeba mieć DONGLE cokolwiek producent ma na myśli
chyba że masz czas do 14:00 jutro (czwartek) to możesz podjechać to zobaczymy
Nie wa¿ne gdzie, wa¿ne ¿e bokiem
dzieki za chęć pomocy ale w tym tygodniu pracuje do 18.
w sobote jeszcze pogrzebie głebiej, wyjme modul komfortu, przekaznik, czujnik deszczu i pobawie sie samym silniczkiem
zobaczymy co sie okaze
wczoraj wyjąłem silnik, w środku syf totalny - wyczyściłem go, nasmarowałem ślimak, złożylem i na krótko zapierdziela jak wściekły
ustawiłem miejsce spoczynkowe wpiołem do mechanizmu i dupa - dalej nic.
w INPI-e bład już inny - ciężko z niemieckiego ale cos krzyczy ze nie jest zakodowane
w sobote jeszcze pogrzebie głebiej, wyjme modul komfortu, przekaznik, czujnik deszczu i pobawie sie samym silniczkiem
zobaczymy co sie okaze
wczoraj wyjąłem silnik, w środku syf totalny - wyczyściłem go, nasmarowałem ślimak, złożylem i na krótko zapierdziela jak wściekły
ustawiłem miejsce spoczynkowe wpiołem do mechanizmu i dupa - dalej nic.
w INPI-e bład już inny - ciężko z niemieckiego ale cos krzyczy ze nie jest zakodowane
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 07:15 przez Cysio, łącznie zmieniany 1 raz.
...::: Cysio :::...
2 keine adaptation an scheibe moeglich
taki oto błąd teraz sie pojawił
dosc kiepski jest mój niemiecki, ale fora zagraniczne mowią, żeby odłączyć aku na 10 minut, po podłączeniu pozamykać drzwi i klapy na 2 minuty a pozniej 15 minutowa przejażdzka
Problem rozwiązany !!!
po resecie kompa wszystko wróciło do normy.
dodatkowo okazało się, że przekaźnik za każdym razem nie łączy - za poradą kolegi z forum nadlutowałem kulkę cyny i przekaźnik działa jak nowy !!!
tak troche poza tematem - dzwoniłem do BMW Tarnowski z pytaniem ile przekaźnik (72 pln) i i czy pożyczyli by na moment, żeby sprawdzić czy to on nawala - odpowiedż była prosta - diagnoza 180 pln
az mi się nogi ugięły
taki oto błąd teraz sie pojawił
dosc kiepski jest mój niemiecki, ale fora zagraniczne mowią, żeby odłączyć aku na 10 minut, po podłączeniu pozamykać drzwi i klapy na 2 minuty a pozniej 15 minutowa przejażdzka
Problem rozwiązany !!!
po resecie kompa wszystko wróciło do normy.
dodatkowo okazało się, że przekaźnik za każdym razem nie łączy - za poradą kolegi z forum nadlutowałem kulkę cyny i przekaźnik działa jak nowy !!!
tak troche poza tematem - dzwoniłem do BMW Tarnowski z pytaniem ile przekaźnik (72 pln) i i czy pożyczyli by na moment, żeby sprawdzić czy to on nawala - odpowiedż była prosta - diagnoza 180 pln
az mi się nogi ugięły
...::: Cysio :::...